25 מו"לים מישראל יציגו ביריד הספרים בפרנקפורט

ביריד הבינלאומי ייצגו את ישראל מו"לים מובילים, סופרים, ואנשי רוח. מכון היצוא יזם עם משרד החוץ פרוייקט "כותבים את התנ"ך" שבו כל מבקר ביריד יזכה לכתוב פסוק מהתנ"ך בלשונו
חזי שטרנליכט |

25 מו"לים ישראלים עומדים להציג השבוע בתערוכת הספרים הבינלאומית בפרנקפורט שבגרמניה. זאת, במסגרת הביתן הישראלי אותו מקים מכון היצוא בשיתוף עם משרד החוץ. יצויין, כי יצוא מוצרי תעשיית הדפוס, גדל אשתקד בכ-9% הסתכם ב-45 מיליון דולר, כאשר מחצית מהם ספרים.

ממכון היצוא נמסר, כי בתערוכה כולה משתתפים 9,000 מציגים מרחבי העולם. עוד נמסר ממכון היצוא, כי השנה, במלאת 40 שנה לכינון יחסי ישראל גרמניה, יזם מכון היצוא בשיתוף עם משרד החוץ, פרוייקט ייחודי לצד הביתן - "כותבים את התנ"ך" - פרויקט במסגרתו יכול כל אדם לכתוב פסוק מספר הספרים בלשונו ולהשתתף במפעל ייחודי במסגרתו יכתבו ספרי התנ"ך בכל השפות ברחבי העולם ויובאו לבית התנ"ך שיוקם בחבל עדולם בישראל. כתיבת הפסוק תזכה את הכותב בתעודת השתתפות רשמית.

כמו כן, יציג מכון היצוא 2 תערוכות בהן מבחר של ציורי ילדים מתוך הפרויקט "ילדי העולם מציירים את התנ"ך".

במכון היצוא מציינים, כי בתערוכה צפוי מפגש בהשתתפות שר החוץ הגרמני יושקה פישר והסופר הישראלי דוד גרוסמן בהנחית פטר פריי עורך ה-ZDF ברלין. כמו כן, יתקיים אירוע בנושא ספרות ילדים, בהשתתפות פרופסור זוהר שביט והסופרת דורית אורגד. מהצד הגרמני הסופרת מרים פרסלר, וחוקר ספרות הילדים הגרמני וינפריד קמינסקי,

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.