בעל חנות לא שילם מיסים ונתפס: "אני עוזר לבחור מסכן, הומלס"

במבצע גבייה ברחבי ת"א נגבו מחייבים כ-12 מיליון שקל. בחודש האחרון נגבו כ-60 מיליון שקל ברחבי הארץ
לירן סהר | (1)

המרדף אחרי מעלימי המס נמשך - בסוף השבוע האחרון ערכה רשות המבצעים מבצע גבייה ואכיפה בעסקים בתל-אביב וגוש דן במהלכה ביקרו כ-115 עובדים מכל יחידות מס הכנסה בת"א כמו גם מע"מ ת"א ומיסוי מקרקעין וכן היחידה הארצית לאכיפה ולגבייה ב-355 עסקים וגבו מחייבים כ-11,850,000 שקל. מבצע זה הוא חלק משרשרת מבצעים מחוזיים שערכה רשות המסים בחודש האחרון בכל הארץ, בהם נגבו עד כה כ-60 מיליון שקל ומבצעים נוספים באזור ירושלים והדרום מתוכננים לשבוע זה.

הביקורות בשוק הפשפשים ובאזור שמסביב לו התבצעו בעיקר ביום שישי, ובעסקים שם נתגלה נתון חמור של 40% העלמת הכנסה. באחד מן המקרים, נמצא בעל פיצוצייה שאינו מנהל ספרי חשבונות מאז 1997. לשאלות המבקרים השיב: "כשאבא שלי ניהל את העסק הייתה קופה רושמת והיום אין, כי אין לנו כמעט מכירות".

"העסק לא שלי, אני עוזר לבחור מסכן"

בחנות פסלים ומתנות בשוק הפשפשים הצליח הבעלים להפתיע אפילו את המבקרים המנוסים ביותר במס הכנסה, כשהסביר מדוע הוא אינו רושם את הכנסותיו: "העסק לא שלי. אני עוזר לבחור מסכן, הומלס. לא ידעתי שאסור לעזור לנזקקים".

חלקו השני של המבצע התמקד בתחומי הטקסטיל, התאורה ואביזרי האופנה באזור ת"א, שם נמצא כי ב-13% מהעסקים לא נרשמו הכנסות. בעסק בענף הפרסום הסבירה העובדת כי לא רשמה הכנסה מאחר והיא אינה יודעת להנפיק קבלות בתוכנת רישום הכספים.

מנהל רשות המסים, משה אשר, אמר: "המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת ההנחיה למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה. אין סיבה שאזרחים שומרי חוק ייאלצו לשאת בנטל כלכלי כבד יותר בשעה שאחרים בוחרים לעבור על החוק ואנו פועלים במטרה לגבות מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל שהוא ראוי גם בתחום המס".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פיצוציות = מכבסות להון שחור של עבריינים. (ל"ת)
    ידוע מזמן גם לרשויות 10/12/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