פחות נוצץ? הרווח של אינטרנט זהב נפל ב-27% ברבעון

הכנסות החברה אמנם גדלו בשיעור נאה של 41% והסתכמו ב-75.3 מיליון שקל. אך בשורה התחתונה נרשמה אכזבה. עיקר הסיבה היתה עלייה בעלות ההכנסות וגם זינוק בהוצאות מימון
ליאור גוטליב |

חברת אינטרנט זהב פרסמה היום (ה') את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. הכנסות החברה הסתכמו ב-75.3 מיליון שקל גידול של 41.5% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של 4.6 מיליון שקל לעומת 6.3 מיליון שקל ברבעון המקביל - ירידה של 27%.

מעבר לכך, רשמה החברה ירידה של כ-9% ברווח התפעולי ברבעון השני שהסתכם ב-7.93 מיליון שקל. עלות המכירות של החברה זינקה בשיעור גדול והסתכמה בכ-40.6 מיליון שקל, מול 21.62 מיליון שקל ברבעון המקביל, והיא היתה בין הגורמים העיקריים ששחקו את הרווח הנקי.

גם עלויות המימון זינקו פי 6.7 להיקף של כ-3.6 מיליון שקל, מול 549 אלף שקל בעת המקבילה. יחד שחקו הזינוקים האמורים את הגידול שהצליחה אינטרנט זהב לרשום בהכנסות והם הובילו לירידה ברווח הנקי.

החברה הגדילה בהיקף גדול את קופת המזומנים שלה, להיקף של 271 מיליון שקל מול 94.9 מיליון שקל בעת המקבילה. הרכוש השוטף של החברה זינק ל-352.8 מיליון שקל מול 144.9 מיליון שקל. ההתחייבויות השוטפות של החברה גדלו בשיעור מתון יותר לכדי 99.1 מיליון שקל, מ-80.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מנכ"ל אינטרנט זהב, אלי הולצמן ציין, כי "במהלך הרבעון התמקדנו בביסוס המיצוב כשחקן ראשי בכל השווקים בהם אנו פעילים וכקבוצת תקשורת האינטרנט המובילה. השקעותינו הראשיות התבטאו בשני אפיקים: בניית נתח שוק ובסיס לקוחות לטלפונית ה-IP ועסקי אינטרנט בתחום הפורטל/תקשורת, והשקת תוכנית המיתוג מחדש "smile?.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה