רכב שרוף
צילום: fotolia

ביטוח רכב של כלל ביטוח

תוכן בחסות |

ביטוח רכב הוא ללא ספק אחד מסוגי הביטוחים הנפוצים והמוכרים ביותר שיש – כל בעל רכב בישראל מחויב ברכישת ביטוח רכב חובה, ורובם המכריע של בעלי הרכבים רוכשים ביטוח רכב מורחב – ביטוחים המתווספים לביטוח החובה, דוגמת צד ג' ומקיף. בעוד מדובר בביטוח הכרחי ונפוץ כל כך, פועלות אינספור חברות בארץ המציעות פוליסות שונות של ביטוח רכב, בתנאים שונים ובמחירים שונים. כפי שנראה מיד, חברת כלל ביטוח" – אחת מחברות הביטוח הגדולות והמצליחות בישראל – מציעה מספר סוגים שונים וייחודיים של ביטוח רכב אותם שווה לכל בעל רכב להכיר.

 

תעריף המותאם לקילומטראז' ופוליסה הכוללת מצלמת דרך מובנית

ביטוח רכב של כלל ביטוח מציע לציבור הנהגים הישראלי כיום, פוליסות ביטוח הרכב הסטנדרטיות וה"שגרתיות", אלו שניתן למצוא בכל חברת ביטוח אחרת, גם אם לא תמיד באותו תעריף אטרקטיבי... אך לכלל ביטוח גם מספר מסלולים מעניינים ומסקרנים אחרים המציעים ללקוחות תנאים המתאימים להם ספציפית בצורה טובה יותר.

דוגמה טובה לכך היא מסלול "כלל מטראז' ", המותאם במיוחד ללקוחות אשר נוסעים ברכבם יחסית מעט באופן ממוצע, ואינם מעוניינים לשלם בדיוק את אותו התעריף כמו נהג אשר נוסע פי כמה וכמה ברכבו. לנהגים המשתמשים ברכבם בהיקף מצומצם מספר יתרונות בכל הנוגע להסתברות שיהיו מעורבים בתאונה, ולכן גם התעריף שהם משלמים יכול להיות נמוך יותר. היגיון זה מוסכם הן על הלקוחות והן על חברת ביטוח כמו כלל, מה שמאפשר לה להציע תכנית אטרקטיבית מסוג זה.

דוגמה מעניינת נוספת היא תכנית ביטוח רכב כלל VAR, במסגרתה מקבל הלקוח מחברת הביטוח מצלמת דרך אותה הוא מתקין ברכבו. מצלמות לרכב הופכות נפוצות יותר ויותר בשנים האחרונות בישראל ובעולם המערבי כולו, ומשמשות לתיעוד המתרחש בכביש בזמן הנסיעה, מה שמתגלה כשימושי במיוחד במקרים של תאונות דרכים, כמו גם עבירות תנועה מסוימות. כך, במידה והרכב מעורב בתאונה ניתן לראות בדיוק מה אירע ועל מי מוטלת האחריות, מה שמסייע לחברות הביטוח ולנהגים גם יחד. נהגים הבוחרים בפוליסה זו נהנים מיתרונות מסוימים הניתנים בתמורה להצבת המצלמה ברכב, מה שכאמור מייעל את ההתנהלות כולה ומסיר ספקות מיותרים.

 

חברת ביטוח גדולה וסוכן (ויחס) אישי

מאפיין ספציפי אותו מדגישים בכלל הוא כי למרות שמדובר בחברת ביטוח גדולה ביותר המתנהלת מול אלפי לקוחות שונים מדי יום, לקוחות החברה המתעניינים בביטוח רכב זוכים ליחס אישי ולהתנהל מול סוכן אישי המטפל בתיק שלהם ספציפית. זה לא רק נותן תחושה טובה ללקוח, זה גם מייעל את ההתנהלות כולה וחוסך הרבה מאוד עגמת נפש שעלולה בקלות להיווצר כתוצאה מהניסיון לעבוד מול חברות גדולות ותאגידים למיניהם.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Pexelsצילום: Pexels

