איך ניתן לחסוך בהוצאות הבית השוטפות?
יש לא מעט דרכים ופעולות בהן ניתן לנקוט על מנת לחסוך בהוצאות הכספיות השוטפות.
כל מה שאתם צריכים לעשות בכדי ליהנות מלחסוך כסף זה פשוט להטמיע הרגלים ושינויים בסיסיים באורח החיים ולהלן מספר פעולות בהן תוכלו לנקוט לצורך המטרה:
בדקו אפשרות למחזור משכנתא אם אתם מחזיקים ברשותכם בית כנראה אחת ההוצאות הכספיות הגבוהות ביותר אותן תדרשו לעשות נוגעת להחזרי המשכנתא. לכן כדאי שתבדקו אפשרות למיחזור המשכנתא – כאשר פעולה שכזאת יכולה להקטין באופן משמעותי את גובה ההחזרים. שקלו לעבור לרכב חסכוני עוד הוצאה כספית גדולה אשר מוטלת על כתפיה של כל משפחה נוגעת לנושא של תחזוקת רכב – ובעיקר על כל מה שקשור להוצאות הדלק. מהסיבה הזאת ההמלצה היא לשקול מעבר לקניית רכב חסכוני – ההמלצה היא לבחור רכב שהוא קטן וקל יחסית או אף לשקול את האפשרות של מעבר לרכב היברידי או חשמלי – ואז להפחית במידה רבה את הוצאות הדלק או להימנע מהם לחלוטין (כמו במקרה של רכב חשמלי). נסו לחסוך בחשמל קחו לדוגמא את המזגן שלכם, ברגע שתפעילו אותו על 25 מעלות במקום על 20 אתם עתידים לחסוך סכומי כסף לא קטנים בחשבון החשמל החודשי. בדומה לקיץ, גם בחורף ההמלצה היא לדאוג שהמזגן יהיה על טמפרטורה שהינה יחסית נמוכה – לדוגמא 28 מעלות – גם בצורה שכזאת ניתן לחסוך לא מעט כסף בחשבון החשמל. בנוסף קיימת חשיבות גבוהה להקפיד ולכבוד אורות או מוצרי חשמל שונים כשאתם לא נמצאים בבית או כשהם לא בשימוש – מה שגם יכול לסייע לחסוך בהוצאות החשמל. אם אתם רואים שיש לכם בבית מוצרי חשמל שנחשבים ל"בזבזניים" כדאי לשקול את האפשרות להחליף אותם במוצרים חדשים וחסכוניים יותר. חפשו מבצעים בכל זמן נתון יוצאים עוד ועוד מבצעים והנחות במגוון רחב של תחומים ולגבי מגוון מוצרים ושירותים – בין אם מוצרי מזון ובין אם לגבי מוצרים אחרים. נצלו את רשת האינטרנט בכדי לחפש מבצעים אם אתם רואים שחלק מהם רלוונטיים לדברים שאתם צריכים, תוכלו לבצע את הרכישה באותו המבצע ולחסוך סכומי כסף גדולים באותה הרכישה. היו עם יד על הדופק ייתכן שאתם משלמים סכומי כסף משמעותיים על שירותים כמו כבלים, אינטרנט, טלפון וכיוצא בזה.. עכשיו, כידוע אתם לא מחויבים לאף חברה ואתם יכולים לעזוב אותה בכל זמן נתון. מהסיבה הזאת קיימת חשיבות גבוהה להישאר עם יד על הדופק, לבדוק את החלופות המוצעות ואת המחירים של החבילות השונות ובמידת הצורך אף לשקול לעבור לספקים אחרים, אשר מציעים מחירים אטרקטיביים יותר – כמובן, שאפשרות נוספת היא ליצור קשר מעת לעת עם החברה אליה אתם משתייכים ולבדוק אם יש אפשרות להוזיל את המחירים. נהלו רישומים באופן כללי ההמלצה היא לנהל מעקב אחרי ההוצאות הכספיות שלכם – יש אפליקציות ייעודיות אשר יכולות לסייע לכם במקום או שתוכלו פשוט להעלות על הכתב כל הוצאה אותה אתם מבצעים. בצורה כזאת תוכלו לדעת בסוף כל חודש איזה סכום של כסף בדיוק הוצאתם ובהתבסס על הנתונים הללו להטמיע שינויים שונים – לדוגמא, אם אתם מגלים שאתם מוציאים סכומי כסף גבוהים מדי על בגדים או בילויים תוכלו לנסות ולהפחית את ההוצאות הכספיות בתחומים אלו ולחסוך לא מעט כסף. לסיכום, אם תקפידו להיות במעקב אחרי ההוצאות שלכם, לא לחשוש מהטמעת שינויים או לנקוט בפעולות שונות על מנת להפחית את ההוצאות תוכלו גם לחסוך סכומים אשר מגיעים למאות שקלים בכל חודש.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
