סאני אלקטרוניקה תרשום הפחתה של 14.9 מיליון שקל באחזקה בפרטנר
סאני אלקטרוניקה תרשום בד"חותיה הפחתה של כ-14.9 מיליון שקל בשווי אחזקותיה בפרטנר, וזאת לאחר ירידת שער מנית פרטנר בבורסה ביום 30.6.2018 ביחס ליום 31.12.2017. ההפחתה תרשם בדו"חותיה לרבעון השני של השנה של סאני אלקטרוניקה .
על פי הדיווח, סאני אלקטרוניקה תמכור 2,173,126 מניות של פרטנר, המהוות כ-1.28% מהון המניות של החברה, כאשר גם לפידות קפיטל, בעלת השליטה העיקרית בסאני (74%) תוכל להשתתף במכרז. נציין כי, יעקב לוקסמבורג, יו"ר הדירקטוריון בלפידות, ובעל השליטה בחברה, מחזיק לבדו ב-4.99% מסאני אלקטרוניקה.
במידה ולפידות אכן תזכה במכרז, היא עדיין תצטרך לקבל את אישור משרד התקשורת, כאשר על פי החוק, מניות חברת תקשרות יכולות לעבור רק לגורמם ישראליים מסווגים שאושרו על ידי משרד התקשורת.
סאני אלקטרוניקה מציינת בדיווח כי מניות פרטנר אותן היא מבקשת למכור, משועבדות לטובת הנאמן למחזיקי אגרות החוב (סדרה ד'), מולו מתנהל הליך משפטי בנוגע לפרשנות הוראות שטר הנאמנות לאגרות החוב בקשר עם פדיון מוקדם ותמורת מכירת מניות פרטנר המוצעות.
- קבוצת לפידות בדוחות טובים; יעקב לוקסנבורג: "פעלנו בגישה שמרנית, יש לנו נזילות של 1.7 מיליארד שקל"
- "אני בטקס אנשי השנה לצד גיל שויד, רמי לוי, גדעון תדמור, יצחק תשובה..."
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 2.ולמה למכור בשיא השפל ולא לפני חצי שנה בשיא ? (ל"ת)מחזיק מניות סאני 08/07/2018 11:34הגב לתגובה זו
- 1.אם זה טוב ללפידות למה זה רע לסאני ? (ל"ת)מחזיק מניות סאני 08/07/2018 11:33הגב לתגובה זו

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