ביסלי אסם - עכשיו המחזמר: כוכבי כוכב נולד יאוחדו
חברת אסם מתכננת את הקמפיין הגדול בתולדות מותג הביסלי שלה. בכוונת החברה לאחד בעלות של כ-3 מיליון שקל את כל כוכבי כוכב נולד לדורותיהם על במה אחת, ולהעניק כרטיסי כניסה למנשנשי חטיפי הפסטה המטוגנים שלה.
כוכבי "כוכב נולד", מכל העונות, יגיעו למופע "המיטב" שנועד לקידום חטיף הביסלי. "כוכב נולד ? המיטב" ייערך ב- 8 בספטמבר , בהשקעה של 3 מיליון שקלים. באסם צופים כי המופע ירכז אליו כ-30,000 בני נוער וילדים.
מי יהיו על הבמה?
נינט טייב, שי גבסו, עדי כהן, סשה גרישקוב, לירון לב, האחים צנחני שירלי לילו, שמעון טפטה והנבחרים מהעונה השלישית, יעלו על במה משותפת למופע המיטב של כוכב נולד.
מאסם נמסר כי על מנת לקבל כרטיס למופע יש לאסוף 15 אריזות ביסלי (בכל גודל או טעם) ולהציגן בסניפי דואר נבחרים ברחבי הארץ. תמורת האריזות יינתן כרטיס למופע.
אירוע סוף הקיץ של ביסלי מלווה בקמפיין פרסום בטלוויזיה בערוצים 2, 10 , 24 , MTV, באינטרנט ובעיתונות הנוער שיעלה היום, ה-1 באוגוסט, 2005. הקמפיין, בהפקת משרד הפרסום אריאלי Publicis, משלב את גריל וברבקיו, שתי דמויות האנימציה המוכרות של ביסלי - יחד עם כוכבי כוכב נולד, לירון לב, סשה גרישקוב והאחים צנחני.
ארבעת הזמרים הכוכבים מתמודדים בעצב עם הגעגועים לתהילה ממנה נהנו במסגרת התוכנית כוכב נולד = עד לרגע שבו פורצים למסך גריל וברבקיו, ומודיעים על המופע. בסיום הפרסומת, עושה החבורה כולה את דרכה במכונית - מצוירת - אל המופע החגיגי.
בנוסף לכך, תשיק אסם אתר ייעודי למותג "ביסלי" לקראת המבצע והמופע: www.bissli.co.il. לדברי זהבה מרטונוביץ', מנהלת שיווק חטיבת החטיפים באסם, "שיתוף הפעולה עם כוכב נולד עונה למאפייני קהל היעד של ביסלי.
כוכב נולד פונה אל קהל יעד צעיר, מעודכן וחובב בילויים - בדומה לפרופיל צרכני ביסלי". על השילוב בין גריל וברבקיו, דמויות האנימציה המיתולוגיות של ביסלי, ובין הכוכבים אומרת מרטונוביץ' בחיוך כי "רק מי שמסוגלים לצלוח את התחרות הקשה של כוכב נולד - מסוגלים להתמודד עם כוכבים כמו גריל וברביקיו".
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקהאבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות
בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.
כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.
הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.
הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.
- המנהלים שלכם כבר לא צריכים אתכם - "כולם ניתנים להחלפה": השינוי הגדול בשוק העבודה
- מספר המשרות הפנויות בארה״ב נותר גבוה - אך שוק העבודה מאותת על האטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת:
