מינויים: מזאל תנהל את מח' מכירות לאומי קארד
גיא בר-נס (31) מונה בימים אלו לתפקיד מנכ"ל "מרכז ראשונים" מקבוצת רובינשטיין. "מרכז ראשונים" הינו מרכז קניות המשתרע על 7500 מ"ר וכולל עסקים רבים בניהם בתי קפה, רשתות שווק, מכון כושר, בנקים ומרכז לרפואה משלימה.
בר-נס שימש בעבר כיזם פרטי, הוביל במספר חברות את השיווק והפיתוח העסקי שנתי ועסק בייעוץ ואימון מנהלים בארגונים מובילים.
סבב מינויים בלאומי קארד בעקבות הקמת חברת הבת החדשה לסליקת וניכיונות צ'קים "לאומי צ'ק". את אייל שמעוני, כיום מנהל המכירות הארצי של לאומי קארד ואשר מונה למנכ"ל לאומי צ'ק, תחליף איריס מזאל, ששימשה עד כה כמנהלת מחלקת שיווק ופיתוח מוצרים בלאומי קארד.
איריס מזאל, 40, אשר תשמש כאמור מנהלת מכירות ארצית, הינה בעלת תואר שני במנהל עסקים. איריס נמצאת בלאומי קארד מיום הקמתה לפני כחמש שנים, תחילה כמנהלת מחלקת שיווק בתי עסק ואח"כ בתפקיד מנהלת מחלקת פיתוח ושיווק מוצרים, במסגרתו הייתה אחראית, בין השאר, על השקת כרטיס האשראי המתגלגל Multi, והכרטיס המשולם מראש Gift Card.
תומר רובינשטיין, 36, מונה כמנהל מחלקת שיווק ופיתוח מוצרים. רובינשטיין, בעל תואר שני במנהל עסקים, שימש בשנתיים האחרונות כמנהל תחום פיתוח ותכנון בלאומי קארד. לפני כן עבד כארבע שנים בחברת אמריקן אקספרס בניו-יורק.
עינת בר, 35, מונתה כמנהלת מחלקת שירות לקוחות. בר, בעלת תואר שני בלימודי עבודה, שימשה עד היום כמנהלת תחום שרות לקוחות פרטיים.
קרן גלנצר, 27, מונתה בימים אלו לתפקיד מנהלת המדיה בקבוצת "הירש מדיה" בבעלות איש העסקים מר שלמה בן צבי.
קבוצת "הירש מדיה" כוללת את השבועון "מקור ראשון", עיתון ה"צופה", ערוץ התכלת (הקבוצה ניגשה גם למכרז החדש על ערוץ המסורת) זכתה גם במכרז של עיתון הרכבת ובימים אלו מתארגנת הקבוצה להוציא לאור עיתון יומי חדש. גלנצר, בוגרת הנדסת תעשייה וניהול, שימשה בעברה מנהלת מדיה בעיתון "כל העיר" של רשת שוקן.
בנק לאומי בריטניה הודיע על מינויו של מר אנטואן בורדליי (Antoine Bordelais) לראש החטיבה לבנקאות הפרטית, כאחראי לניהול השקעות הבנק, וכחבר הנהלת הבנק.
מינוי זה הוא המשך יישום ההחלטה האסטרטגית של הבנק, להרחיב את פעילות הבנקאות הפרטית בין היתר באמצעות רכישות ומיזוגים, פעילות אשר גדלה בשנים האחרונות באופן משמעותי – למעלה מ- 20% גידול שנתי בנכסי לקוחות פרטיים.
מר בורדליי מביא עימו ניסיון רחב בניהול ופיתוח עסקים בינלאומיים בתחום הבנקאות הפרטית בנוסף לוותק של 18 שנים בניהול ופיתוח עיסקי בנקאות פרטית בסקטור האירופאי. מר בורדליי מגיע מקבוצת Capital Partners לונדון, בה ניהל את חטיבת הבנקאות הפרטית ואת תיק נכסי הלקוחות.
בחודש פברואר 2005 רכש בנק לאומי בריטניה את Riggs Bank & Trust Company (Channel Islands) Limited באי ג'רסי, ופעילויות בנקאיות נוספות של Riggs Bank N.A בלונדון. בנק לאומי בריטניה השלים מאז בהצלחה את מיזוג הפעילות הבנקאית של הבנק שנרכש לתוך חברת הבת הבנקאית שלו, לאומי ג'רסי, ומצוי עתה בשלבי מיזוג של פעילות הנאמנות של הבנק שנרכש לתוך חברת הנאמנות שלו בג'רסי.