מזגן חכם: כך נראית מהפכת המיזוג בשוק המזגנים בישראל

הדור החדש של מערכות המיזוג מציע שילוב בין עוצמה, חיסכון, שליטה חכמה ונוחות, ומציע איכות חיים ונוחות מרבית בכל בית או מבנה אחר אשר מתאימים אותו אליו 

נושאים בכתבה מזגן

שוק מיזוג האוויר בישראל עובר בשנים האחרונות שדרוג משמעותי הודות לטכנולוגיה המתקדמת אשר נותנת את אותותיה בכל תחום ורובד אפשרי בחיינו. אם בעבר הבחירה במזגן התמקדה בעיקר בהספק הקירור שהוא מציע או במחיר שלו, הרי שכיום הצרכנים מחפשים ערך משמעותי הרבה יותר במזגן לרבות: יעילות אנרגטית, שליטה חכמה, פעולה שקטה, טכנולוגיה מתקדמת כמו טכנולוגיית אינוורטר וחוויית שימוש מותאמת אישית. הדור החדש של מערכות מיזוג כבר לא מסתפק בקירור רנדומלי ושגרתי של החלל ומטרתו היא להציע פתרון טכנולוגי מדויק שמשדרג את איכות החיים של דיירי הבית וחוסך באופן ניכר בהוצאות החשמל גם בהפעלה רציפה בימי הקיץ החמים.

מהפכת האינוורטר - שליטה מדויקת וחיסכון מתמשך

אחד השינויים המרכזיים בשוק המיזוג הוא המעבר למערכות מבוססות אינוורטר. במקום עבודה בינארית של כיבוי־ הדלקה של מזגן בהתאם לצורך, טכנולוגיית אינוורטר מאפשרת למזגן לכוון את תפוקתו בזמן אמת לפי הטמפרטורה המבוקשת והדבר מוביל לשתי תוצאות בעלות השפעה רבה שהן: שמירה על טמפרטורה יציבה, ללא תנודות קיצוניות לאורך זמן וחיסכון ניכר בחשמל, מכיוון שהמנוע פועל בעוצמה נמוכה יותר לאורך זמן. כתוצאה מכך, בעלי בתים ומשרדים מדווחים על ירידה בהוצאות החשמל לצד נוחות יומיומית גבוהה יותר.

שליטה מהסמארטפון 

הבית המודרני הופך חכם יותר משנה לשנה והמזגנים אינם יוצאים מן הכלל בין כל מכשירי החשמל אשר ניתן לשלוט עליהם מרחוק במסגרת בית חכם. דגמי מזגנים מתקדמים מגיעים כיום עם יכולות שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית שמאפשרת הפעלה, כיבוי, תזמון קבוע של שעות, מעקב אחרי צריכת החשמל ובחירה של מצבי פעולה שונים.

מדובר על טכנולוגיה אשר מאפשרת לבצע מגוון פעולות כגון: להפעיל מזגן לפני שחוזרים הביתה על מנת שהחלל יהיה מקורר או מחומם היטב בהתאם לצורך ולעונה כבר כאשר תיכנסו מהמרחב החיצוני אליו, לקבוע טמפרטורה מדויקת הנדרשת לכל חדר בנפרד או לנטר את פעולתו של מזגן המזוהה כעובד שלא לצורך. ברוב הבתים בישראל, שימוש נכון בשליטה חכמה מוביל לחיסכון נוסף של 10–20% בצריכת החשמל השנתית.

פעולה שקטה במיוחד כיתרון משמעותי בחדרי שינה ובמשרדים

שדרוג נוסף בדגמי הדור החדש הוא מנגנוני פעולה שקטים. אם בעבר מזגנים היו מורגשים מאוד ברעש המנוע והמאוורר שלהם והיו משפיעים על השהייה הנעימה והנינוחה בחדר לצרכי עבודה, מנוחה ועוד, הרי שהיום קיימים דגמים שמגיעים ל־19 דציבל בלבד כאשר מדובר על רמת רעש נמוכה מאוד שאיננה נשמעת כמעט. במשרדים פתוחים, חדרי ילדים וחדרי שינה מדובר על דבר חשוב ביותר שמציע נוחות.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.