קאמבק: האיחוד האירופי יחייב ייצור ניידים עם סוללות נשלפות
בימים האחרונים הודיעה סוכנות הידיעות ההולנדית Het Financieele Dagblad כי בכוונת האיחוד האירופי לחייב יצרנים לשנות את האופן שבו מותקנת הסוללה במכשירים ניידים, בטאבלים ובאוזניות אלחוטיות, כך שניתן יהיה לשלוף אותה מהמכשיר ללא קושי.
מהי הסיבה למהלך? ובכן, התשובה לשאלה זו מתחילה בתרחיש המבאס המוכר כמעט לכל בעלי הסמארטפונים באשר הם: קונים נייד חדש ומתלהבים מתוחלת החיים של הבטרייה החדשה שלו, אולם עם הזמן מתברר שתוחלת החיים הזאת הולך ומתקצרת. בשלב מסוים, כשטעינה מלאה מספיקה בקושי לשעתיים, אין ברירה אלא להחליף את הסוללה. הבעיה: הסוללה נמצאת בתוך הטלפון וצריך לפתוח אותו איכשהו כדי לשלוף אותה החוצה ולהחליפה בחדשה - וזה בהחלט לא עניין של מה בכך.
מדובר בפעולה מורכבת ועדינה שמשתמשי קצה (כלומר, אנחנו) לא אמורים לבצע. בלית ברירה, הנטייה המיידית היא לשלוח את הנייד למעבדת סלולר (ולהוציא על זה לא מעט כסף), או, לחילופין, פשוט לקנות נייד חדש. אלא שזו, כפי שמניחים גורמים באיחוד האירופי שאמונים על ענייני איכות הסביבה, הפעולה היותר נפוצה: הסוללה הלכה - קונים טלפון חדש.
נוכח הבעייתיות הנ"ל, בימים האחרונים נודע כי בכוונת האיחוד האירופי לחייב יצרנים לשנות את האופן שבו מותקנת הסוללה במכשירים ניידים, בטאבלים ובאוזניות אלחוטיות, כך שניתן יהיה לשלוף אותה מהמכשיר ללא קושי. אמנם, מאחורי העניין עומד גם הגיון צרכני - אם תהיה אפשרות להחליף סוללה בנייד, זה יחסוך לנו את עלות הטיפול במעבדה - אבל למעשה, ברקע ליוזמה החדשה של האיחוד האירופי ניצב בעיקר הנושא הסביבתי: אם פחות אנשים יחליפו את הניידים שלהם בתדירות כה גבוהה, כמות המכשירים הניידים בעולם תפחת וכתוצאה מכך, תפחת גם כמות הזבל הדיגיטלי.
- איירפודס פרו 2: מהפכה טכנולוגית בשוק העזרי שמיעה
- שחקו אותה: מדריך לבחירת ציוד היקפי למחשבי גיימינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי דיווחים, צפוי פראנץ טימרמנס, סגן נשיא הארגון האירופי "עסקה ירוקה", להכריז באופן רשמי על התוכנית החדשה בסביבות אמצע מרץ. התוכנית תכלול, בנוסף לעניין הסוללות, גם החלטה לחייב את היצרניות להאריך את תקופת האחריות על ניידים וטאבלטים, למחזר את כל הפסולת הדיגיטלית ולהוסיף לאריזת הנייד הוראות תיקון נהירות לתקלות שונות. עוד בתוכנית של טימרמס: הקמה של רשת כלל-אירופית לאיסוף פריטי אלקטרוניקה, ואיסור על השמדה של מוצרי אלקטרוניקה שלא נמכרו - על מנת שיהיה ניתן לעשות שימוש בחלקיהם הגולמיים.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
