המעו"ף פקע בעלייה של 1.1%: "התעודות ושחקני הארביטראז' לא יכלו לגלגל פוזיציה"

הפקיעה הייתה ברמה של 1,126 נק' והמחזור עמד על מעל מיליארד שקלים. זיו פניני: "השוני הגדול מהפקיעה הקודמת הוא מספר מועט של פוזיציות והיעדר גוף גדול שימכור סחורה ויאזן את הביקושים"
רקפת גלילי | (7)

האופציות על מדד המעו"ף פקעו הבוקר ברמה של 1,125.95 נקודות ומחזור של מעל מיליארד שקלים.

"בפקיעה זו בדומה לפקיעה שעברה קיבלנו אופטימיות גדולה, חוזים ארוכים שנסחרו במחיר גבוה מהחוזים הקצרים ולא איפשרו לתעודות הסל ולשחקני הארביטראז' לגלגל את הפוזיציה שברשותם ואלו הומרו בבוקר בהיקף של כ-700 מיליון שקלים לנכס בסיס", אמר זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון, בשיחה עם Bizportal.

"השוני הגדול מהפקיעה הקודמת הוא מספר מועט של פוזיציות והיעדר גוף גדול שימכור סחורה ויאזן את הביקושים ללא שינוי ולפיכך קיבלנו עלייה תוך מחזור גדול", מציין פניני.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    קובי 27/01/2012 09:31
    הגב לתגובה זו
    אם אתם רוצים ממני 25% על הרווחים למה שלא תשתתפו איתי גם בהפסדים? מה יקרה אם הבורסה תוותר לי על 10% מההפסדים? אתה הבנת את זה , ברוך ?
  • 4.
    בגלל העלאת המס 26/01/2012 11:23
    הגב לתגובה זו
    תיכנסו ותשפיעו כי נשבר כבר מ 25% מסססססס
  • קליפ 26/01/2012 23:08
    הגב לתגובה זו
    כל שנה מעלים הגנבים בנוסף לא מחזירים על הפסדיי עבר....נוכלים הפקידונים?
  • 3.
    שלמה 26/01/2012 10:49
    הגב לתגובה זו
    יום ראשון בטוח ירידות כי פניני אמר.
  • 2.
    פניני טועה בענק - הכיוון למעלה (ל"ת)
    ל-1 26/01/2012 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מאיר 26/01/2012 10:39
    הגב לתגובה זו
    הייתי אתמול בקורס ופניני אמר בדיוק שזה מה שיהיה וכן הוא אמר ירידות חדות ביום ראשון... - עד כה אד לאחד מה שאמר, נראה עכשיו...
  • שני 26/01/2012 11:25
    הגב לתגובה זו
    ובסוףך כולם מעתיקים ממנו או שאולי בגלל שהוא אומר כולם מכונים לשם לך תדע אבל בכל מקרה גם זיו סבבה למרות שאני רוב הזמן לא מבינה כלום ממה שהוא כותב
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.3%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.3%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.