מתנת חג ב"אמאזון" ו"אי ביי"!
סקר חדש ומקיף שמפורסם הבוקר, קובע: מנהלות משאבי האנוש מחפשות ריגושים ועדכניות. מעל שליש מביניהן פועלות לאפשר לעובדים, לממש את מתנת החג בחנויות האינטרנטיות המובילות בעולם
חברת "קשרים פלוס", המובילה בישראל בתחום שוברי המתנות וה"גיפט קארד", סיכמה הבוקר את תוצאות הסקר הרחב שביצעה מול מדגם מייצג שכולל עשרות מנהלות משאבי אנוש שמנהלות עשרות אלפי עובדים ברחבי הארץ. מנהלות משאבי האנוש חולקו למספר מגזרים.
החברות הגיעו מתחומים אלו: 44 אחוז היי טק, 17 אחוז תשתיות, מחשבים וטכנולוגיה, 11 בנייה, 9 תחבורה, 8 אחוז מועצות מקומיות, 6 עיריות ומשרדי ממשלה, 5 עמותות.
בין הפרטים המעניינים שחשף הסקר: תקציב מתנת יומולדת ברוב הארגונים הוא בין 80-120 שקל. רק 11 אחוז מהארגונים משקיעים מעל 250 שקל במתנה. 15 אחוז כלל לא מעניקים מתנת יום הולדת.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקראת הפסח, עולה בעוצמה נושא המתנות לעובדים. מתברר כי שובר המתנות עדיין מככב במצעד עם 15 אחוז. ה"גיפט קארד" מוביל ברוב הארגונים כאפשרות המועדפת עם 32 אחוז חשיפה. 11 אחוז קונים מתנה ספציפית מראש, 20 אחוז מאפשרים לעובדים לבחור מתוך מערכת מתנות סגורה. 5 אחוזים מעניקים כסף לתלוש השכר, השאר – 17 אחוז מאמינים בתווי קנייה.
מי הרשתות המככבות בתוך מבחר האפשרויות?
בסקר שהצגנו עולה עובדה מאוד פשוטה, כוולן רוצות לתת בחירה חופשית מנהלות משאבי האנוש בחרו בכרטיס מתנה שכולל מגוון רשתות שהבולטות הן
57 אחוז מהעובדים לרכוש ב"איקאה",
53 אחוזים מפנות אותם ל"זארה",
50 אחוזים ל"אדידס", "רמי לוי", "חצי חינם".
30 אחוזים מהמנהלות מצרפות לרשימה את רשת "ארומה", 18 אחוז את "איי דיגיטל ורשת מלונות "דן", 13 אחוז גם את "אייץ' אנד אם".
מה שהכי חסר למנהלות משאבי האנוש, זה לאפשר לעובד לממש את המתנה לחג ברחבי העולם ובחנויות האיטרנט הגדולות. 39 אחוז סיפרו שהעובדים מבקשים לרכוש ב"אמזון" וב"אי ביי" ורובן המוחלט הצהירו שהן מוכנות לוותר על הנחות בעסקה מול הספק כדי לשמח את העובד.
19 אחוז מהמנהלות חולמות לאפשר לעובדים לרכוש כרטיסים להופעות בחו"ל, סקי, תיירות, משחקי כדורגל, דיסני-לנד.
מעל 10 אחוז היו שמחות לאפשר לעובדים לממש ברשתות: סופר פארם, סטימצקי, משביר, מנגו.
43 אחוזים ממנהלות משאבי האנוש הצהירו שהן מוכנות לשלם בין 5-10 שקלים להנפקת כרטיס מיוחד וגלובאלי שכזה.
הסקר חשף כי 26% מהחברות זקוקות ומחפשות פתרונות בינלאומיות לעובדים ושליחים בחו"ל. 9 אחוז הודו לעורך הסקר על שהזכיר להן את האפשרות...
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- 34 מיליון דולר: מישורים מוכרת מרכז קניות בצפון קרוליינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
