יאסר עוקבי מעוכב
צילום: צילום מסך הטוויטר של מוחמד מגאדלה

ביקורת בארגון העיתונאים להצעת המפכ"ל למועצת העיתונות

פרסום ראשון: בארגון אומרים כי ההצעה שעיתונאים יזהו את עצמם באפוד זוהר "חוטאת למהות העבודה העיתונאית". עוד טוענים כי בניגוד לנאמר, אין נוהל המסדיר עיכוב עיתונאים, "וטוב שכך"
אלכסנדר כץ |

בארגון העיתונאים מבקרים את הצעתו של מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי לנשיא מועצת העיתונות השופט בדימוס חנן מלצר ולממלאת מקומו עו"ד ארנה לין, על פיו יזהו עצמם עיתונאים בשטח עם אפוד ועל הדש שלו תעודת עיתונאי.

"מדובר בהצעה שחוטאת למהות העבודה העיתונאית ומתעלמת מכך שכל מקרי המעצר והאלימות האחרונים כנגד עיתונאים היו למרות שאלה הזדהו בצורה מפורשת כעיתונאים בפני השוטרים בצורה שלא משתמעת לשתי פנים", אומרים בארגון העיתונאים.

בארגון מגיבים להודעה שהפיצה מועצת העיתונות, ואומרים: "בניגוד לאמור בהודעה, אין נוהל המסדיר מעצר או עיכוב של עיתונאי וטוב שכך. הנוהל המדובר מתייחס אך ורק למניעת גישה של עיתונאים לזירת סיקור שיכולה להיעשות באישור תת ניצב, אבל בטח שלא למעצר או עיכוב".

"אנחנו שבים וחוזרים על העמדה העקרונית שלנו - אין לעצור או לעכב עיתונאים בעת מילוי תפקידם. העיתונאים משרתים את הציבור ויש להתייחס אליהם ככאלה", נמסר.

כזכור, שני עיתונאים עוכבו בחודש האחרון לחקירה, אחד מהם במהלך עבודתו, והשני כשנחלץ לעזרתו של איש אחר. במקרה הראשון היה זה יאסר עוקבי שעוכב בתחילת השבוע שעבר כשסיקר את המהומות בדרום נגד מבצע נטיעות העצים של קק"ל. לאחר שעוכב, המשטרה טענה כי עוקבי לא הציג תעודת עיתונאי. במקרה השני עוכב לפני מספר שבועות העיתונאי והתחקירן גידי וייץ מהארץ, לאחר שניסה לעזור לפועל בניין בסמוך לביתו בתל אביב, שעוכב אף הוא.

בסוף השבוע נפגשו המפכ"ל שבתאי עם מלצר ולין. המפכ"ל אמר להם כי יפעל להטמעת הנוהל וליידוע כל השוטרים לגביו. הוא אף אמר כי כל עיכוב של עיתונאי, אם יידרש על פי התנאים בשטח, יאושר מראש על ידי קצין בדרגת תת ניצב לפחות, כפי שכבר נקבע בנוהל של הופעל.

כזכור, בעקבות עיכובם של שני העיתונאים, פנתה יו"ר ארגון העיתונאים נורית קנטי למפכ"ל בדרישה לתחקר את האירועים. במשטרה מסרו לארגון כי מכתבה של קנטי התקבל.

במכתב ציינה קנטי כי "עיתונאים הם משרתי ציבור ומשרתים את זכות הציבור לדעת. כדי שהם יוכלו לבצע את עבודתם למען האינטרס הציבורי, יש לאפשר להם חופש תנועה רחב ככל האפשר, ולאפשר להם לבצע את עבודתם באופן המיטבי. חופש העיתונות הוא תנאי לקיומו של משטר דמוקרטי, ולכן לא מתקבל על הדעת ששוטר (בכיר ככל שיהיה) יחליט על דעת עצמו לעצור עיתונאי שכל חטאו הוא סיקור וביצוע עבודתו. לא יתכן שעיתונאי, שהצהיר שהוא עיתונאי כמה וכמה פעמים לבקשת גורמי האכיפה, יימצא את עצמו מעוכב ויושב בתא מעצר במשך שלוש שעות בתחנת משטרה. ולא יתכן שמעצרו של העיתונאי יסתיים בלא כלום ומבלי שאף אחד נדרש לתת על כך דין וחשבון".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 1.14%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 1.14%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״