סוף הסאגה: הסכמות בבריסל - תראו את הציוץ המדהים של נשיא מועצת אירופה

מנהיגי הגוש דחקו בציפראס והצליחו להגיע להסכם. ברקליס: "נשארים דרוכים לקראת יום רביעי"
|
(62)
יוון נשארת בגוש

עשן לבן בבריסל, הצדדים הגיעו להסכמות. ראש ממשלת בלגיה היה הראשון לצייץ בטוויטר - "הסכם" ומייד לאחריו הוציא נשיא המועצה האירופית ציוץ לא פחות ממדהים. עם זאת, צריך לציין כי העסקה היום הינה מותנית בכך שהפרלמנט היווני יאשר את ההסכם. מיד לאחר מכן יתכנס הפרלמנט הגרמני לאשר את ההסכם ואז באמת ניתן יהיה להגיד עסקה סגורה.

הנה הציוץ של ראש ממשלת בלגיה:
 


והנה הציוץ של נשיא המועצה האירופית:

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

מה עושות הבורסות באירופה בתגובה - לכתבה המלאה לחץ כאן

 

מה הלאה?

הדבר הבא כעת הוא אישור ההסכם בפרלמנט היווני, וזה אמור לקרות ביום ד' הקרוב. לאחר מכן יעבור ההסכם לאישור שאר הפרלמנטים בגוש האירו ורק לאחר מכן תצא הודעה רשמית על עסקה סגורה. לציטוטים העיקריים ממסיבת העיתונאים - לחץ כאן

ברקליס בתגובה ראשונית: "נשארים דרוכים לקראת יום רביעי הבא - צפוי אף מו"מ קשה יותר והסכנה של יציאת יוון מהגוש עדיין קיימת".

עוד קודם, לאחר 14 שעות של שיחות אל תוך הלילה הסתיימה, לאחר שציפראס קיים לפחות 4 שיחות פרטיות במהלך הלילה עם מרקל והולנד בניסיון לגשר על הפערים. רשת CNBC דיווחה כי כאשר נשאל נשיא סלובניה בצאתו מהפגישה האם ההסכם קרוב, הוא אמר - "כמעט, כמעט". 

הצדדים אכן מתקרבים לפשרה אבל האירופים דורשים מציפראס קודם כל להעביר בפרלמנט היווני את הדרישות הנוספות (אותן אפילו עיתון ה'דר-שפיגל' הגרמני הגדיר "אכזריות") - לפני שייחתם הסכם. שר האוצר של פינלנד חשף אתמול בצאתו מפגישת שרי האוצר של הגוש כי כבר יש 'דד-ליין' חדש לעניין זה - לכתבה המלאה 

נציין כי יוון אמנם הגישה בקשה לקבל סיוע כספי בהיקף של 53 מיליארד אירו, אבל כעת מדובר בחבילה של 86 מיליארד אירו, בעיקר בשל העובדה כי מצבה של הכלכלה היוונית התדרדר באופן דרמטי בשבועיים האחרונים בזמן שהבנקים סגורים. לכן האירופים מציבים עוד ועוד דרישות. הצד הגרמני הבהיר כי במידה והפרלמנט היווני יאשר את הדרישות החדשות, הפרלמנט בברלין יתכנס ביום ה' בכדי לתת למרקל ושר האוצר שוובלה את המנדט לנהל מו"מ מול יוון. 

אתמול בפגישת שרי האוצר העלה שר האוצר הגרמני דרישה לפיה במידה ויוון לא תמלא אחר הדרישות החדשות - היא תורחק מהגוש למשך 5 שנים. זה כרגע האיום המרכזי המתנוסס מעל ראשו של ציפראס. 

השיחות הלילה מתחו את הגבול הדק כאשר יוון מתנגדת לדרישות הנושים להחמיר עם צעדי צנע נוספים אך נראה כי מסתמנת פשרה לקראת סוף הסאגה. שר האוצר של סלובניה, מירו קראר, לקח הפסקה מהשיחות וצייץ בטוויטר כי "נושא אחד נשאר בלתי פתור". 

ביוון תולים תקוות כי הצלחת השיחות עם נושיה תביא להגדלת את קרן החילוץ ולהקל על תנאי ההלוואה העתידיים. עם זאת המצב לא קל בכלל וגרמניה לא מוותרת. "המצב באמת קשה אם אתה מתחשב במצב הכלכלי של יוון והחרפתו בחודשים האחרונים", אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "אבל גם מדובר באובדן אמון ואמינות".

