ביטוח רכב של כלל ביטוח
ביטוח רכב הוא ללא ספק אחד מסוגי הביטוחים הנפוצים והמוכרים ביותר שיש – כל בעל רכב בישראל מחויב ברכישת ביטוח רכב חובה, ורובם המכריע של בעלי הרכבים רוכשים ביטוח רכב מורחב – ביטוחים המתווספים לביטוח החובה, דוגמת צד ג' ומקיף. בעוד מדובר בביטוח הכרחי ונפוץ כל כך, פועלות אינספור חברות בארץ המציעות פוליסות שונות של ביטוח רכב, בתנאים שונים ובמחירים שונים. כפי שנראה מיד, חברת כלל ביטוח" – אחת מחברות הביטוח הגדולות והמצליחות בישראל – מציעה מספר סוגים שונים וייחודיים של ביטוח רכב אותם שווה לכל בעל רכב להכיר.
תעריף המותאם לקילומטראז' ופוליסה הכוללת מצלמת דרך מובנית
ביטוח רכב של כלל ביטוח מציע לציבור הנהגים הישראלי כיום, פוליסות ביטוח הרכב הסטנדרטיות וה"שגרתיות", אלו שניתן למצוא בכל חברת ביטוח אחרת, גם אם לא תמיד באותו תעריף אטרקטיבי... אך לכלל ביטוח גם מספר מסלולים מעניינים ומסקרנים אחרים המציעים ללקוחות תנאים המתאימים להם ספציפית בצורה טובה יותר.
דוגמה טובה לכך היא מסלול "כלל מטראז' ", המותאם במיוחד ללקוחות אשר נוסעים ברכבם יחסית מעט באופן ממוצע, ואינם מעוניינים לשלם בדיוק את אותו התעריף כמו נהג אשר נוסע פי כמה וכמה ברכבו. לנהגים המשתמשים ברכבם בהיקף מצומצם מספר יתרונות בכל הנוגע להסתברות שיהיו מעורבים בתאונה, ולכן גם התעריף שהם משלמים יכול להיות נמוך יותר. היגיון זה מוסכם הן על הלקוחות והן על חברת ביטוח כמו כלל, מה שמאפשר לה להציע תכנית אטרקטיבית מסוג זה.
דוגמה מעניינת נוספת היא תכנית ביטוח רכב כלל VAR, במסגרתה מקבל הלקוח מחברת הביטוח מצלמת דרך אותה הוא מתקין ברכבו. מצלמות לרכב הופכות נפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות בישראל ובעולם המערבי כולו, ומשמשות לתיעוד המתרחש בכביש בזמן הנסיעה, מה שמתגלה כשימושי במיוחד במקרים של תאונות דרכים, כמו גם עבירות תנועה מסוימות. כך, במידה והרכב מעורב בתאונה ניתן לראות בדיוק מה אירע ועל מי מוטלת האחריות, מה שמסייע לחברות הביטוח ולנהגים גם יחד. נהגים הבוחרים בפוליסה זו נהנים מיתרונות מסוימים הניתנים בתמורה להצבת המצלמה ברכב, מה שכאמור מייעל את ההתנהלות כולה ומסיר ספקות מיותרים.
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- כשחברת הביטוח לא מצאה את המבוטחת - האם היא יכולה להתנער מתשלום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברת ביטוח גדולה וסוכן (ויחס) אישי
מאפיין ספציפי אותו מדגישים בכלל הוא כי למרות שמדובר בחברת ביטוח גדולה ביותר המתנהלת מול אלפי לקוחות שונים מדי יום, לקוחות החברה המתעניינים בביטוח רכב זוכים ליחס אישי ולהתנהל מול סוכן אישי המטפל בתיק שלהם ספציפית. זה לא רק נותן תחושה טובה ללקוח, זה גם מייעל את ההתנהלות כולה וחוסך הרבה מאוד עגמת נפש שעלולה בקלות להיווצר כתוצאה מהניסיון לעבוד מול חברות גדולות ותאגידים למיניהם.
צילום: Pexelsהלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?
היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק
עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.
מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.
מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?
BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.
במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.
- מחיקת רישום BDI שלילי ושיפור נתוני האשראי – האם פעולות אלו אפשריות?
- צפי לגידול של 50% בשיעור החברות שיקרסו בישראל לעומת 25% בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.
יעל חיו. צילום: מיכה בריקמןאיך לנהל משא ומתן בין שתי חברות גלובליות?
משא ומתן בינלאומי הוא אחד האתגרים המורכבים בעולם העסקי, שדורש מודעות תרבותית, אינטליגנציה רגשית ועומק אסטרטגי. כך תעשו זאת נכון
הטקטיקה הנכונה לגישור עסקי אמיתי
בעידן שבו עסקים חוצים גבולות, תרבויות ושפות, ניהול משא ומתן בין שתי חברות גלובליות הוא אחד האתגרים הרגישים והמורכבים ביותר בעולם העסקי. זהו לא רק תהליך של סגירת עסקה - אלא של ניהול יחסי כוח, תרבות, ואמון בין ארגונים שמדברים בשפות שונות - לעיתים גם במובן המטאפורי.
כדי להבין איך עושים זאת נכון, כדאי להקשיב לגישה של יעל חיו (Yael Chayu) - מומחית בינלאומית לניהול משא ומתן עסקי מורכב, שמלווה מזה עשור הנהלות של חברות ענק כמו Intel, SAP, Dell, Pfizer ו־AWS.
להבין את השפה שמאחורי השפה
במשא ומתן גלובלי, הטעות הנפוצה ביותר היא לחשוב שהשפה היא העניין. אבל האתגר האמיתי הוא התרבות שמאחוריה.
הבדלים בתפיסת סמכות, זמן, אמון ולחץ יוצרים לעיתים יותר מורכבות מהפערים הפיננסיים עצמם. חברה אמריקאית עשויה לחתור לסגירה מהירה ומדויקת, בעוד ששחקנית אסייתית תעדיף תהליך איטי, מבוסס על מערכת יחסים ואמון אישי.
- ״סין תאכל אותה״: סין מורידה מכסים על יבוא אמריקאי בענפים מסוימים
- בול מסחר הולכת להסדר חוב - המניה קורסת 30% והאג"ח בתשואה של 180%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לכן, לפני שמדברים על תנאים ומספרים - יש להבין את הקודים התרבותיים: איך מתקבלות החלטות? מי באמת בעל ההשפעה בחדר? עד כמה מקובל לומר “לא” במפורש?
הקשבה לדקויות הללו מפחיתה מתיחות עסקית - ומאפשרת גישור עוד לפני שהפערים נחשפים.