בועז נבט, מונה למנהל מכירות במגזר הבטחוני ב-CA ישראל. בועז עבד שנים רבות באורקל ישראל כראש תחום המגזר הבטחוני.

כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים
הפנטגון מבקש 3.5 מיליארד דולר לשיקום מלאים בעקבות פעילות צבאית בישראל. בקשה כזו מוגשת אחת למספר חודשים. בנוסף יש הוצאות שוטפות של שכר החיילים והוצאות התחזוקה השוטפות שאינן חלק מתקציב התמיכה בסך 14 מיליארד דולר. העלות הכוללת מגיעה למעל 25 מיליארד דולר
המסמכים התקציביים מצביעים על היקף ההוצאה האמריקאית בעקבות ההגנה על ישראל מול איראן. משרד ההגנה האמריקאי מתכנן להוציא מעל 3.5 מיליארד דולר על שיקום מלאים בעקבות שורת פעולות צבאיות שבוצעו בחודשים האחרונים בהגנה על ישראל. ההוצאה כוללת רכש נרחב של מערכות יירוט, תחזוקת מכ"מים, שיפוץ כלי שיט והובלת תחמושת, וממחישה את העלויות הגבוהות של נוכחות אמריקאית מתוגברת במזרח התיכון.
המסמכים שהוכנו עד חודש מאי ושהוגשו לוועדות הביטחון בקונגרס מתבססים על חוק התמיכות הביטחוניות לישראל משנה שעברה, במסגרתו אושרו כ-14 מיליארד דולר לחידוש מלאים אמריקאים ולרכש מערכות יירוט נוספות עבור ישראל. כמעט כל סעיף במסמכים מוגדר כ"בקשת תקציב חירום". הסכומים האלו לא כוללים את התמיכה הגדולה בעת מלחמת 12 הימים ביוני. למעשה, אישור תקציב לחידוש מלאי מוגש באופן שוטף, אחת למספר חודשים והוא חלק מהתקציב של ה-14 מיליארד דולר. אלא שההוצאות בפועל גדולות הרבה יותר וכוללות גם את "ההוצאות השוטפות הקבועות", לרבות כוח אדם, תחזוקה שוטפת של המערכות הקיימות במזרח התיכון לצורך המלחמה ועוד. מדובר על פי ההערכות על יותר מ-20 מיליארד דולר של תמיכה כלכלית בישראל עוד לפני מלחמת 12 הימים שהזניקה את ההוצאות כנראה לכיוון 25 מיליארד דולר ומעלה.
הגנה מול איראן - טילים, מל"טים ומערכות יירוט מתקדמות
הבקשה התקציבית נועדה לכסות את ההוצאות של פיקוד מרכז האמריקאי בעקבות התקפות איראניות ישירות או באמצעות שלוחותיה, כמו גם השתתפות בפעולות שבוצעו לבקשת ישראל. כך למשל, באפריל אשתקד שיגרה איראן מעל 110 טילים בליסטיים, לפחות 30 טילי שיוט וכ-150 מל"טים, התקפה שנבלמה בעיקר באמצעות מערכות יירוט אמריקאיות. נזכיר כי היקף השימוש גדול פי כמה היה ביוני השנה, כשהסכום הזה ככל הנראה עדיין לא תוקצב.
הבקשה הגדולה ביותר עומדת על כ-1 מיליארד דולר לצורך רכישת מיירטי SM-3 מתקדמים מתוצרת RTX, ובפרט הדגם SM-3 IB Threat Upgrade. מדובר במערכת שמיועדת ליירט טילים בליסטיים בעלות של 9 עד 12 מיליון דולר ליחידה. מערכות אלו הופעלו לראשונה על ידי ספינות הצי האמריקאי במהלך התקיפות האיראניות באפריל שעבר. בנוסף, נדרשת הוצאה נוספת לכיסוי טיסות מיוחדות להובלת מיירטים חדשים במהירות לישראל.
