די פארם: דיווח על פעילות קנאביס הזניקה את המניה ב-145%

דיווחה על חתימת מזכר הבנות לביצוע מיזוג של יו.אן.וי הפועלת בתחום פיתוח, ייצור ואספקה של מוצרי קנביס רפואי לתוך החברה
ערן סוקול | (2)

חברת די פארם דיווחה הבוקר (ד') על חתימת מזכר הבנות, עם חברת יו.אן.וי מדיסין, חברה פרטית הרשומה בישראל, לביצוע מיזוג של יו.אן.וי הפועלת בתחום פיתוח, ייצור ואספקה של מוצרי קנביס רפואי לתוך החברה - המניה זינקה 35% בטרום (במחזור זעום) - יש לציין כי המניה נסחרת ברשימת השימור ועל כן נכנסה למכרז נעילה מיד לאחר הפתיחה. המחזור עמד על כ-900 אלף שקל - פי 120 מהמחזור היומי הממוצע ב-90 הימים האחורנים.

יציקת הפעילות החדשה מגיעה כאשר ברקע הערת עסק חי שקיבלה די פארם העוסקת במחקר ופיתוח תרופות לטיפול במערכת העצבים המרכזית בדוחות הכספיים לשנת 2017.

בהתאם להודעת די פארם, המיזוג יבוצע בדרך של החלפת מניות (ללא מזומן) באופן בו בעלי המניות של יו.אן.וי יעבירו לחברה את מלוא החזקותיהם (100%) במניות של יו.אן.וי, תמורת הקצאת 48% ממניות די פארם. 

במסגרת העסקה תעמיד די פארם ליו.אן.וי הלוואה בסך של כמיליון שקל הנושאת ריבית בשיעור של כ-3.4% ומועד פרעונה בסוף שנת 2018.

קיום העסקה מותנה במספר תנאים מתלים, בין היתר בקבלת רולינג מרשויות מס הכנסה, אישור ועדות הדירקטוריון, הדירקטוריון והאסיפה הכללית לאחר שתושלם עריכת המסמכים הנדרשים לצורך אישור המיזוג ולאחר שיושלם הליך גילוי נאות.

נזכיר כי אתמול דיווחה עמיר שיווק הודעה דומה על חתימת מזכר הבנות להשקעה של כ-27 מיליון  דולר בחברה העוסקת בתחום הקנאביס הרפואי. בעקבות הדיווח זינקה המניה ב-28% במחזור של 17 מיליון שקל (גבוה פי 400 מהמחזור הממוצע במניה). 

חברת יו.אן.וי הוקמה בנובמבר 2016 על ידי גולן ביטון, ופועלת בתחום פיתוח, ייצור ואספקה של מוצרי קנביס רפואי. בכוונתה של יו.אן.וי להקים מפעל ייצור באזור תעשייה דרומי אשקלון על פני שטח של כ-1,000 מ"ר ושטח חצר של 1,000 מ"ר נוספים. במסגרת המפעל יוקמו שלושה פסי ייצור עיקריים: עיבוד תפרחת, ייצור שמן קנביס וייצור דבש קנביס רפואי. 

יו.אן.וי חתמה הסכם עם מגדלים במושב בדרום לגידול משותף של קנאביס לתקופה של 10 שנים שהחלה בסוף שנת 2016 עם אופציה ל-10 שנים נוספות. החברה מתעדת לפעול בישראל תוך מתן מענה לשוק המקומי. בנוסף, בכוונתה לייצא לחו"ל את המוצרים שייוצרו על ידה ולפעול לפיתוח מוצרים חדשים העונים על צרכי המטופלים. לחברה אישור ראשוני להקמת מפעל לייצור מוצרי קנביס בתוקף עד מאי 2018 והחברה הגישה בקשה להארכת תוקפו.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רפי 28/03/2018 11:06
    הגב לתגובה זו
    שווי נמוך עדיין
  • 1.
    דומרני בשטח תהנו מגראס רפואי (ל"ת)
    שלום 28/03/2018 09:54
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