יצחק תשובה
צילום: בוצ'צ'ו

מניות הגז של תשובה משתוללות הבוקר - "זה נראה כמו ניסיון לעצור את המפולת, ניסיון נואש"

מערכת Bizportal | (31)
נושאים בכתבה יצחק תשובה

תשובה בלחץ. מניית קבוצת דלק נסחרה אתמול בנפילות של סביב 5% והשלימה מהלך מפולת של כ-27% תוך חודשים ספורים. מגמה דומה נרשמה במניות במורד הפירמידה - דלק אנרגיה ודלק קידוחים. ואז, רגע לפני נעילת המסחר, יצא הדיווח המפתיע - דלק אנרגיה בוחנת אפשרות של רכישת מניות דלק קידוחים בדרך של הצעת רכש או מיזוג. בהודעה גם נכתב כי הנושא טרם נדון על ידי דירקטוריון החברה, משפט שאולי מייצג את הבהילות שבה שוגר הדיווח (נוכח הנפילות במניות), טרם העלאת הנושא בדירקטוריון.

דלק קבוצה 1.14% דלק קידוחים יהש דלק אנרגיה

בשיחה עם Bizportal אומר היום גורם בשוק ההון: "זה נראה כמו ניסיון לעצור את המפולת, אפילו אני אגיד - ניסיון נואש שאולי גם מצביע על חוסר היכולת של קבוצת דלק לממש נכסים או להנפיק בחו"ל. המניות מגיבות כפי שהן מגיבות, אולי כי תשובה כביכול אותת שדלק קידוחים זולה ויש עניין לרכוש אותה - אז המניה עולה. לדעתי זה מהלך שיהיה קשה מאוד לביצוע (כ-4 מיליארד שקלים מוחזקים ע"י הציבור) ולכן אני לא ממש מתייחס אליו כרגע".

גורם אחר בשוק אמר כי "ייתכן שהצעד של מיזוג או הצעת רכש הוא הגיוני כיוון שיש צורך להשטיח את הפירמידה וגם להוריד את רמת המינוף. זה כנראה יהיה משהו שייבחן". 

נציין כי הדיווח שיצא אתמול מעט אחרי השעה 17:00 סיים למעשה את המסחר במניות דלק קידוחים ודלק אנרגיה אתמול בעוד מניית דלק קבוצה המשיכה להיסחר והירידות בה התמתנו למינוס 0.9% בלבד בסגירה. הבוקר מניית דלק קבוצה יורדת 1.6%. מניית דלק קידוחים שנפלה אתמול 1.7% מזנקת היום 2% במחזור הגבוה בשוק בעוד מניית דלק אנרגיה יורדת 4.7%. 

