כך תעשו ספליט טסטינג בצורה נכונה לקמפיין ממומן
קמפיין ממומן היא אחת הדרכים המובילות בעולם הפרסום הדיגיטלי ויש אומרים גם בעולם הפרסום בכלל. עשרות אלפי בעלי עסקים בישראל ומיליוני עסקים ברחבי העולם משקיעים בפרסום ממומן
לרוב, חלק הארי של תקציבי הפרסום יושקעו במערכת הפרסום של גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, אאוטבריין וטאבולה שכן אלו פלטפורמות הפרסום המובילות כיום באינטרנט. יתרה מכך, אלה נחשבות למערכות מועדפות על ידי חברות הפרסום ובעלי העסקים בעיקר בשל האפשרויות הרבות לסיווג קהל היעד על ידי פרמטרים שונים והאפשרות למקד את הפרסום שלנו לקהל ספציפי יותר. עובדה זו פותחת בפנינו את האפשרות לבצע ספליט טסטינג לשיפור ביצועי הקמפיין שלנו.
מהו ספליט טסטינג והאם ניתן לבצע אותו בכל מערכת פרסום?
ספליט טסטינג היא טכניקת פרסום מתקדמת שבה משווקי דיגיטל מקצועיים עושים שימוש כדי לשפר את ביצועי הקמפיין הממומן שהם מנהלים. הרעיון מאחורי ספליט טסטינג הוא לבנות "קמפיין ממיר" ששיניב ביצועים טובים יותר. ביצועים טובים הכוונה היא לאחוזי לחיצה גבוהים על המודעה, הפחתת העלות לקליק והגדלת אחוז ההמרה שבין גולשים ללידים ולקוחות.
איך לבצע ספליט טסטינג בצורה מקצועית ונכונה בקמפיין הממומן שלנו? יצאנו לבדוק עם המומחים בתחום:
כדי להבין איך בדיוק עובד ספליט טסטינג וכיצד לבצע אותו בצורה נכונה פנינו את דודי קרויזר בעלים של חברת קרויזר דיגיטל שמחזיקה ברזומה הצלחות מרשים של שיפור קמפיינים. שאלנו אותו אודות החשיבות של ספליט טסטינג לעסקים וכיצד ניתן לבצע אותו בצורה נכונה גם אם אין לנו ניסיון רב בניהול קמפיינים ממומנים? "ההבדל בין קמפיין שגרף ההצלחה שלו בעלייה לקמפיין סטטי או מפסיד הוא היכולת של המשווק לשפר את ביצועי הקמפיין תוך כדי תנועה ולהביא לכדי מצב של יותר לקוחות בפחות כסף. כל אחד היה רוצה להשקיע שקל ולקבל עשר אולם אם הייתם מקבלים שקל בתמורה לשקל או גרוע מכך – לקבל חצי שקל עבור שקל השקעה, הרי שהקמפיין לא רווחי ואתם סתם מפסידים כסף". ביקשנו למקד את השאלה שלנו לכיוון הספליט טסטינג ולקבל מעט מידע מקצועי פנימי שאולי אנשי מקצוע לא ממהרים לחשוף אך דודי שיתף אותנו בשמחה:
"94% מהלקוחות שעברו אלינו לקרויזר דיגיטל שיפרו את תוצאות הקמפיינים שלהם בזכות הקונספט השיווקי והספליט טסטינג שעשינו להם..."
"ספליט טסטינג מקצועי ייבחן מספר מודעות וקהלי יעד בתחילה עבור אותו קמפיין. במהלך ביצוע הספליט טסטינג יש לבצע שיפורים למודעות, אולם כדי לעקוב ביעילות אחר השוני בין המודעות וכיצד הוא משפיע על ביצועי המודעה נבצע את השינוי רק בפרמטר אחד בכל פעם עבור כל המודעות בקמפיין.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו נבנה מודעות שונות עבור אותו שירות/מוצר שירותו במקביל על קהלי יעד שונים או על ביטויי חיפוש שונים בגוגל. נניח שהמודעה בנויה מכותרת, תיאור קצר, קישור ותמונה. כשהקמפיין רץ, ניקח את המודעה הממירה ביותר, ניצור לה גרסאות דומות ונפזר אותם בין קהלי היעד השונים. הדבר היחיד שיהיה שונה בין המודעות הוא אותו פרמטר שבחרנו לבחון. לאחר שהקמפיין הוציא מספיק כסף ניקח שוב את המודעה הממירה ביותר, נשכפל אותה, הפעם נשנה פרמטר אחר. אחרי הבדיקות נוכל לקבל סופר מודעה עליה נרצה להריץ את הקמפיין עבור אותו מוצר/שירות לתקופת זמן קדימה."
אביטל אופק. צילום: מיכה לובטוןרכש מרשים לקבוצת דלקל: אביטל אופק מנהל פעילות דוראל ישראל עובר לנהל את חטיבת האנרגיה המתחדשת
בעוד הביקוש לחשמל ירוק מזנק וגם המדינה מציבה יעדים שאפתניים לשנים הקרובות, קבוצת דלקל מגייסת את אביטל אופק, זוכה פרס איש השנה בכלכלה הירוקה. עם ניסיון מוכח בפרויקטים פורצי דרך, הוא צפוי להוביל את הקבוצה קדימה באחד התחומים הצומחים בשוק המקומי והעולמי
בשנים האחרונות עולם הגגות הסולאריים צובר תאוצה משמעותית, בעיקר בזכות השיפור המתמשך באיכות החומרים ובטכנולוגיות ההתקנה, שמאפשרים לייצר על כל גג כמות גדולה בהרבה של מגהוואטים לעומת העבר.
כדי לסבר את האוזן, בין שנת 2023 לשנת 2024 בלבד נרשמה קפיצה של יותר מ-25% בתפוקה. הנתון הזה הוא חלק מהמגמה הגלובלית, כאשר גם משרד האנרגיה הציב לעצמו יעד שאפתני, להוסיף עד שנת 2030 עוד כ-100 אלף גגות סולאריים בישראל.
המהלך המדובר של דלקל
על רקע זה, קבוצת דלקל ביצעה מהלך שנחשב לדרמטי בשוק האנרגיה, כאשר גייסה לשורותיה את אביטל אופק, מי שזכה בשנה שעברה בתואר איש השנה בכלכלה הירוקה. אופק, מהשמות הבולטים בתחום האנרגיה המתחדשת, נחשב לדמות שהובילה פרויקטים חדשניים לשילוב אנרגיה סולארית בשדות חקלאיים וכל זה מבלי לפגוע בגידולים ואף לתרום לשיפור שלהם.
עבור דלקל, שמזה למעלה מ-25 שנה פועלת בענף האנרגיה הישראלי, מדובר בחיזוק משמעותי. הקבוצה שנמצאת בבעלות של יניב כהן ויונתן חי, עוסקת במגוון תחומים ובהם מימון חוץ בנקאי, גז, נדל"ן מניב, אנרגיה ירוקה ודלקים, וכיום היא מספקת שירות לכ-50 אלף לקוחות עסקיים ופרטיים ברחבי הארץ.
- ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
- פחות מ-7 אגורות לקוט"ש - נבחרה הזוכה במכרז להקמת תחנת אשלים 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת המימון של החברה באה לידי ביטוי בדמות הענקת מימון חוץ-בנקאי ללקוחות החברה, דבר שמאפשר לה להקים פרויקטים רבים ומורכבים מבלי להיות תלויה בגורמים מימון חיצוניים.
