מדוע כסאות מחשב ארגונומיים חשובים לעסק שלך, ואיך לבחור אותם נכון
כל מעסיק יודע שעובדים איכותיים הינם הנכס הגדול ביותר של העסק שלו, כמו שאמר מורטון מנדל - הסוד טמון באנשים! (רק תחשבו על הבעייתיות הכרוכה במציאת והכשרת מחליף לעובד טוב שעוזב…), וזאת רק סיבה אחת, מסיבות רבות נוספות, מדוע חשוב להשקיע בעובדים שלנו את המקסימום האפשרי כדי שיהיו מרוצים במקום עבודתם.
אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על שביעות רצון העובד היא סביבת העבודה שלו. במציאות שבה עובדים רבים מעבירים את רוב יום העבודה שלהם ישובים על כסא, כסא מחשב איכותי ונוח הינו כורח המציאות ולא בגדר מותרות. כסא מחשב טוב יתרום לתחושת הנוחות של העובדים, יאפשר להם להתרכז טוב יותר ויפחית את הסיכון להתפתחות כאבי גב, ברכיים ודלקות מפרקים.
אז איך תדעו איך לבחור כסא מחשב מתאים? לפניכם 3 כללי הזהב הבאים:
1. כסא מחשב תומך ומתכוונן כסא מחשב, בדיוק כמו חבר טוב, צריך לתמוך בך ולא משנה מה. המקומות הכי חשובים שצריכים להיתמך על ידי הכיסא הם הגב התחתון, הברכיים והזרועות. כסא מחשב אופטימלי יספק תמיכה מלאה לקימור הגב התחתון תוך כדי שהוא תומך בזרועות בצורה שלא מאמצת את הכתפיים והזרועות, ומאפשר לברכיים ולקרסוליים לנוח בזווית של 90 מעלות. מומלץ לבחור כסא מחשב הכולל מגוון רחב של אופציות כיוונון ארגונומי, המאפשרות התאמה מדוייקת ותמיכה מלאה לבעליו.
בין האופציות המומלצות: כיוון גובה המושב, כיוונון גובה וזווית משענת הכסא, תמיכה לומברית מתכווננת לגב התחתון, אפשרויות כיוונון של גובה ומיקום ידיות הידיים, ורצוי שתהיה גם אופציה להתאמת עומק וזווית המושב.
2. ריפוד איכותי ובד נושם ריפוד בד נושם ואוורירי תורם מאוד לתחושת הנוחות, במיוחד בארץ חמה כמו שלנו. כיום ניתן למצוא לא מעט כסאות מחשב עם ריפוד בד נושם, או בעלי גב רשת, המאפשרים איוורור ונוחות מירבית.
כמו כן יש לבדוק גם את ריפוד הכסא - רצוי להימנע מכסא בעל ריפוד דק, שכן הוא לא נוח בישיבה ממושכת. ומצד שני גם ריפוד עבה מדי שהגוף "שוקע" לתוכו פחות מומלץ. הריפוד הנכון הוא ריפוד שמצד אחד נוח לישיבה, כך שלא מרגישים את "שלד" הכסא, ומצד שני אינו עבה ורך מדי, אלא תומך בגוף.
3. כיסא המעודד תזוזה אחד החסרונות הבולטים בעבודה ממושכת בישיבה על כסא מחשב הוא היעדר תזוזה. ישיבה סטטית במשך שעות גורמת לנוקשות, עייפות ויוצרת עומס על עמוד השדרה. לכן מומלץ לבחור כסא שלא רק מאפשר תזוזה, אלא גם מעודד אותה. מומלץ שהכסא יהיה בעל גלגלים תקינים וחלקים המאפשרים לנוע ללא מאמץ ושיסתובב סביב צירו 360 מעלות בצורה חלקה ומהירה.
כמו כן רצוי שקצה המושב יתעגל כלפי מטה כדי לאפשר לברכיים לזוז, ולקום מהכיסא בקלות.
מנגנון סינכרוני לכוונון עוצמת הנדנוד לפי גובה ומשקל היושב מומלץ מאוד למי שיושבים באופן קבוע שעות רבות ביום על כסא מחשב, שכן הוא מאפשר תנועתיות רבה יותר של הגוף ובכך מסייע להפחית את העומס על עמוד השדרה. בכל מקרה ההמלצה שלנו היא שללא קשר לנוחות הכסא, חשוב להקפיד לקום ממנו לפחות פעם בחצי שעה, להתמתח ולזוז מעט, שכן הגוף שלנו לא בנוי לישיבה סטטית ממושכת.
לסיכום
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