נזכיר כי הבנקים ביוון סגורים מזה שבועיים כאשר יש חשש כבד שהיום ייגמר הכסף בבנקים היוונים. לכתבה המלאה - לחץ כאן.

תגובות לכתבה(62):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 52.
    tziparas
    jhho 13/07/2015 20:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    he sold his soul to the euro-he should abandon the european market and let them go fuck themselves in zeier tuhes arain
    סגור
  • 51.
    האירו קורס כי ההסכם רע לאירופה ועשוי לגרור
    ההסכם רע לאירופה 13/07/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מדינות נוספות, שינסו ללכת בעקבות יוון. גם לא ברור איך בכלל ייון תעמוד בסהכם ואילו רפורמות יבוצעו אם בכלל. הפרלמנט לא בטוח שיאשר את זה.בקיצור אנדלמוסיה שרק מתחילה
    סגור
  • 50.
    הפחד הגדול מה יקרה שייפתחו הבנקים
    האירו נופל-ירידות 13/07/2015 11:36
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לדעתי פאניקה. כי האזרחים יודעים שיהיו רפורמות כואבות וכולם ירצו מזומן.גם 10 טריליון לא יעזרו. ייון תקרוס כמו משחק קלפים
    סגור
  • 49.
    למה האירו קורס?
    זהירות 13/07/2015 11:22
    הגב לתגובה זו
    10 2
    זה יביא לירידות שערים
    סגור
  • 48.
    הזדמנות גדולה לברוח בעליה ממלכודת הדבש (ל"ת)
    ייי 13/07/2015 11:20
    הגב לתגובה זו
    10 1
    סגור
  • טען עוד
  • 47.
    סבלנו חודש עכשיו תנו להינות שורטסיסטים (ל"ת)
    שיר 13/07/2015 11:07
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • לשיר
    החלילן 13/07/2015 11:24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אולי את חמודה . אבל הינך תמימה וטיפשונת. ומה זה שורטיסטים?מצורעים? פגועיים בגופם ונפשם? חכמים? טיפשים? גבוהים? נמוכים? טובים? רעים? היצלחת לבלבל אותי.
    סגור
  • כמו שזה נראה אתה יודע לחלל טוב (ל"ת)
    לחלילן 13/07/2015 11:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 46.
    מהלך של תמות נפשי עם פלשתים מבחינת היוונים זה
    והפונזי ממשיך !!! 13/07/2015 11:01
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כבר לא משנה , ברור שהם לא יצליחו לעמוד מול תקופת צנע נוספת וברור שהם לא יכסו את החוב שלהם זו שוב הנשמה לחולה סופני שהמטרה היחידה של האיחוד שהחולה לא ידביק חולים נוספים .
    סגור
  • 45.
    סוף הסאגה? צריך עוד לאשר את זה ביוון נגד רצון העם
    לולי 13/07/2015 10:35
    הגב לתגובה זו
    2 0
    היווני.
    סגור
  • 44.
    השאלה איך יוון יעמדו בקיצוצים הגדולים-עדיין לא סגור
    רק 13/07/2015 10:33
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אשלייה
    סגור
  • 43.
    משתמשים בעיתונות כפיתיון לרמות את האזרחים
    אמנון 13/07/2015 10:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אומרים אין הסכם שכולם יברחו. ואז הופ עולים למעלה
    סגור
  • 42.
    הכלבים נובחים
    איילי 13/07/2015 10:09
    הגב לתגובה זו
    1 6
    והשיירה עוברת.
    סגור
  • איזה כלבים ואיזו שיירה?
    הי זקנצ'יק 13/07/2015 10:38
    הגב לתגובה זו
    6 2
    על מה אתה כותב? אתה עומד ואחראי על מה שכתבת? השיירות לירושלים שניסית עם חבריך לפרוץ המצור.. כבר עשרות שנים שוכבות ללא שימוש.
    סגור
  • 41.
    יש הסכם! (ל"ת)
    תתעוררו 13/07/2015 10:03
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 40.
    מישהו באמת חשב שיוון תצא פשוט הוזה (ל"ת)
    אמנון 13/07/2015 10:01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 39.
    אולי שיחליטו כבר?כולם יושבים על הגדר... (ל"ת)
    יוון פוגעת בעולם 13/07/2015 10:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    גרמנייה כבר חרצה את גורל יוון.תצא בחוץ
    חוזים כבר 0.3% ירידה 13/07/2015 09:35
    הגב לתגובה זו
    0 3
    יוון לא תעמוד בדרישות העסק גמור
    סגור
  • 37.
    גרמניה לא תאפשר ליוון לצאת מהגוש לעולם
    אפלטון 13/07/2015 09:04
    הגב לתגובה זו
