מה ההבדל בין SEO לפרסום ממומן?
כל בעל אתר מכיר את המושגים קידום אתרים אורגני (SEO) ופרסום ממומן. אך מהם ההבדלים בין שתי האסטרטגיות השיווקיות הללו? מהם היתרונות של כל אחת? וכיצד ניתן לשלבן לטובת הצלחת האתר? הכול במאמר זה
בעולם השיווק הדיגיטלי, שתי אסטרטגיות מרכזיות משמשות עסקים כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים: SEO (קידום אתרים אורגני) ופרסום ממומן. למרות שמטרתן של שתי האסטרטגיות דומה – להגדיל את החשיפה והתנועה לאתר – הן פועלות בדרכים שונות לחלוטין. במאמר זה נסביר את ההבדלים העיקריים בין השתיים ונבחן את היתרונות והחסרונות של כל שיטה.
מהו קידום אתרים אורגני SEO?
SEO, או קידום אתרים אורגני, הוא תהליך של שיפור הנראות של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש האורגניות (הלא ממומנות) של מנועי חיפוש כמו גוגל. המטרה היא להגיע לדירוג גבוה בעבור מילות מפתח רלוונטיות, כך שהאתר יופיע בעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש כאשר הגולש מחפש את השירות או המוצר שיש באתר שלנו.
SEO כולל מגוון טכניקות, כגון אופטימיזציה של תוכן האתר, שיפור המבנה הטכני של האתר ובניית פרופיל קישורים איכותי מאתרים אחרים. זהו תהליך ארוך טווח שדורש סבלנות והתמדה, אך יכול להניב תוצאות משמעותיות שיישמרו לאורך זמן.
מהו פרסום ממומן PPC?
PPC, או פרסום ממומן, לעומת זאת, מתייחס לשיטות פרסום שבהן משלמים ישירות לפלטפורמות כמו גוגל או פייסבוק כדי להציג מודעות לקהל יעד מסוים. בגוגל, למשל, אפיק פרסומי זה נקרא Google Ads (לשעבר AdWords), והוא מאפשר למפרסמים להופיע בראש תוצאות החיפוש בעבור מילות מפתח ספציפיות, תמורת תשלום.
- איך לבחור חברת קידום אתרים מקצועית? מדריך לבעלי עסקים
- קידום אתרים בעידן הבינה המלאכותית: ניתוח מקיף של כלים ומגמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניגוד ל-SEO, הדורש זמן על מנת להביא תוצאות, פרסום ממומן יכול להניב תוצאות מיידיות. ברגע שהקמפיין מופעל ומתוקצב כראוי, המודעות יכולות להתחיל להופיע בפני קהל היעד באופן מיידי ולהתחיל להפיק לידים לאתר.
ההבדלים העיקריים בין קידום אורגני וממומן
1. הזמן הנדרש להגעה לתוצאות: SEO הוא תהליך ארוך טווח שיכול לקחת חודשים עד שרואים תוצאות משמעותיות. פרסום ממומן, לעומת זאת, יכול להביא תנועה מיידית לאתר.
2. העלות: SEO דורש השקעה של זמן ומאמץ, אך העלות הכספית הישירה יכולה להיות נמוכה יותר. בעוד שפרסום ממומן דורש תקציב מתמשך לתשלום עבור הקליקים או החשיפות, תהליך SEO מוצלח ואיכותי שבוצע באתר ימשיך להביא הצלחות לאורך זמן, לעתים ללא כל השקעה נוספת.
3. אמון הצרכנים: תוצאות אורגניות נתפסות לעתים קרובות כאמינות יותר בעיני הצרכנים, בעוד שמודעות ממומנות מזוהות בבירור כפרסומות, ויש רבים שפשוט מדלגים עליהן. על כן, אין זה מספיק להשקיע במסע פרסום ממומן, אלא חשוב גם לדאוג שהאתר שלכם יופיע אורגנית בשאילתות החיפוש החשובות לכם.
4. רמת השליטה: בפרסום ממומן יש שליטה רבה יותר על המיקום והמסרים של המודעות. לעומת זאת, ב-SEO, המיקום בתוצאות החיפוש תלוי באינספור גורמים שונים וכן בשינויים באלגוריתמים של מנועי החיפוש.
5. יציבות לאורך זמן: SEO יכול לספק תוצאות יציבות יותר לאורך זמן בעבור האתר, בעוד שפרסום ממומן מפסיק להניב תוצאות ברגע שמפסיקים לשלם עליו.
בעבור עסקים רבים, האסטרטגיה האידיאלית היא שילוב של SEO ופרסום ממומן. כל אחת מהשיטות מביאה עמה יתרונות ייחודיים, וביחד הן יכולות ליצור אסטרטגיית שיווק דיגיטלי חזקה ומאוזנת. כך למשל ניתן להיעזר בקמפיין ממומן לקראת אירועי מכירות או מבצעי הנחה מיוחדים, בעוד שתהליך ה-SEO יימשך לאורך השנה כולה. על כן, חשוב כי כל בעל עסק המנהל אתר אינטרנט יכיר את התחומים הללו וידע כיצד לשלב ביניהם בצורה מיטבית.
