עם מינויו של לפיד לרה"מ: אלעד טנא יעזוב את תפקידו

אש מערך ההסברה הלאומי שנכנס לתפקידו רק באוקטובר האחרון, עוזב כחלק מהסכמה עם יאיר לפיד. יחליף אותו דובר משרד החוץ ליאור חייט. שמו של טנא עלה כמועמד למשרת מנכ"ל תאגיד השידור כאן

אלכסנדר כץ | (2)

ראש מערך ההסברה הלאומי אלעד טנא, סיכם עם ראש הממשלה הנכנס יאיר לפיד, על סיום תפקידו. לדברי גורמים המכירים את הפרטים, משרת ראש מערך ההסברה הלאומי היא משרת אמון, וטנא מונה על ידי ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט לתפקיד. כעת, עם השינויים בכיסא ראש הממשלה, סיכמו טנא ולפיד על סיום עבודתו.

 

במקביל, הודיע ראש הממשלה על מינויו של ליאור חייט כמחליפו של טנא. חייט משמש כדובר משרד החוץ, שלפיד שימש עד כה כשר החוץ. כעת צפוי טנא להעביר חפיפה לחייט. 

חייט הוא דיפלומט במשרד החוץ משנת 2001. הוא מילא שורה של תפקידים במשרד החוץ בהם קונסול כללי במיאמי, דובר שגרירויות ישראל בספרד ובארגנטינה ומנהל מחלקת מרכז אמריקה והקריביים. הוא בעל תואר ראשון בתקשורת וכלכלה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית.

כזכור, טנא הגיע לתפקיד זה מתפקיד בכיר בתאגיד השידור הציבורי כאן - שם שימש כסמנכ"ל הדיגיטל של הארגון, הזרוע שזכתה להערכה גדולה מהרגע שהושקה, כשנה לפני השקת הטלוויזיה והרדיו של כאן.

 

שמו של טנא עלה כמועמד אפשרי לתפקיד מנכ"ל התאגיד, לאחר סיום העסקתו הדרמטי של אלדד קובלנץ. בשלב זה נראה שטנא טרם החליט אם להתמודד על התפקיד, אבל בתוך מסדרונות כאן הוא להערכה גדולה.

 

ראש הממשלה לפיד הודה לטנא, ומסר: "האתגר הגדול של מדינת ישראל הוא לספר את הסיפור הישראלי על כל גווניו. בשנה החולפת הוקם מחדש על ידי טנא ואנשיו, מערך מקצועי שמאחד את כל גופי ההסברה במדינה לשפה אחת וקול אחד בהיר וחד. זו הייתה שנה עם אירועים מורכבים ומערך ההסברה תרם תרומה משמעותית לתדמית ישראל ולשיח בארץ ובעולם. אני מודה לאלעד על העבודה הקשה ומאחל לו בהצלחה בהמשך".

 

טנא מסר: "בחודשים האחרונים ניתנה לי הזכות הגדולה להוביל את הקמתו המחודשת של מערך ההסברה הלאומי. רבות מהבעיות שאפיינו את ההסברה הישראלית במרוצת השנים נבעו ממצב זה, שהוביל להיעדר מדיניות הסברה סדורה, ותיאום-חסר בין הגופים השונים. מאז כניסתי לתפקיד, זכיתי לראות פרי לעבודתו המאומצת של המערך המתחדש. לצד הנעת פרויקטים היסטוריים עבור ההסברה הישראלית, גיבוש מנגנון יעיל להפצת מסרים בזמן אמת, והקמת מטה הסברה לאומי למגפת הקורונה - רתמנו מחדש את כלל גופי ההסברה במדינת ישראל לעשייה משותפת, ששיאה בתרומה ייחודית לשינוי של ממש בנרטיב ולמניעת הסלמה במהלך חודש הרמדאן, ומעבר לו".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שלי 03/07/2022 17:32
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה
  • 1.
    כמה תפקידים מיותרים... (ל"ת)
    איפה הכסף??? 03/07/2022 14:35
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.


"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.