דילמת המונטיזציה של WhatsApp - כיצד לשלב פרסומות באפליקציה
וואטסאפ מוצאת את עצמה במרכז הדיונים בנוגע להכנסת פרסומות פוטנציאלית לפלטפורמת ההודעות שלה. השינוי הפוטנציאלי הזה, שיצר גם סקרנות וגם מחלוקת, הוא חלק מהאסטרטגיה הגדולה יותר של Meta (לשעבר פייסבוק) של מארק צוקרברג לייצר רווחים מאחד משירותי ההודעות הפופולריים בעולם. בעוד הדיונים עדיין בשלבים הראשונים שלהם, הם מעלים שאלות לגבי האופן שבו פרסומות עשויות להשתלב בחוויית WhatsApp והאם המשתמשים יהיו מוכנים לקבל אותן.
צוותים ב-Meta חושבים על הרעיון של הצגת מודעות בתוך שיחות במסך הצ'אט של WhatsApp. עם זאת, חשוב לציין שלא התקבלו החלטות סופיות לגבי שינוי זה. עצם הרעיון של פרסומות ב-WhatsApp מעורר ויכוחים פנימיים, בעיקר בשל חששות שהוא עלול להרחיק את בסיס המשתמשים של הפלטפורמה, הידוע בהעדפתו לחוויה נטולת פרסומות.
היבט נוסף של דיונים אלה סובב סביב היישום הפוטנציאלי של דמי מנוי לשימוש בוואטסאפ ללא פרסומות. רעיון זה, נתקל בהתנגדות משמעותית מצד גורמים פנימיים. העמדה ההיסטורית של וואטסאפ לגבי פרסומות תמיד הייתה ברורה, כאשר המייסד השותף, בריאן אקטון, אמר באופן מפורסם, "בלי פרסומות! בלי משחקים! בלי גימיקים!" לפני רכישת הפלטפורמה על ידי פייסבוק ב-2014. לכן, אפילו עצם השיקול להתנתק מהעמדה ארוכת השנים הזו מסמל את הרצון של Meta לנצל את אחת מהפלטפורמות האחרונות שלה ללא פרסומות.
וואטסאפ עצמה הכחישה את התוכניות הללו, כשהחברה ציינה, "אנחנו לא יכולים לתת דין וחשבון על כל שיחה של מישהו בחברה שלנו, אבל אנחנו לא בודקים את זה, עובדים על זה, וזו בכלל לא התוכנית שלנו". יתר על כן, ראש ווטסאפ, וויל קתקרט, פנה לטוויטר כדי לבטל את הדיווחים השקריים.
- מטא עולה ב-4% - אלו הגורמים שיכולים לעזור לה להמשיך ולעלות
- עד שיגיע המטאוורס - צוקרברג מפרט מה יניע את מטא בשנים הקרובות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדחיפה של Meta לבחון פרסום בוואטסאפ נובעת מהמאמצים שלה להגביר את ההכנסות מפרסום, שספגו מכה בתקופות של אי ודאות מאקרו-כלכלית. זה הוחמר עוד יותר בגלל חששות המשקיעים לגבי ההשקעות המשמעותיות של Meta במציאות מדומה וב"מטאוורס". למרות האתגרים הללו, "שנת היעילות" האחרונה של Meta הראתה שהחברה מייעלת את פעילותה על ידי צמצום כוח האדם שלה, מה שהוביל לתחזית פיננסית משופרת. ביולי דיווחה Meta על גידול דו ספרתי ראשון בהכנסות מאז 2021, כאשר חלק ניכר מהכנסותיה, 31.5 מיליארד דולר, הגיע מפרסום ברבעון השני.
בעוד שההכנסה הפוטנציאלית של פרסומות בוואטסאפ מהווה הזדמנות משתלמת למשווקים, היא טומנת בחובה גם סיכונים להיתפס כפולשניים על ידי המשתמשים. WhatsApp מתהדרת בכ-200 מיליון עסקים קטנים מבין המשתמשים הרגילים שלה, והיא כבר התנסתה בפיצ'ר המאפשר לעסקים לשלוח הודעות שיווק ישיר בתוך האפליקציה למשתמשים שהצטרפו לקבלן.
אם ייושם, הפיצ'ר החדש יביא לכך שכל משתמשי וואטסאפ ייחשפו לפרסומות, שיופיעו לצד השיחות שלהם עם חברים ובני משפחה. מודעות אלו יהיו דומות לפורמט המשמש ב-Facebook Messenger וב-Gmail, להופיע בממשק הצ'אט אך לא בתוך שרשורי השיחה עצמם. עם זאת, חלק מהמנהלים הבכירים חוששים שאימוץ המודל הזה עלול לפגוע בחוויית המשתמש הכוללת, ולגרום למשתמשים לחקור אפליקציות חלופיות להעברת הודעות ללא פרסומות.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