במהלך יוני 2025 השתמשו שתי משחתות אמריקאיות, USS Arleigh Burke ו- USS The Sullivans, במזרח הים התיכון, במיירטי SM-3 כדי להגן על ישראל. הן פעלו לצד סוללות THAAD שהופעלו ביבשה, שיירטו טילים בליסטיים איראניים. בהתאם לכך, בקשה נוספת עומדת על 204 מיליון דולר לרכישת מיירטי THAAD מתוצרת לוקהיד מרטין. כל מיירט כזה עולה כ-12.7 מיליון דולר.
מעבר לרכש המערכות, הפנטגון מבקש תקציבים נוספים לצורך תחזוקה ושדרוג. כך למשל, הוגשה בקשה להקצות 10 מיליון דולר להחלפת מנועים וגנרטורים במערכת המכ"ם TPY-2, המשמשת את מערכות ה-THAAD. במסמכים נכתב כי מדובר בצורך בלתי מתוכנן שנבע מהפעלת מערכות היירוט באופן ממושך.

יוחננוף הטעה צרכנים ויקנס כמעט במיליון שקל - זה בכלל מרתיע?
הרשות להגנת הצרכן מודיעה על כוונה להטיל קנס של 946 אלף שקל על רשת יוחננוף; ברשת נמצאו מאות מוצרים ללא מחיר, פערים בין מחיר הקופה למחיר על המדף ואי־סימון של ארץ ייצור - השאלה המתבקשת: כמה קנס של פחות ממיליון ירתיע רשת שמגלגלת כ-5 מיליארד שקל בשנה?
אין הרבה אנשים שיחזירו את המיונז למדף אחרי שיגלו בקופה שהוא עולה 12 שקל במקום 8, הרוב בכלל לא ישימו לב לשינוי במחיר בין המדף לקופה בתוך השורות הצפופות בחשבונית. זה חלק מהמשחקים של רשתות השיווק שמשתמשות בחוויית הקניה עמוסת הגירויים כדי להכניס לנו לעגלה מוצרים במחירים שלא חשבנו לשלם. במקרים אחרים המחיר בקופה הוא הפתעה גמורה כי הרשתות מתעצלות או "שוכחות" לציית לחובה של סימון מחירים על מוצרים, גם כאן קשה לראות אנשים שיוותרו על הקטשופ או הטיטולים של התינוק כי יש הבדל של כמה אחוזים בתג המחיר.
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה כי בכוונתה להטיל עיצום כספי בהיקף של 946,680 שקל על יוחננוף, אחת מרשתות המזון הגדולות בישראל. על פי הודעת הרשות, החקירה העלתה כי החברה הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן ופגעה בשקיפות כלפי לקוחות. על פי הממצאים, בסניפי הרשת נמצאו מאות מוצרים שעליהם לא היה בכלל מחיר, בניגוד להוראות החוק שמחייבות סימון ברור של המחיר הכולל על גבי כל מוצר.
בנוסף, נמצאו מקרים בהם המחיר שנגבה בקופה היה גבוה מהמחיר שהופיע על המדף או על המוצר עצמו, זו כבר הטעיה חמורה של הצרכן, זו לא רק פגיעה בזכות לקבל מידע אמין לפני הרכישה אלא גם הטעיה מכוונת.
אבל הייתה גם הטעיה נוספת בחלק מהמוצרים המיובאים שנבדקו נמצא כי ארץ הייצור שצוינה על המוצר לא תאמה את ארץ המקור בפועל. כמו כן, יוחננוף
לא סימנה באופן תקין את ארץ הייצור בצמוד לתוצרת חקלאית לא ארוזה או כזו שנארזה במקום המכירה שזו גם פעולה המחויבת על פי החוק.
- יוחננוף בשותפות עם JTLV: מקימות מרכז מסחרי חדש ב-200 מיליון שקל
- דוחות טובים ליוחננוף - מה צפוי בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מליון שקל מתוך יותר מ-5 מיליארד שקל - זו הרתעה?
יוחננוף אולי תצטרך לשלם כמעט מיליון שקל קנס, אבל כשמסתכלים על המספרים
האמיתיים זה נשמע יותר כמו טיפ שהשאירו לקופאית מאשר עונש מרתיע. יוחננוף מגלגלת כמעט 5 מיליארד שקל בשנה ורושמת רווחים של עשרות מיליונים, הרווחים האלו מגיעים גם מהממצאים של חקירת הרשות - מאי־סימון מוצרים, מהפרשי מחירים מול הקופה. הקנס הזה הוא חלקיק מהרווחים ולא
מתקרב אפילו ליצור הרתעה.