אלעד טנא
צילום: איה אפרים

עם מינויו של לפיד לרה"מ: אלעד טנא יעזוב את תפקידו

אש מערך ההסברה הלאומי שנכנס לתפקידו רק באוקטובר האחרון, עוזב כחלק מהסכמה עם יאיר לפיד. יחליף אותו דובר משרד החוץ ליאור חייט. שמו של טנא עלה כמועמד למשרת מנכ"ל תאגיד השידור כאן

אלכסנדר כץ | (2)

ראש מערך ההסברה הלאומי אלעד טנא, סיכם עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד, על סיום תפקידו. לדברי גורמים המכירים את הפרטים, משרת ראש מערך ההסברה הלאומי היא משרת אמון, וטנא מונה על ידי ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט לתפקיד. כעת, עם השינויים בכיסא ראש הממשלה, סיכמו טנא ולפיד על סיום עבודתו.

 

במקביל, הודיע ראש הממשלה על מינויו של ליאור חייט כמחליפו של טנא. חייט משמש כדובר משרד החוץ, שלפיד שימש עד כה כשר החוץ. כעת צפוי טנא להעביר חפיפה לחייט. 

חייט הוא דיפלומט במשרד החוץ משנת 2001. הוא מילא שורה של תפקידים במשרד החוץ בהם קונסול כללי במיאמי, דובר שגרירויות ישראל בספרד ובארגנטינה ומנהל מחלקת מרכז אמריקה והקריביים. הוא בעל תואר ראשון בתקשורת וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית.

כזכור, טנא הגיע לתפקיד זה מתפקיד בכיר בתאגיד השידור הציבורי כאן - שם שימש כסמנכ"ל הדיגיטל של הארגון, הזרוע שזכתה להערכה גדולה מהרגע שהושקה, כשנה לפני השקת הטלוויזיה והרדיו של כאן.

 

שמו של טנא עלה כמועמד אפשרי לתפקיד מנכ"ל התאגיד, לאחר סיום העסקתו הדרמטי של אלדד קובלנץ. בשלב זה נראה שטנא טרם החליט אם להתמודד על התפקיד, אבל בתוך מסדרונות כאן הוא להערכה גדולה.

 

ראש הממשלה לפיד הודה לטנא, ומסר: "האתגר הגדול של מדינת ישראל הוא לספר את הסיפור הישראלי על כל גווניו. בשנה החולפת הוקם מחדש על ידי טנא ואנשיו, מערך מקצועי שמאחד את כל גופי ההסברה במדינה לשפה אחת וקול אחד בהיר וחד. זו הייתה שנה עם אירועים מורכבים ומערך ההסברה תרם תרומה משמעותית לתדמית ישראל ולשיח בארץ ובעולם. אני מודה לאלעד על העבודה הקשה ומאחל לו בהצלחה בהמשך".

 

טנא מסר: "בחודשים האחרונים ניתנה לי הזכות הגדולה להוביל את הקמתו המחודשת של מערך ההסברה הלאומי. רבות מהבעיות שאפיינו את ההסברה הישראלית במרוצת השנים נבעו ממצב זה, שהוביל להיעדר מדיניות הסברה סדורה, ותיאום-חסר בין הגופים השונים. מאז כניסתי לתפקיד, זכיתי לראות פרי לעבודתו המאומצת של המערך המתחדש. לצד הנעת פרויקטים היסטוריים עבור ההסברה הישראלית, גיבוש מנגנון יעיל להפצת מסרים בזמן אמת, והקמת מטה הסברה לאומי למגפת הקורונה - רתמנו מחדש את כלל גופי ההסברה במדינת ישראל לעשייה משותפת, ששיאה בתרומה ייחודית לשינוי של ממש בנרטיב ולמניעת הסלמה במהלך חודש הרמדאן, ומעבר לו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלי 03/07/2022 17:32
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • 1.
    כמה תפקידים מיותרים... (ל"ת)
    איפה הכסף??? 03/07/2022 14:35
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.