מתנת חג ב"אמאזון" ו"אי ביי"!
סקר חדש ומקיף שמפורסם הבוקר, קובע: מנהלות משאבי האנוש מחפשות ריגושים ועדכניות. מעל שליש מביניהן פועלות לאפשר לעובדים, לממש את מתנת החג בחנויות האינטרנטיות המובילות בעולם
חברת "קשרים פלוס", המובילה בישראל בתחום שוברי המתנות וה"גיפט קארד", סיכמה הבוקר את תוצאות הסקר הרחב שביצעה מול מדגם מייצג שכולל עשרות מנהלות משאבי אנוש שמנהלות עשרות אלפי עובדים ברחבי הארץ. מנהלות משאבי האנוש חולקו למספר מגזרים.
החברות הגיעו מתחומים אלו: 44 אחוז היי טק, 17 אחוז תשתיות, מחשבים וטכנולוגיה, 11 בנייה, 9 תחבורה, 8 אחוז מועצות מקומיות, 6 עיריות ומשרדי ממשלה, 5 עמותות.
בין הפרטים המעניינים שחשף הסקר: תקציב מתנת יומולדת ברוב הארגונים הוא בין 80-120 שקל. רק 11 אחוז מהארגונים משקיעים מעל 250 שקל במתנה. 15 אחוז כלל לא מעניקים מתנת יום הולדת.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
 - אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
לקראת הפסח, עולה בעוצמה נושא המתנות לעובדים. מתברר כי שובר המתנות עדיין מככב במצעד עם 15 אחוז. ה"גיפט קארד" מוביל ברוב הארגונים כאפשרות המועדפת עם 32 אחוז חשיפה. 11 אחוז קונים מתנה ספציפית מראש, 20 אחוז מאפשרים לעובדים לבחור מתוך מערכת מתנות סגורה. 5 אחוזים מעניקים כסף לתלוש השכר, השאר – 17 אחוז מאמינים בתווי קנייה.
מי הרשתות המככבות בתוך מבחר האפשרויות?
בסקר שהצגנו עולה עובדה מאוד פשוטה, כוולן רוצות לתת בחירה חופשית מנהלות משאבי האנוש בחרו בכרטיס מתנה שכולל מגוון רשתות שהבולטות הן
57 אחוז מהעובדים לרכוש ב"איקאה",
53 אחוזים מפנות אותם ל"זארה",
50 אחוזים ל"אדידס", "רמי לוי", "חצי חינם".
30 אחוזים מהמנהלות מצרפות לרשימה את רשת "ארומה", 18 אחוז את "איי דיגיטל ורשת מלונות "דן", 13 אחוז גם את "אייץ' אנד אם".
מה שהכי חסר למנהלות משאבי האנוש, זה לאפשר לעובד לממש את המתנה לחג ברחבי העולם ובחנויות האיטרנט הגדולות. 39 אחוז סיפרו שהעובדים מבקשים לרכוש ב"אמזון" וב"אי ביי" ורובן המוחלט הצהירו שהן מוכנות לוותר על הנחות בעסקה מול הספק כדי לשמח את העובד.
19 אחוז מהמנהלות חולמות לאפשר לעובדים לרכוש כרטיסים להופעות בחו"ל, סקי, תיירות, משחקי כדורגל, דיסני-לנד.
מעל 10 אחוז היו שמחות לאפשר לעובדים לממש ברשתות: סופר פארם, סטימצקי, משביר, מנגו.
43 אחוזים ממנהלות משאבי האנוש הצהירו שהן מוכנות לשלם בין 5-10 שקלים להנפקת כרטיס מיוחד וגלובאלי שכזה.
הסקר חשף כי 26% מהחברות זקוקות ומחפשות פתרונות בינלאומיות לעובדים ושליחים בחו"ל. 9 אחוז הודו לעורך הסקר על שהזכיר להן את האפשרות...
הורייזן. צילום: עמית צורהשקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר
רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה
עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות.
מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?
ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.
המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.
- 8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי
 - לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
 - המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
 
כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170
 אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה  היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.