    5 1
    החלק הארי מהכסף שמוזרם ליוון חוזר מיד לבנקים בגרמניה, כרגע הכל הוא פשוט סחר מכר על כמה כסף יוחזר וכמה כסף ישאר ביוון, מי שחושב שגרמניה תוותר על הכסף חיי בסרט...יוון מחוץ לגוש ואז בגרמניה אומרים יפה יפה שלום לכל המיליארדים
    סגור
  • 36.
    אנגלה מרקל. "אבל גם מדובר באובן אמון ואמינות"
    רפי 13/07/2015 08:46
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה עם מעט הגהה?
    סגור
  • 35.
    אתר
    פלוני 13/07/2015 08:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תגידו לי כמה זמן אפשר להסתכל על כותרת וכתבה אחת ? אין לכם חומר אחר, או שאתם בשביתה.
    סגור
  • זה פשוט דפק להם את הפוזיציה (ל"ת)
    דוד מ 13/07/2015 10:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 34.
    ביזפורטל, תתעוררו ותתעדכנו יש כנראה הסכם! (ל"ת)
    אחד העם 13/07/2015 06:55
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • נו באמת . (ל"ת)
    בא 13/07/2015 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 33.
    גיל חיציוני ביוון 41 (ל"ת)
    לא יהיה הסכם 13/07/2015 06:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 32.
    הכי טוב ליוון דרכמה
    שי 13/07/2015 06:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוון עבדים באיחוד שיצאו
    סגור
  • 31.
    אפשר להכנס במקומם ליורו ? לפחות בכדורגל ...
    בן 13/07/2015 00:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משהו ?
    סגור
  • 30.
    צריך להוציא את יוון מגוש היורו כי היא כמישקולת שתטביע.
    ייאי 12/07/2015 21:35
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את ספינת השוטים של גוש היורו,כי הבעיה המרכזית של יוון היתה נשארה והיא ש 70% מהעובדים הם עובדי מדינה ורשויות שונות.הם מרויחים שכר מפליג והפנסיה מרקיעת שחקים. מבדיקה שנערכה ע"י הבנק הארופאי:% עובדי מדינה ורשויות שונות הוא יותר מפי ארבע מזה שבגרמניה! הכינו ליוון תוכנית הבראה ומימנו זאת במיליארדי יורו(!).הארופים הכינו ליוון התייעלות שכוונה במיוחד למיגזר הציבורי.מנגד הממשלה היוונית כמעט שלא נגעה בהם ובמקום זה העלתה המיסויים השונים עת מגזרים יצרניים (תעשיה,תיירות).זה לא חדש,זו השיטה היוונית:התוצר הלאומי נמוך.יוון כרונית באי עמידה בתשלום חובות.היא כבר פשטה רגל בעבר.היוונים מסרבים לעסוק בעבודת כפיים,עובדים זרים עוסקים בכך וזו עוד סיבה ל %האבטלה הגבוה.היה ליוונים מה לעשות אך הם לא עשו וזאת מתוך תפיסה "אז מקסימום שוב לא נשלם חובות".החלק של יוון בכלכלת גוש היורו הוא מזערי והכלכלה שלה לא דומה בכלום לזו של איטליה וספרד.- הדרמה היוונית לא שווה יותר מדרכמה.החשש שאחרי יוון גם ספרד ופורטוגל תחשובנה שהפשע משתלם ותעשנה את התרגיל היווני.לכן,חובה שמדינות הגוש תבהרנה ליוון שלא יהיה כל שיתוף פעולה כלכלי עמה
    סגור
  • 29.
    לא סתם פיצוץ..
    daud 12/07/2015 20:46
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פוטנציאל לפיצוץ גרעיני. תשלבו את איראן בסיפור ויש לכם בביזפורטל חומר להיסטריה המונית. יאללה תנו בראש לציבור, תפחידו אותו!
    סגור
  • 28.
    לפי מה שפורסם ההחלטה היא להחמיר את הדרישות מיוון
    עלא 12/07/2015 20:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיכוי שתסכים תסכים וגם אם כן,אין סיכוי שהיא תוכל לעמוד בכאלו קיצוצים. בקיצור, מבוי סתום ושוב חוסר וודאות כאשר אירופה וארה"ב בשיא. מפחיד
    סגור
  • 27.
    5 שנים מחוץ לגוש האירופי - רעיון נפלא. עונש חינוכי.
    ארבינקא 12/07/2015 20:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם יעשו את כל המאמצים לחזור בזחילה
    סגור
  • 26.
    הדקס יהיה בסדר,לא ירד...אפילו יעלה לדעתי (ל"ת)
    אופטימות 12/07/2015 19:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 25.
    ההסכם יחתם מחר אין מצב שיוון יוצאת מהגוש
    דודו 12/07/2015 19:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הגרמנים יסכימו כי הם במיעוט בגוש .רוב מדינות גוש היורו רוצים את יוון בפנים צרפת ואטליה לא יתנו לגרמנים את מבוקשם.ולכן יחתם הסכם הדקס מחר בשמיים