תגובות לכתבה(31):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    אהרון 29/10/2017 09:52
    הגב לתגובה זו
    איך דפק את מחזיקי האגח של דלק נדלן ב80 אחוז ץ תשובה אדם הכי ישר כמו הסרגל העקום עלי אדמות . לא להאמין לו
  • 19.
    אודי 26/10/2017 15:58
    הגב לתגובה זו
    צריך לחקור מה קרה
  • 18.
    גבי 25/10/2017 16:02
    הגב לתגובה זו
    גם על בסיס טכני. דלק תבצע תיקון ועליות.
  • 17.
    תשובה תשובה די די תשובה די (ל"ת)
    kobes 24/10/2017 14:14
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    דרושים בובות לדירקטוריון הקבוצה (ל"ת)
    kobes 24/10/2017 13:34
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    שחר 24/10/2017 13:31
    הגב לתגובה זו
    אין לו עניין בשווי הנכס הנמצא בחסר עמוק מתחת לשווי האמיתי אלא ניצול שותפות ספקולטיבית לרווחים.
  • 14.
    תשובה באסטןנר וספר 24/10/2017 13:30
    הגב לתגובה זו
    דלק נדלן דלק קבוצה הפניקס עשקו קופת פיצויים תחנות דלק שתידלקטי עשיתי פחות 10 אחוז בקילו מטראש הזהרו מלהתעסק איתו
  • 13.
    כנופית שודדי הפירמדות!! (ל"ת)
    kobes 24/10/2017 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    שמטוב 24/10/2017 12:36
    הגב לתגובה זו
    3 אפציות לתספורת: 1) ראסטות. 2) קרחת 3) "פירמידה משוטחת" הסגנון החדש
  • 11.
    מגיע לו 24/10/2017 12:15
    הגב לתגובה זו
    מגיע נקמה על החוב של מיליארדים בתספורת ועשק אלפי משקיעים תמימיים. מקווה שיפול כמו דנקנר וטייקונים אחרים פושטי רגל
  • הכי ותיק 38 24/10/2017 13:22
    הגב לתגובה זו
    תשובה בתקופת מלחמת ההתשה בנה בסיני על גדות התעלה ביצורים עבור חיילי צהל ו גם סיכן את חייו לכן יש גם צדדים חיוביים ולכן אני שמח ש אבא של שרי הריסון עזר לתשובה .
  • יודע דבר 24/10/2017 15:08
    ככה עשו הרבה כסף והתעשרו על חשבון החיילים במוצבים
  • יש כאן כמה כישלונות בחיים שלהם ולכן מלכלכים על תשובה (ל"ת)
    יעקב 24/10/2017 13:37
  • 10.
    אין ברכה בכל מה שקשור לתשובה הנוכל התמים והממלכתי אללק (ל"ת)
    חיים 24/10/2017 11:57
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    הכל מניפולציות 24/10/2017 11:46
    הגב לתגובה זו
    השחקנים הגדולים מריצים מה שנוח להם ולא מה שבאמת שווה
  • 8.
    שמחה לאיד 24/10/2017 11:34
    הגב לתגובה זו
    אשם מושחת שגוזל זקנים ועניים בשביל להתעשר.אין ברכה בגזל
  • 7.
    הרצת מניות פשוט (ל"ת)
    תום 24/10/2017 11:19
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    מה? 24/10/2017 11:14
    הגב לתגובה זו
    הרי ברור שזו דרכם של כתבים להביע את דעתם להישאר נקיים
  • 5.
    אריה שי 24/10/2017 11:02
    הגב לתגובה זו
    סתם טמבל פועל בניין
  • 4.
    לוך 24/10/2017 10:59
    הגב לתגובה זו
    היגע הזמן שקבלן הבניין יחזור לבניין את גורם לנו השותים לנזקים תסתלק כבר
  • 3.
    אלו נירות הכי איכותיים בשוק ושום בכיר לא יבלבל (ל"ת)
    שפיר 24/10/2017 10:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הכי ותיק 38 24/10/2017 10:45
    הגב לתגובה זו
    לא ניתן טכנולוגית לבנות את צינור הגז מ לויתן ל אירופה היום. לדעתי הסיבה העיקרית היא עומק קרקעית הים ש מגיע ל כ3000 מטר העומק המרבי ש הונח צינור בעולם הוא 2000 מטר *שימו לב שטייניץ נעלם בחודשים האחרונים . וכמו שבעבר כתבתי והיום זה נכון יותר מ תמיד ***הנשיא הכל יכול ארדואן יעדיף למות מאשר לאפשר לישראל להניח צינור גז ל תורקיה שימו לב ש ארדואן חתם עם רוסיה אירן ו אזרביזאן אבל אולי זה לטובה היה לנו גז ל 100 שנה לפחות
  • התבלבלת 2000ק"מ זה אורך ולא עומק יא חשחש (ל"ת)
    שפירא 24/10/2017 11:02
    הגב לתגובה זו
  • הכי ותיק 38 24/10/2017 13:15
    לידע כללי ישנם בעולם בסך הכל שתי חברות ש זו המומחיות שלם הצינור הכי עמוק הוא בעומק 2000 מטר ישנו קטע בים שעומקו כמעט 3000 מטר לכן אל תאמין לבדיות של פודל זה או אחר בממשלה ולבטח לא מ מלקקי הקבלן מ נתניה
  • שמטוב 24/10/2017 12:32
    https://www.britannica.com/place/Mediterranean-Sea מפה של עומקים
  • 1.
    משקיע 24/10/2017 10:41
    הגב לתגובה זו
    כל מי שמשקיע בחברות שלו שם את הכסף על קרן הצבי
  • תלמדו לקרוא 24/10/2017 23:48
    הגב לתגובה זו
    ולא קילומטר
דוראד
צילום: צילום מסך אתר החברה

דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"

לאחר שינוי התקנון וגיבוש גוש הרוב, אושר תכנון וביצוע הרחבה של כ-640 מגה-ואט בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל; החברה התחילה להיערך ברמה הפרקטית: מצד אחד לארגן את המימון מול הבנקים והגורמים המממנים, ומצד שני להבטיח מקום אצל יצרני הטורבינות בעולם

צלי אהרון |


אמש אושרה באופן רשמי יציאתה לדרך של תחנת "דוראד 2" - פרויקט ההרחבה הגדול של תחנת הכוח הפרטית באשקלון. מדובר בהוספה של טורבינה חדשה שתגדיל את כושר הייצור של התחנה בכ- 640 מגה-ואט, כך שסך ההספק יעמוד על כ-1.5 ג׳יגה-ואט. מדובר על מהלך שיהפוך את דוראד לאחת מהתחנות הגדולות והמרכזיות במשק הישראלי. היקף ההשקעה מוערך בכ- 2.5-3 מיליארד שקל.

המהלך התאפשר לאחר שבתחילת ספטמבר הנוכחי שונו סעיפי התקנון של החברה באסיפת בעלי המניות, מהלך שהוביל לכך שגוש הרוב החדש - המורכב מאלומי לוזון, המדינה (באמצעות קצא״א) וחברת הפניקס : מחזיק בלמעלה מ-80% מהזכויות. שינוי זה ניטרל את יכולתה של אדלטק, שמחזיקה כ-19% בלבד, להטיל וטו על החלטות מהותיות. למעשה, לראשונה בתולדות דוראד נוצר רוב יציב וברור שמסוגל להוציא לפועל מהלכים אסטרטגיים, ובראשם הרחבת התחנה.

במקביל לאישור העקרוני, החברה החלה לבצע את הצעדים המעשיים הנדרשים: גיבוש תקציב ראשוני לקראת סגירה פיננסית מול בנקים וגופים מוסדיים, ושריון "חלון ייצור" אצל ספקי ציוד טורבינות בינלאומיים. מדובר בשני שלבים קריטיים, האחד כדי להבטיח את מקורות המימון להקמה, והשני כדי להבטיח שלא ייווצר עיכוב של שנים בשל עומס ההזמנות בשוק העולמי. הפרויקט צפוי לתרום באופן מהותי ליציבות משק החשמל בישראל. 

ההוספה של מאות מגה-ואט לרשת בארץ תאפשר פיזור עומסים יעיל יותר בימי חום כבד ובאירועי חירום, ותקטין את הסיכון למחסור בהספק. בנוסף, בהיבט הכלכלי, הגדלת התחרות והיכולת של תחנות פרטיות לספק יותר חשמל עשויה להוביל בטווח הבינוני לבלימת עליות תעריף ואולי אף לירידה במחירים. כמו כן, המהלך מחזק את מעמדה של קבוצת לוזון בתחום האנרגיה ומבסס אותה כאחת מהשחקניות המרכזיות במשק. צירוף הפניקס והמדינה לגוש הרוב מעניק לחברה יציבות נוספת מול לחצים חיצוניים, ומאותת לשוק על ביטחון גבוה בהיתכנות הכלכלית של ההרחבה. 

מנגד, אדלטק נותרה כעת במיעוט ללא יכולת ממשית להשפיע, ותיאלץ לשקול את דרכה מחדש: בין אם משפטית או עסקית. עם זאת, הדרך ל"דוראד 2" עדיין לא פשוטה. החברה מציינת כי ההקמה מותנית בקבלת היתרי בנייה, בהשגת מימון בהיקפים גדולים, ובהתמודדות עם רגולציה מסוימת. כל עיכוב באחד מאלה עלול לדחות את לוחות הזמנים. בשוק מעריכים כי גם אם הכל יתנהל חלק, הפרויקט יגיע לשלב הפעלה מסחרית רק בעוד מספר שנים.

