הייטק
הייטק

איך להתקבל לעבודה בהייטק – גם בלי ניסיון מקדים

תעשיית ההייטק קורצת ללא מעט צעירים להתברג לתוכה וליהנות מכל מה שהיא מציעה: משכורות גבוהות, תנאים טובים, ארוחות במסעדות, חדר כושר, אירועים שונים ועוד.
נושאים בכתבה היי טק

מכיוון שהתנאים נשמעים ללא כל ספק כמפתים, לא מעט צעירים מוצאים את עצמם בחיפושים אחר דרכים להשתלב במקומות עבודה באותה התעשייה. וכאן, יכולות לעלות שאלות כמו: האם ניתן להשתלב בהייטק גם בלי ניסיון מקדים? או, האם זה בכלל כדאי, להשתלב בהייטק בכל תנאי? במאמר הבא, ננסה לענות על אותן השאלות:

לפנות ללימודים המתאימים

אם אתם מבקשים "ללכת על בטוח" ולדאוג שדרככם לעבר עולם ההייטק תהיה סלולה, תוכלו פשוט לפנות ללימודים האקדמאיים המתאימים: הנדסת תוכנה, תואר בלימודי סייבר, תואר ראשון במדעי המחשב הם רק חלק מהתחומים אשר יש להם ביקוש נרחב בהייטק.

אפשרות נוספת היא לוותר על לימודים אקדמאיים ולקחת קורסים ממוקדים במקצועות כמו: ניתוח מערכות, דאטה אנליסט ומקצועות אחרים אשר יש להם ביקוש בעולם ההייטק – תוכלו לערוך בדיקה מקדימה בשביל לזהות את המקצועות המבוקשים ביותר באותה התקופה ולבסס את הבחירה בקורס, בהתבסס על הממצאים.

לפעמים זה בסדר גם להתחיל מלמטה

אם אתם לא בוגרים של תואר במדעי המחשב או באחד ממקצועות ההנדסה, סביר להניח שיהיה לכם קשה להשתלב בתעשיית ההייטק בתפקיד "משמעותי", אשר טומן בחובו משכורת גבוהה ותנאים טובים, כבר החל מהיום הראשון לעבודה. יחד עם זאת, קחו בחשבון, שאתם יכולים להתחיל גם מלמטה בתפקידים, אשר יכולים אולי להישמע פחות זוהרים ואולי בתחילת הדרך גם המשכורת לא תהיה כל כך גבוהה – אבל, הכנסת הרגל פנימה לתוך עולם ההייטק, בהחלט יכולה לאפשר להתקדם ואולי עם הזמן להתברג לתפקידים משמעותיים יותר – וכמובן, גם להכיר את האנשים הנכונים בחברה, אשר יכולים לייעץ לגבי קורסים והשתלמויות, אותם כדאי לקחת על מנת להתוות את הדרך לעבר תפקידים חדשים.

להראות שאתם רוצים להתקדם

גם אם התחלתם את דרככם בתפקיד בסגנון פקיד או פקידת קבלה של חברת הייטק, אתם עדיין יכולים להתוות לעצמכם דרך להתקדם. אם תקפידו על הגדלת ראש בכל מה שאתם עושים. אם תנסו להרחיב את סמכויות התפקיד גם מבלי שהתבקשתם לעשות זאת – תוכלו לעשות זאת באיטיות ובהדרגתיות. אם תדאגו ליצור קשרים עם מנהלים ולהביע באוזניהם את רצונכם להתקדם.

פניות יזומות

אתם יכולים לשבת ולשלוח קורות חיים למספר רב של משרות דרושים בחברות הייטק ואתם יכולים גם לבצע פניות יזומות. אם אתם חושבים שיש לכם ניסיון או השכלה אשר באמצעותם אתם יכולים להשתלב בתפקיד מסוים בעולם ההייטק ולבצע אותו בצורה הטובה ביותר האפשרית. באפשרותכם לצרף מכתב מקדים אשר מספר עליכם, על הכישורים שלכם ועל הייחודיות שלכם ואליו לצרף את קורות החיים שלכם – מאוד יכול להיות שפנייה יזומה, תראה על מוטיבציה ובמקרה בו אחת מהחברות אליהן תפנו, בדיוק יחפשו עובד עם הכישורים שלכם, אתם תוזמנו לריאיון היכרות – ומכאן הדרך להשתלבות בעבודה תהיה קצרה.

בחינת אפשרויות נוספות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.