    סגור
  • תפנים
    צביקה 13/07/2015 09:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה אתה חושב שגרמניה שואלת אותם בכלל בעל הממון הוא בעל הדעה תפנים את זה
    סגור
  • 24.
    בנתיים אומרים ככה וככה. ועושים הרבה כסף בבורסה
    מהמר 12/07/2015 19:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אומרים כן מוכרים אומרים לא קונים
    סגור
  • 23.
    אני חוזר בפעם האלף: תפסיקו לפרשן!
    חכם חנוכה 12/07/2015 19:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתם גרועים! תסתפקו בדיווח עובדות ונתונים. בזה אתם טובים. יש פה עדר שלם שנוהה אחריכם ויאכל אותה חזק.
    סגור
  • 22.
    פושט רגל כבד גורם לבנקאי שלו לא לישון
    האוזו מדבר . 12/07/2015 18:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כך היוונים אומרים " שהם לא ישנו "
    סגור
  • 21.
    הגרמנים זה פשוט עם מחורבן, נצלן ועצלן (ל"ת)
    מרשל 12/07/2015 18:23
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 20.
    מחר בבוקר מעוף 1550 ומטה (ל"ת)
    שבי 12/07/2015 18:19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    נמאס כבר מכותרות הסרק המאולצות של האתר הדפוק הזה (ל"ת)
    די כבר 12/07/2015 18:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    הכיוון בדקס
    יוסי 12/07/2015 16:21
    הגב לתגובה זו
    7 3
    נראה רע הגרמנים לא פריירים יעיפו את יוון בלי למצמץ
    סגור
  • 17.
    אם אכן זו ההודעה.מחר אירופה פותחת באדום חזק
    היה ברור 12/07/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    5 2
    וכל העולם אחריה
    סגור
  • 16.
    הגרמנים מבינים שמה שלא יעשו הגוש עלול להתפרק ,ולכן ילכו
    בא 12/07/2015 14:39
    הגב לתגובה זו
    9 0
    לדרך הזולה ולכוון האזרחים בגרמניה שלא רוצים לתת כסף ליוון ,יוון יכלה להפריט כמו בישראל וככה לצמצם סקטור ציבורי ענקי ובטלן בחלקו ,אבל לא עשו כלום וזה גם מה שמגיע להם .כלום ענק .
    סגור
  • 15.
    Germany doesn’t want to save Greece
    א 12/07/2015 14:26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דיווחים עכשיים מהעולם: http://www.washingtonpost.com/blogs/wonkblog/wp/2015/07/12/germany-doesnt-want-to-save-greece-it-seems-to-want-to-humiliate-greece/
    סגור
  • 14.
    לא ייאמן מדברים על אימות בין גרמנייה לצרפת
    אירופה מתרסקת מחר 12/07/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    2 1
    Meanwhile, Luxembourg's foreign minister has said that Germany would provoke “far-reaching conflict with France” if it continued to try to push Greece out of the single currency bloc, even on a temporary basis.
    סגור
  • 13.
    מה הכוונה להוציא את יוון למשך 5 שנים מהיורו?
    תודה לאל שקיבלו שכל 12/07/2015 14:00
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה הסוף
    סגור
  • 12.
    זה הסוף
    מה יקרה לאירו? 12/07/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
    2 1
    של יוון בגוש האירו.
    סגור
  • לא בדיוק
    שי 13/07/2015 06:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הסוף של הגמוניה גרמנית
    סגור
  • 11.
    גרמנייה לא רוצה אותם הם לא יעמדו בדרישות שגרמניה הציבה
    א 12/07/2015 13:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    Germany caused a stir yesterday when it mooted a plan that either involved a temporary Greek exit from the eurozone or a €50bn grab of the country's assets to pay off its debts. Greece's would also have to cede control of its public administration to Brussels if it wanted to remain a member of the club in the short term. It was a drastic plan tabled by a minister who has hardened his stance on Greece substantially since its first bail-out in 2010. However, Germany signs the bulk of the cheques, and has enough voting power to veto any third rescue package. In short, if Germany says no deal, there will be no deal.