לסיכום, בין אם אתם בוחרים להתמקד ב-SEO, בפרסום ממומן, או בשילוב של השניים, חשוב להבין את ההבדלים ביניהם כדי לבנות אסטרטגיית שיווק דיגיטלי אפקטיבית. עם הבנה טובה של שתי השיטות, תוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי השיווק הדיגיטלי של העסק שלכם. אתם מוזמנים לאתר הקורסים של סאו סימפל על מנת להתרשם מקורסים שימושיים לבעלי אתרים, שיאפשרו לכם להצליח, בין אם אורגנית או ממומן.
צילום: Pexelsהלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?
היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק
עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.
מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.
מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?
BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.
במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.
- מחיקת רישום BDI שלילי ושיפור נתוני האשראי – האם פעולות אלו אפשריות?
- צפי לגידול של 50% בשיעור החברות שיקרסו בישראל לעומת 25% בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.
הכירו את עו"ד אסף פלג שלא עושה הנחות לחברות הענק
במשרד עורך דין אסף פלג הבינו מזמן שעבור מי שנפגע אין כזה דבר "תביעה קטנה", ושכל הליך הוא עולם ומלואו עבור בעל הדין.
בתמונה: עורך דין, אסף פלג
בניגוד לחברות שונות ו"מעכרים" למיניהם שאינם עורכי דין ועוסקים בהגשה טכנית בלבד (תוך גזירת קופון שמן על גב הלקוחות), במשרד מציעים שירות משפטי מלא ומקצועי, על ידי עורכי דין בעלי רישיון בלבד והפועלים בפיקוח הדוק של לשכת עורכי הדין.
המשרד מטפל בפונים שונים, פרטיים ועסקיים, ומפעיל מערך של הגשת תביעות ומענה להן וכן ייעוץ מקדים מלא והכנה לפני הדיון.
אולי כאן המקום להוסיף כי אסף פלג מתמחה גם בנטרול תביעות (כולל תביעות קטנות) על ידי עריכת מו"מ נחוש ועיקש להדיפתן טרם הגעה לדיון.חשוב לזכור שקשה מאד לערער על תביעה קטנה, וכי תמיד קיים סיכון לפסיקה של הוצאות משפט כלפי בעל דין, כאשר מתקבל פסק דין כנגדו (כן, גם כלפי התובע!).
להלן נסקור כעת את חלק מהנושאים הנפוצים בהם המשרד מטפל באופן שוטף:- שכירויות (וסכסוכי שכנים) – הפרות חוזה, מקרים שבהם בעל הבית אינו מתקן ליקויים בנכס, פגמים נסתרים בדירת מגורים, וכן דירות מגורים שאינן ראויות למגורים על פי התיקון החדש לחוק השכירות.
- סכסוכי שכנים בבתים משותפים – נושא נפוץ נוסף בעניין קרוב. אנו יודעים להתמודד ברגישות ובנחישות עם מקרים כאלה, ולעיתים קרובות לפתור סכסוכים באופן המיטיב עם הלקוח אך מאפשר המשך חיים סבירים לצד הצד האחר.
- נזיקין – כל מקרי הנזיקין המוכרים, תאונות דרכים, נפילות ברחוב, נזק לרכוש, ביטוח ועוד. חשוב לציין שנזקי גוף לרוב יידונו בערכאת שלום ומצריכים ייצוג, אך ישנם מקרים חריגים ויש לבחון את הנסיבות לגופן.
- חוק הספאם (חוק התקשורת). משלוח הודעות שיווקיות ללא אישור המקבל בדואר אלקטרוני או במסרוני SMS פרסומיים. כאן ניתן לקבל פיצוי בגובה של עד 1000 ₪ ללא הוכחת נזק. לעיתים קרובות החברות מעדיפות לפצות באמצעות פשרה במקום להגיע לבית המשפט ולשלם גם הוצאות משפט לתובע.
- ביטולי עסקה, צרכנות, פגמים במוצרים. אסף פלג הוא בעל ניסיון נרחב כעורך דין לדיני צרכנות, וטיפל במאות תיקים בתחום זה.
- חיובים שלא כדין על ידי חברות תקשורת, ביטוחים, סלולאר, תביעות נגד חברות אינטרנט, סלולר ועוד. גם בנושא זה המשרד מתמחה ועוסק רבות – ובעל הישגים לא מבוטלים בהשגת פיצויים ושיפוי ללקוחותיו.
- משלוח מכתבי התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים (מכתבי דרישה) מעו"ד.
- סיוע בגישור ובוררות סביב נושאי תביעות קטנות.
- עריכת חוזים ובדיקת חוזים על גווניהם, כולל חוזי שכירות, חוזי מכר, חוזה קנייה ומכירה של דירת מגורים, חוזי נדל"ן, עסקאות נדל"ן, גם מקבלן, עמידר, תקנונים, מדינות פרטיות, תקנוני אתר אינטרנט, ועוד.
- הגשת ערעורים ובקשות רשות ערעור על תביעות קטנות.
- ביטוח לאומי – כולל ערעורים על החלטות ועדה רפואית על נכות.
- הוצאת תג נכה לרכב.
- זיוף חתימה של צרכן.
- ביטולי קנסות ודו"חות כולל דו"חות תנועה.
- ביטול דו"ח קורונה, דו"ח על חבישת מסכה.
- טיפול בחובות ובחייבים באמצעות הליכים משפטיים במהירות וביעילות האפשרית.
- המשרד ערוך להעניק ייעוץ משפטי כללי בכל עניין משפטי אזרחי- מסחרי.
