איך להתקבל לעבודה בהייטק – גם בלי ניסיון מקדים
מכיוון שהתנאים נשמעים ללא כל ספק כמפתים, לא מעט צעירים מוצאים את עצמם בחיפושים אחר דרכים להשתלב במקומות עבודה באותה התעשייה. וכאן, יכולות לעלות שאלות כמו: האם ניתן להשתלב בהייטק גם בלי ניסיון מקדים? או, האם זה בכלל כדאי, להשתלב בהייטק בכל תנאי? במאמר הבא, ננסה לענות על אותן השאלות:
לפנות ללימודים המתאימים
אם אתם מבקשים "ללכת על בטוח" ולדאוג שדרככם לעבר עולם ההייטק תהיה סלולה, תוכלו פשוט לפנות ללימודים האקדמאיים המתאימים: הנדסת תוכנה, תואר בלימודי סייבר, תואר ראשון במדעי המחשב הם רק חלק מהתחומים אשר יש להם ביקוש נרחב בהייטק.
אפשרות נוספת היא לוותר על לימודים אקדמאיים ולקחת קורסים ממוקדים במקצועות כמו: ניתוח מערכות, דאטה אנליסט ומקצועות אחרים אשר יש להם ביקוש בעולם ההייטק – תוכלו לערוך בדיקה מקדימה בשביל לזהות את המקצועות המבוקשים ביותר באותה התקופה ולבסס את הבחירה בקורס, בהתבסס על הממצאים.
לפעמים זה בסדר גם להתחיל מלמטה
אם אתם לא בוגרים של תואר במדעי המחשב או באחד ממקצועות ההנדסה, סביר להניח שיהיה לכם קשה להשתלב בתעשיית ההייטק בתפקיד "משמעותי", אשר טומן בחובו משכורת גבוהה ותנאים טובים, כבר החל מהיום הראשון לעבודה. יחד עם זאת, קחו בחשבון, שאתם יכולים להתחיל גם מלמטה בתפקידים, אשר יכולים אולי להישמע פחות זוהרים ואולי בתחילת הדרך גם המשכורת לא תהיה כל כך גבוהה – אבל, הכנסת הרגל פנימה לתוך עולם ההייטק, בהחלט יכולה לאפשר להתקדם ואולי עם הזמן להתברג לתפקידים משמעותיים יותר – וכמובן, גם להכיר את האנשים הנכונים בחברה, אשר יכולים לייעץ לגבי קורסים והשתלמויות, אותם כדאי לקחת על מנת להתוות את הדרך לעבר תפקידים חדשים.
- סקר ההייטק: 37% מהעובדים המנוסים חוששים לעידם המקצועי בגלל ה-AI
- הגיוסים בהייטק חוזרים, אבל לא בתחום התוכנה; שיעור האבטלה 3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להראות שאתם רוצים להתקדם
גם אם התחלתם את דרככם בתפקיד בסגנון פקיד או פקידת קבלה של חברת הייטק, אתם עדיין יכולים להתוות לעצמכם דרך להתקדם. אם תקפידו על הגדלת ראש בכל מה שאתם עושים. אם תנסו להרחיב את סמכויות התפקיד גם מבלי שהתבקשתם לעשות זאת – תוכלו לעשות זאת באיטיות ובהדרגתיות. אם תדאגו ליצור קשרים עם מנהלים ולהביע באוזניהם את רצונכם להתקדם.
פניות יזומות
אתם יכולים לשבת ולשלוח קורות חיים למספר רב של משרות דרושים בחברות הייטק ואתם יכולים גם לבצע פניות יזומות. אם אתם חושבים שיש לכם ניסיון או השכלה אשר באמצעותם אתם יכולים להשתלב בתפקיד מסוים בעולם ההייטק ולבצע אותו בצורה הטובה ביותר האפשרית. באפשרותכם לצרף מכתב מקדים אשר מספר עליכם, על הכישורים שלכם ועל הייחודיות שלכם ואליו לצרף את קורות החיים שלכם – מאוד יכול להיות שפנייה יזומה, תראה על מוטיבציה ובמקרה בו אחת מהחברות אליהן תפנו, בדיוק יחפשו עובד עם הכישורים שלכם, אתם תוזמנו לריאיון היכרות – ומכאן הדרך להשתלבות בעבודה תהיה קצרה.
בחינת אפשרויות נוספות
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
