דילמת המונטיזציה של WhatsApp - כיצד לשלב פרסומות באפליקציה
וואטסאפ מוצאת את עצמה במרכז הדיונים בנוגע להכנסת פרסומות פוטנציאלית לפלטפורמת ההודעות שלה. השינוי הפוטנציאלי הזה, שיצר גם סקרנות וגם מחלוקת, הוא חלק מהאסטרטגיה הגדולה יותר של Meta (לשעבר פייסבוק) של מארק צוקרברג לייצר רווחים מאחד משירותי ההודעות הפופולריים בעולם. בעוד הדיונים עדיין בשלבים הראשונים שלהם, הם מעלים שאלות לגבי האופן שבו פרסומות עשויות להשתלב בחוויית WhatsApp והאם המשתמשים יהיו מוכנים לקבל אותן.
צוותים ב-Meta חושבים על הרעיון של הצגת מודעות בתוך שיחות במסך הצ'אט של WhatsApp. עם זאת, חשוב לציין שלא התקבלו החלטות סופיות לגבי שינוי זה. עצם הרעיון של פרסומות ב-WhatsApp מעורר ויכוחים פנימיים, בעיקר בשל חששות שהוא עלול להרחיק את בסיס המשתמשים של הפלטפורמה, הידוע בהעדפתו לחוויה נטולת פרסומות.
היבט נוסף של דיונים אלה סובב סביב היישום הפוטנציאלי של דמי מנוי לשימוש בוואטסאפ ללא פרסומות. רעיון זה, נתקל בהתנגדות משמעותית מצד גורמים פנימיים. העמדה ההיסטורית של וואטסאפ לגבי פרסומות תמיד הייתה ברורה, כאשר המייסד השותף, בריאן אקטון, אמר באופן מפורסם, "בלי פרסומות! בלי משחקים! בלי גימיקים!" לפני רכישת הפלטפורמה על ידי פייסבוק ב-2014. לכן, אפילו עצם השיקול להתנתק מהעמדה ארוכת השנים הזו מסמל את הרצון של Meta לנצל את אחת מהפלטפורמות האחרונות שלה ללא פרסומות.
וואטסאפ עצמה הכחישה את התוכניות הללו, כשהחברה ציינה, "אנחנו לא יכולים לתת דין וחשבון על כל שיחה של מישהו בחברה שלנו, אבל אנחנו לא בודקים את זה, עובדים על זה, וזו בכלל לא התוכנית שלנו". יתר על כן, ראש ווטסאפ, וויל קתקרט, פנה לטוויטר כדי לבטל את הדיווחים השקריים.
- מטא עולה ב-4% - אלו הגורמים שיכולים לעזור לה להמשיך ולעלות
- עד שיגיע המטאוורס - צוקרברג מפרט מה יניע את מטא בשנים הקרובות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדחיפה של Meta לבחון פרסום בוואטסאפ נובעת מהמאמצים שלה להגביר את ההכנסות מפרסום, שספגו מכה בתקופות של אי ודאות מאקרו-כלכלית. זה הוחמר עוד יותר בגלל חששות המשקיעים לגבי ההשקעות המשמעותיות של Meta במציאות מדומה וב"מטאוורס". למרות האתגרים הללו, "שנת היעילות" האחרונה של Meta הראתה שהחברה מייעלת את פעילותה על ידי צמצום כוח האדם שלה, מה שהוביל לתחזית פיננסית משופרת. ביולי דיווחה Meta על גידול דו ספרתי ראשון בהכנסות מאז 2021, כאשר חלק ניכר מהכנסותיה, 31.5 מיליארד דולר, הגיע מפרסום ברבעון השני.
בעוד שההכנסה הפוטנציאלית של פרסומות בוואטסאפ מהווה הזדמנות משתלמת למשווקים, היא טומנת בחובה גם סיכונים להיתפס כפולשניים על ידי המשתמשים. WhatsApp מתהדרת בכ-200 מיליון עסקים קטנים מבין המשתמשים הרגילים שלה, והיא כבר התנסתה בפיצ'ר המאפשר לעסקים לשלוח הודעות שיווק ישיר בתוך האפליקציה למשתמשים שהצטרפו לקבלן.
אם ייושם, הפיצ'ר החדש יביא לכך שכל משתמשי וואטסאפ ייחשפו לפרסומות, שיופיעו לצד השיחות שלהם עם חברים ובני משפחה. מודעות אלו יהיו דומות לפורמט המשמש ב-Facebook Messenger וב-Gmail, להופיע בממשק הצ'אט אך לא בתוך שרשורי השיחה עצמם. עם זאת, חלק מהמנהלים הבכירים חוששים שאימוץ המודל הזה עלול לפגוע בחוויית המשתמש הכוללת, ולגרום למשתמשים לחקור אפליקציות חלופיות להעברת הודעות ללא פרסומות.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
