צחי רביבו
צילום: "הייר קלאב"

"קרחת זו לא גזירת גורל"

תוכן בחסות |

צחי רביבו (45) חי בשני העשורים האחרונים, עם קרחת שהעיקה על שמחת החיים שלו. ארבעה חודשים אחרי הטיפול שעבר, הוא שמח יותר, בטוח יותר, חברותי יותר ובקיצור– הוא הרבה, הרבה יותר. יותר חי!

 

צחי רביבו הוא אחד האנשים הוותיקים והמנוסים בתחום האסתטיקה. כבר 25 שנים הוא עומד בראש חברת "הייר-קלאב", אחת החברות המובילות בישראל בתחום זה. צחי ליווה אישית כמה אלפי ישראלים בדרכם להגשמת החלום הגדול ביותר שלהם, חלום השיער !

רביבו עצמו הקריח לחלוטין באמצע שנות ה-20 לחייו ומספר: "בכל פעם שלקוח סיים  את התהליך, חשתי גאווה, שמחה ואושר. כשהאדרנלין התפזר והחגיגות שכחו, הגיעו רגעי הכאב והצער העמוק. אני עצמי לא עברתי תהליך שכזה למרות שממש סבלתי מהיעדר שיער. הסיבה היא, שרק באחרונה פיתחנו טכניקה ייחודית המאפשרת צפיפות שיער של פי שלוש מהצפיפות הרגילה ב fue . הטכנולוגיה הישנה פשוט לא הבטיחה לי פתרון הולם. כרגע, ארבעה חודשים מאז שעברתי את התהליך, אני פשוט אדם אחר. אבדן השיער השפיע על חדוות החיים שלי, על הביטחון העצמי, הגישה שלי לעובדים, ספקים וחברים. הודות לצוות המקצועי והמופלא, בבית החולים הגדול והמפואר של "הייר-קלאב" בטורקיה, נולדתי מחדש. קבלתי טיפול ושירות סבלני, תומך ואמין מידיו של צוות בן 50 רופאים ואחיות, חלקם ישראלים. אני כותב את המילים ומתרגש. כייף לי, אני אדם אחר ואני יודע בדיוק מה מרגיש אדם קירח ואיזו תחושת חיים מהווה החזרה לראש מלא שיער, אחרי 25 שנה של קרחת. התהליך שעברתי מילא אותי במוטיבציה ובתחושת שליחות אמיתית לעשות הכל כדי שכל אחד ואחת יגשימו את החלום הזה בעצמם".

צחי נשוי ואב לשלושה, הוסיף לעצמו תפקיד חיוני כדי לנהל מקרוב את התהליך. "ביקשתי מבעלי החברה להתמנות כמנהל חדרי הניתוח של "הייר-קלאב" כדי לעקוב ממש מקרוב אחרי כל תהליך. המטופל חייב להבין שקרחת אינה גזירת גורל ושחשוב לבחור במסלול הטיפול הנכון. הסיפור אינו- יותר זקיקים או פיקוח תמידי, חבל להתמסר לטיפולים שבאים לאחר ההשתלה במטרה לקלוט מקסימום זקיקים שהושתלו. יש אלפי קליניקות בטורקיה, אבל פתרון כולל, טבעי, אמין ומדוייק, זה נכס שאסור לזלזל בו".

למה אתה קורא פתרון אידיאלי? מה ההבדל בין הקליניקות?

"לקוחות ישראלים צריכים לדאוג לעצמם לבטחון מקסימאלי בתהליך. הם זכאים לקבל ליווי בחדר הניתוח ועדיף שישהה לצידם אדם שמנוסה בטיפול. חובה לחפש פתרון שמעניק שקט נפשי, ביטחון ותוצאות מעולות".

איך אפשר להתחיל במסע?

"צעד ראשון מצויין הוא פשוט ללכת להתייעץ. אל תתחייבו, אל תתמסרו, בואו לשמוע. קבלו אבחון מדוייק, קבלו הסתכלות מקצועית. אחרי שיהיו לכם ביד כל הנתונים המקצועיים, נתחו את המצב ותבקשו הצעות לפתרון. בשלב הזה, תוכלו לבחור מסלול אישי מתאים ובטוח".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.