    סגור
  • 10.
    n short, if Germany says no deal, there will be no deal (ל"ת)
    t 12/07/2015 13:45
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 9.
    אני מבקש מיני קטסטרופה
    וסילי גונדר 12/07/2015 13:40
    הגב לתגובה זו
    5 2
    יועיל לכולם, שתעוף יוון מהגוש, שתדפיס דרכמות עד שתצא למכונת ההדפסה הנשמה, יצא קצת אוויר לתקופה לא ארוכה מהבלונים של כל השווקים המרכזיים, מצויין אם ימשיך לצאת עוד קצת אוויר בסין, מספר חודשים לדעתי, השווקים יהיו "נורמליים" והזדמנויות לרוב, אם רק ביוון מתרכזים, היא פרור והכסף הגדול שהיא חייבת, זה כסף גדול ליוון, כסף קטן לגוש היורו. שתעוף יוון, פורטוגלצוספרד יבינו שהמשחקים לא עובדים, ימשיכו לצעוד בשקט בתוך הגוש ונגמור עם הסאגה הדבילית הזו. יוןן אפילו מחזיק מפתחות לעומת ההשפעה של סין, שם צריך שיצא אוויר מבוקר והממשלה שם מתערבת, יוון, הבלונצ'יק הזה יכול להתפוצץ מחר או עוד אפילו היום, לא מעניין, טווח קצר של פאניקה חצי מדומה כי זו הזדמנות לרדת קצת מהעצים, כולם מחפשים סיבה ממילא, או הבדל של ריבית אםסית וחסרת משמעות בארה"ב, או יוון, העיקר משהו שיתן "רציו" מדומה לגמרי להוצאת אוויר פסגות מהשווקים.
    סגור
  • 8.
    עדכונים אחרונים:
    א 12/07/2015 13:17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    http://www.telegraph.co.uk/finance/economics/11734310/Greece-news-live-EU-leaders-summit-cancelled-as-finance-ministers-say-not-possible-to-do-deal-today.html
    סגור
  • 7.
    זה הולך להתנגשות, גרמניה מול יוון.
    א 12/07/2015 13:04
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ציפראס חשב שהוא יכול להתעסק עם הגרמנים, בשבוע האחרון כלכלת יוון התדרדרה משמעותית ולכן הגרמנים צודקים שההצעה הקודמת כבר לא תקפה ודרושים שיפורים ניכרים.
    סגור
  • 6.
    "It is still very difficult but work is in progress."
    יותר שלילי מחיובי 12/07/2015 13:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    http://www.bbc.com/news/world-europe-33497353
    סגור
  • 5.
    שלילי
    לדעתי 12/07/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
    0 2
    A summit of all EU members is cancelled while "difficult" eurozone talks on bailout deal for Greece continue
    סגור
  • 4.
    גרמנייה מתנגדת כבר ולכן זה כנראה הסוף
    עדכון 12/07/2015 12:56
    הגב לתגובה זו
    1 1
    “These proposals cannot build the basis for a completely new, three-year [bailout] programme, as requested by Greece,” said a German finance ministry paper. It called for Greece to be expelled from the eurozone for a minimum of five years and demanded that the Greek government transfer €50bn of state assets to an outside agency for sell-off.
    סגור
  • 3.
    הדקס יירד מחר 35 לפחות אחרי הראלי של סוף שבוע
    כלכלן 12/07/2015 12:27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    המצב חרה
    סגור
  • מה זה 35 (ל"ת)
    אתי 12/07/2015 15:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.5
    צביקה 12/07/2015 23:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה מתכוון 3.5 אחוז
    סגור
  • 2.
    הולך ומסתבך
    ביבח סביח 12/07/2015 12:14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אם מרקל לא תקבל את מה שביקשה לכתחילה אין הסכם.
    סגור
  • 1.
    שימו לב לכותרת מול תוכן הכתבה! זה פשוט הטעייה מכוונת... (ל"ת)
    אתם רציניים!! 12/07/2015 12:11
    הגב לתגובה זו
    13 1
    סגור
  • במקום 28 תהיה פגישה של 19 ... מה מכוונת ?? (ל"ת)
    אזרח 12/07/2015 13:06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות