אלעד טנא
צילום: איה אפרים

עם מינויו של לפיד לרה"מ: אלעד טנא יעזוב את תפקידו

אש מערך ההסברה הלאומי שנכנס לתפקידו רק באוקטובר האחרון, עוזב כחלק מהסכמה עם יאיר לפיד. יחליף אותו דובר משרד החוץ ליאור חייט. שמו של טנא עלה כמועמד למשרת מנכ"ל תאגיד השידור כאן

אלכסנדר כץ | (2)

ראש מערך ההסברה הלאומי אלעד טנא, סיכם עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד, על סיום תפקידו. לדברי גורמים המכירים את הפרטים, משרת ראש מערך ההסברה הלאומי היא משרת אמון, וטנא מונה על ידי ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט לתפקיד. כעת, עם השינויים בכיסא ראש הממשלה, סיכמו טנא ולפיד על סיום עבודתו.

 

במקביל, הודיע ראש הממשלה על מינויו של ליאור חייט כמחליפו של טנא. חייט משמש כדובר משרד החוץ, שלפיד שימש עד כה כשר החוץ. כעת צפוי טנא להעביר חפיפה לחייט. 

חייט הוא דיפלומט במשרד החוץ משנת 2001. הוא מילא שורה של תפקידים במשרד החוץ בהם קונסול כללי במיאמי, דובר שגרירויות ישראל בספרד ובארגנטינה ומנהל מחלקת מרכז אמריקה והקריביים. הוא בעל תואר ראשון בתקשורת וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית.

כזכור, טנא הגיע לתפקיד זה מתפקיד בכיר בתאגיד השידור הציבורי כאן - שם שימש כסמנכ"ל הדיגיטל של הארגון, הזרוע שזכתה להערכה גדולה מהרגע שהושקה, כשנה לפני השקת הטלוויזיה והרדיו של כאן.

 

שמו של טנא עלה כמועמד אפשרי לתפקיד מנכ"ל התאגיד, לאחר סיום העסקתו הדרמטי של אלדד קובלנץ. בשלב זה נראה שטנא טרם החליט אם להתמודד על התפקיד, אבל בתוך מסדרונות כאן הוא להערכה גדולה.

 

ראש הממשלה לפיד הודה לטנא, ומסר: "האתגר הגדול של מדינת ישראל הוא לספר את הסיפור הישראלי על כל גווניו. בשנה החולפת הוקם מחדש על ידי טנא ואנשיו, מערך מקצועי שמאחד את כל גופי ההסברה במדינה לשפה אחת וקול אחד בהיר וחד. זו הייתה שנה עם אירועים מורכבים ומערך ההסברה תרם תרומה משמעותית לתדמית ישראל ולשיח בארץ ובעולם. אני מודה לאלעד על העבודה הקשה ומאחל לו בהצלחה בהמשך".

 

טנא מסר: "בחודשים האחרונים ניתנה לי הזכות הגדולה להוביל את הקמתו המחודשת של מערך ההסברה הלאומי. רבות מהבעיות שאפיינו את ההסברה הישראלית במרוצת השנים נבעו ממצב זה, שהוביל להיעדר מדיניות הסברה סדורה, ותיאום-חסר בין הגופים השונים. מאז כניסתי לתפקיד, זכיתי לראות פרי לעבודתו המאומצת של המערך המתחדש. לצד הנעת פרויקטים היסטוריים עבור ההסברה הישראלית, גיבוש מנגנון יעיל להפצת מסרים בזמן אמת, והקמת מטה הסברה לאומי למגפת הקורונה - רתמנו מחדש את כלל גופי ההסברה במדינת ישראל לעשייה משותפת, ששיאה בתרומה ייחודית לשינוי של ממש בנרטיב ולמניעת הסלמה במהלך חודש הרמדאן, ומעבר לו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלי 03/07/2022 17:32
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • 1.
    כמה תפקידים מיותרים... (ל"ת)
    איפה הכסף??? 03/07/2022 14:35
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.