IBM ו-P&G יתאוששו מקתרינה עם תוכנית התאוששות מאסון

שהוכנה מראש, כך מוסרים בדטה בנק. לדברי מנכ"ל חברת שרותי אחסון המידע, אבן לבר, לחברה יש בארץ 300 לקוחות שמוגנים מאסונות כדוגמת קתרינה מבחינת מערכות המידע
חזי שטרנליכט |

ההוריקן קתרינה אשר השאיר הרס רב בחוף המפרץ בארה"ב מעלה שוב למודעות את הצורך החיוני והבלתי מתפשר של חברות לנהל תכניות התאוששות מאסון, ברות יישום. תכניות אלו אמורות להבטיח כי גם במקרה בו העובדים לא פעילים באופן זמני ומתקני החברה נהרסו, העורק הראשי של העסקים - המידע, ישרוד. כחלק מיישום תכנית התאוששות מאסון על החברות לנהל אחסון חיצוני של קלטות הגיבוי.

"בעקבות הוריקן קתרינה וההרס שהוא הותיר אחריו מנהלי חברות מבינים כי המידע הוא הדבר היחיד שלא ניתן לבטח, למרות שהוא האמצעי החיוני והנחוץ ביותר לפעילות העסקית. הדבר היחיד שחברה יכולה לעשות זה להפחית את הסיכון שמשהו יקרה למידע", אמר אבן לבר, מנכ"ל דטה בנק, המספקת שירותי אבטחת מידע ואחסון גיבוי נתונים בסביבה תת קרקעית מאובטחת. "לדטה בנק כ-300 לקוחות בישראל אשר מנהלים תכנית התאוששות מאסון ומוגנים בצורה הטובה ביותר מפני ארועים כדוגמת קתרינה", הוסיף אבן לבר.

לדברי אבן לבר, שירותי אחסון קלטות הגיבוי בארה"ב מוכיחים את יכולתם בעקבות ההצפה. לדוגמא, איירון מאונטיין (Iron Mountain), החברה הגדולה בארה"ב המספקת שירותי אחסון קלטות גיבוי חיצוניים, עברה להילוך גבוה בעקבות קתרינה והחלה להחזיר לחברות באזור האסון קלטות גיבוי חיונויות בכדי שיוכלו להתחיל במשימת איחזור המידע.

"חברות אשר הבטיחו תכנית התאוששות מאסון בזמן ושלחו את קלטות הגיבוי שלהן מחוץ למשרדי החברה נמצאות היום בעמדה עסקית חזקה יותר ויכולת התאוששות מהירה, כולל הפסד כספי נמוך יותר הנובע מנזקי קתרינה. לעומתן, אין ספק כי חברות אשר נפגעו מקתרינה ולא אבטחו קלטות גיבוי באתר חיצוני מוגן כעת יצטרכו להלחם על הישרדותן בשוק", הוסיף אבן.

פרוקטל אנד גמבל ו-IBM הן בין החברות הידועות אשר נפגעו על ידי קתרינה. לשתיהן משרדים ומאות עובדים באזור האסון ושתיהן ניהלו תכנית התאוששות מאסון. פרוקטל אנד גמבל מנהלת מפעל ייצור קפה באזור ניו אורלינס. לחברה קרוב ל- 500 עובדים וארבעה קווי ייצור ואחסון באזור הפגיעה.

פרוקטל אנד גמבל אחסנה קלטות גיבוי באתר חיצוני מאובטח ומוגן, כך שלאחר החלפת הציוד שנפגע בהצפה היא תוכל לאחזר את המידע בקלות ולהחזיר את המפעל לעבודה במהירות. ל-IBM משרדים באזור ההוריקן וכן לקוחות רבים. החברה מתכננת להציע לכל אחד מ-250 עובדיה באיזור הנפגע הזדמנות לעבוד באחד מהמשרדים האחרים.

ברגע שההצפה תתייבש, החברה תוכל לפתוח מחדש את המשרדים ב-Baton Rouge ופנסקולה, פלורידה. בנוסף, לחברה צוות הנותן מענה במקרה של משברים אשר זמין בכל מצב של מפגע טבע. IBM יצרה קשר עם 100 מלקוחותיה באזור ההצפה ומסייעת להם ע"י מתן משרדים זמניים, ותמיכה מרחוק ממרכזים שמחוץ לאזור.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה