"הקריפטו הוא שוק עם הרבה הונאות ורמאים"
"השוק חטף ירידות כבר לפני חצי שנה. זה התחיל בעולם ה-NFT שבעצם קרס כשהוא מבוסס על מטבע האיטריום, והמשיך עם המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. ועכשיו הגענו לירידה השלישית – המיתון העולמי. צריך להבין, השוק הזה מאד חדש ובתולי, והיו המון SCAM (הונאה, א"כ) ורמאים שבעצם סחרו בשוק, משום שהשוק הזה ללא רגולציה", אומר אברהם הינוך, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה ומנהל חטיבת WEB3 בחברת ווי סלרייט.
-בסופו של דבר מדובר על משהו שאנחנו שמים בו כסף, מידע וטכנולוגיה. צריך הסכמה שתגן על התחום הזה
"זה באמת שוק כזה. שוק השירותים הפיננסיים בעולם הדיגיטל, מטבעות הקריפטו, בא בעקבות המשבר ב-2008. אנשים לא האמינו לממסד שמנהל נכון את הכסף ורצו שליטה עצמית, ואז קמה קהילה שאומרת שאנחנו רוצים שליטה עצמית בהשקעות שלנו ובתיק הפיננסי שלנו ולכן באופן טבעי ומנוגד לרגולציה. עדיין חייב להיות איזשהו גוף שיאזן אותו על מנת למנוע כניסה של רמאים והרצת מטבעות כפי שקרה לא מעט בשנתיים האחרונות, כאשר בעצם מריצים מטבע. בניגוד לשוק המניות שם יש את הרשות לניירות ערך שיכולה להגן על זה שחברה לא תעשה הרצת מניות, בשוק הקריפטו אין לך שום דרך היום.
"צריך מצד אחד ליצור איזשהן הסכמות קהילתיות למנוע מאותם רמאים להיכנס לשוק, אין ספק שהשוק חייב לעבור את זה. בסוף זו טכנולוגיה חדשנית, כמו בתחילת האינטרנט בשנות ה-2000 שהיו הרבה פישינג והונאות, כך גם בעולם הזה - זו טכנולוגיה חדשה מאד חשובה לשוק. אבל עדיין צריך למנוע מאותן רמאויות ואותן נוכלויות להיכנס לשוק. זה בעצם הקונפליקט העיקרי - איך מונעים להיכנס, ומצד שני לא להיות כפוף לרגולציות הסטנדרטיות שקיימות היום בעולם". צפו בראיוןTV
.
- 2.דני 25/06/2022 22:09הגב לתגובה זואותו סיפור היה עם כל חברות החלום ויהיה גם בעתיד.
- 1.נתן 25/06/2022 13:24הגב לתגובה זוהבדיעבד IN RETROSPECT
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
