כך תעשו ספליט טסטינג בצורה נכונה לקמפיין ממומן
קמפיין ממומן היא אחת הדרכים המובילות בעולם הפרסום הדיגיטלי ויש אומרים גם בעולם הפרסום בכלל. עשרות אלפי בעלי עסקים בישראל ומיליוני עסקים ברחבי העולם משקיעים בפרסום ממומן
לרוב, חלק הארי של תקציבי הפרסום יושקעו במערכת הפרסום של גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדין, אאוטבריין וטאבולה שכן אלו פלטפורמות הפרסום המובילות כיום באינטרנט. יתרה מכך, אלה נחשבות למערכות מועדפות על ידי חברות הפרסום ובעלי העסקים בעיקר בשל האפשרויות הרבות לסיווג קהל היעד על ידי פרמטרים שונים והאפשרות למקד את הפרסום שלנו לקהל ספציפי יותר. עובדה זו פותחת בפנינו את האפשרות לבצע ספליט טסטינג לשיפור ביצועי הקמפיין שלנו.
מהו ספליט טסטינג והאם ניתן לבצע אותו בכל מערכת פרסום?
ספליט טסטינג היא טכניקת פרסום מתקדמת שבה משווקי דיגיטל מקצועיים עושים שימוש כדי לשפר את ביצועי הקמפיין הממומן שהם מנהלים. הרעיון מאחורי ספליט טסטינג הוא לבנות "קמפיין ממיר" ששיניב ביצועים טובים יותר. ביצועים טובים הכוונה היא לאחוזי לחיצה גבוהים על המודעה, הפחתת העלות לקליק והגדלת אחוז ההמרה שבין גולשים ללידים ולקוחות.
איך לבצע ספליט טסטינג בצורה מקצועית ונכונה בקמפיין הממומן שלנו? יצאנו לבדוק עם המומחים בתחום:
כדי להבין איך בדיוק עובד ספליט טסטינג וכיצד לבצע אותו בצורה נכונה פנינו את דודי קרויזר בעלים של חברת קרויזר דיגיטל שמחזיקה ברזומה הצלחות מרשים של שיפור קמפיינים. שאלנו אותו אודות החשיבות של ספליט טסטינג לעסקים וכיצד ניתן לבצע אותו בצורה נכונה גם אם אין לנו ניסיון רב בניהול קמפיינים ממומנים? "ההבדל בין קמפיין שגרף ההצלחה שלו בעלייה לקמפיין סטטי או מפסיד הוא היכולת של המשווק לשפר את ביצועי הקמפיין תוך כדי תנועה ולהביא לכדי מצב של יותר לקוחות בפחות כסף. כל אחד היה רוצה להשקיע שקל ולקבל עשר אולם אם הייתם מקבלים שקל בתמורה לשקל או גרוע מכך – לקבל חצי שקל עבור שקל השקעה, הרי שהקמפיין לא רווחי ואתם סתם מפסידים כסף". ביקשנו למקד את השאלה שלנו לכיוון הספליט טסטינג ולקבל מעט מידע מקצועי פנימי שאולי אנשי מקצוע לא ממהרים לחשוף אך דודי שיתף אותנו בשמחה:
"94% מהלקוחות שעברו אלינו לקרויזר דיגיטל שיפרו את תוצאות הקמפיינים שלהם בזכות הקונספט השיווקי והספליט טסטינג שעשינו להם..."
"ספליט טסטינג מקצועי ייבחן מספר מודעות וקהלי יעד בתחילה עבור אותו קמפיין. במהלך ביצוע הספליט טסטינג יש לבצע שיפורים למודעות, אולם כדי לעקוב ביעילות אחר השוני בין המודעות וכיצד הוא משפיע על ביצועי המודעה נבצע את השינוי רק בפרמטר אחד בכל פעם עבור כל המודעות בקמפיין.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו נבנה מודעות שונות עבור אותו שירות/מוצר שירותו במקביל על קהלי יעד שונים או על ביטויי חיפוש שונים בגוגל. נניח שהמודעה בנויה מכותרת, תיאור קצר, קישור ותמונה. כשהקמפיין רץ, ניקח את המודעה הממירה ביותר, ניצור לה גרסאות דומות ונפזר אותם בין קהלי היעד השונים. הדבר היחיד שיהיה שונה בין המודעות הוא אותו פרמטר שבחרנו לבחון. לאחר שהקמפיין הוציא מספיק כסף ניקח שוב את המודעה הממירה ביותר, נשכפל אותה, הפעם נשנה פרמטר אחר. אחרי הבדיקות נוכל לקבל סופר מודעה עליה נרצה להריץ את הקמפיין עבור אותו מוצר/שירות לתקופת זמן קדימה."

אוברדראפט כרוני: הפסיכולוגיה שמושכת אותנו למינוס והדרך לשנות את הדפוס
מהם הדפוסים והאמונות הפסיכולוגיות שמובילים אנשים למצב של מינוס קבוע בחשבון הבנק, איך אפשר לצאת מזה, ומה אפשר להרוויח מהשינוי
נתקלתם בסיטואציה הזאת? סוף החודש מגיע, אתם בטוחים שהפעם תסיימו ביתרה חיובית, ואז, המינוס מחייך אליכם מהאפליקציה. לפי נתוני בנק ישראל, כ-25% ממשקי הבית בישראל חיים באוברדראפט לפחות חלק מהזמן, וכ-15% במינוס כרוני. מעבר לסוגיות הכלכליות, יש כאן סיפור פסיכולוגי מרתק שכדאי להכיר.
למה כל כך קשה להישאר בפלוס?
בעידן של אפליקציות בנקאיות חכמות ומידע פיננסי זמין, אפשר היה לצפות שנשלוט טוב יותר בכסף שלנו. אבל המוח שלנו פועל אחרת - הוא מתוכנת בצורה שלפעמים ממש עובדת נגדנו כשמדובר בכסף.
שתי מערכות במוח שנלחמות זו בזו
דניאל כהנמן (שזכה בפרס נובל, ככה שהבחור יודע על מה הוא מדבר) מסביר שיש לנו שתי מערכות חשיבה:
מערכת מהירה: אימפולסיבית, אוהבת הנאות מיידיות - "וואו, איזה נעליים מהממות, חייבת להזמין!"
מערכת איטית: הגיונית, חושבת לטווח ארוך - "רגע, אבל יש לי כבר 8 זוגות דומים בארון..."
- דיסקונט מבטלת את הפטור על האוברדראפט עד 2,000 שקל
- דיסקונט יקפיא את העלאת הריבית על המינוס - מה זה אומר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבעיה? אחרי יום עבודה מתיש, כשאנחנו גולשים באינסטגרם או באתרי קניות, מערכת 2 כבר עייפה מדי כדי לרסן את ההתלהבות של מערכת 1. וככה מוצאים את עצמנו עם עוד הזמנה מאמזון שלא באמת היינו צריכים.