דוראד
צילום: צילום מסך אתר החברה

דוראד יוצאת לדרך עם תחנת הכוח השנייה: הדירקטוריון אישר את הקמת "דוראד 2"

לאחר שינוי התקנון וגיבוש גוש הרוב, אושר תכנון וביצוע הרחבה של כ-640 מגה-ואט בהשקעה של כ-3 מיליארד שקל; החברה התחילה להיערך ברמה הפרקטית: מצד אחד לארגן את המימון מול הבנקים והגורמים המממנים, ומצד שני להבטיח מקום אצל יצרני הטורבינות בעולם

צלי אהרון |


אמש אושרה באופן רשמי יציאתה לדרך של תחנת "דוראד 2" - פרויקט ההרחבה הגדול של תחנת הכוח הפרטית באשקלון. מדובר בהוספה של טורבינה חדשה שתגדיל את כושר הייצור של התחנה בכ- 640 מגה-ואט, כך שסך ההספק יעמוד על כ-1.5 ג׳יגה-ואט. מדובר על מהלך שיהפוך את דוראד לאחת מהתחנות הגדולות והמרכזיות במשק הישראלי. היקף ההשקעה מוערך בכ- 2.5-3 מיליארד שקל.

המהלך התאפשר לאחר שבתחילת ספטמבר הנוכחי שונו סעיפי התקנון של החברה באסיפת בעלי המניות, מהלך שהוביל לכך שגוש הרוב החדש - המורכב מאלומי לוזון, המדינה (באמצעות קצא״א) וחברת הפניקס : מחזיק בלמעלה מ-80% מהזכויות. שינוי זה ניטרל את יכולתה של אדלטק, שמחזיקה כ-19% בלבד, להטיל וטו על החלטות מהותיות. למעשה, לראשונה בתולדות דוראד נוצר רוב יציב וברור שמסוגל להוציא לפועל מהלכים אסטרטגיים, ובראשם הרחבת התחנה.

במקביל לאישור העקרוני, החברה החלה לבצע את הצעדים המעשיים הנדרשים: גיבוש תקציב ראשוני לקראת סגירה פיננסית מול בנקים וגופים מוסדיים, ושריון "חלון ייצור" אצל ספקי ציוד טורבינות בינלאומיים. מדובר בשני שלבים קריטיים, האחד כדי להבטיח את מקורות המימון להקמה, והשני כדי להבטיח שלא ייווצר עיכוב של שנים בשל עומס ההזמנות בשוק העולמי. הפרויקט צפוי לתרום באופן מהותי ליציבות משק החשמל בישראל. 

ההוספה של מאות מגה-ואט לרשת בארץ תאפשר פיזור עומסים יעיל יותר בימי חום כבד ובאירועי חירום, ותקטין את הסיכון למחסור בהספק. בנוסף, בהיבט הכלכלי, הגדלת התחרות והיכולת של תחנות פרטיות לספק יותר חשמל עשויה להוביל בטווח הבינוני לבלימת עליות תעריף ואולי אף לירידה במחירים. כמו כן, המהלך מחזק את מעמדה של קבוצת לוזון בתחום האנרגיה ומבסס אותה כאחת מהשחקניות המרכזיות במשק. צירוף הפניקס והמדינה לגוש הרוב מעניק לחברה יציבות נוספת מול לחצים חיצוניים, ומאותת לשוק על ביטחון גבוה בהיתכנות הכלכלית של ההרחבה. 

מנגד, אדלטק נותרה כעת במיעוט ללא יכולת ממשית להשפיע, ותיאלץ לשקול את דרכה מחדש: בין אם משפטית או עסקית. עם זאת, הדרך ל"דוראד 2" עדיין לא פשוטה. החברה מציינת כי ההקמה מותנית בקבלת היתרי בנייה, בהשגת מימון בהיקפים גדולים, ובהתמודדות עם רגולציה מסוימת. כל עיכוב באחד מאלה עלול לדחות את לוחות הזמנים. בשוק מעריכים כי גם אם הכל יתנהל חלק, הפרויקט יגיע לשלב הפעלה מסחרית רק בעוד מספר שנים.