אשתו של יגאל עמיר ושאר החולמים על אחוז החסימה

מי מניף את דגל הלגליזציה? למי עדיף לוותר על שטיפת השיער? ואיפה תמצאו מרקסיסטים בלי אדום? 5 ימים לפני הבחירות, קבלו את סרטוני התעמולה של המפלגות הקטנות שלא תראו בכנסת הבאה
בועז גולדברג |

בעוד חמישה ימים שוב נמצא עצמנו מאחורי הפרגוד בקלפי. אם בספטמבר האחרון חשבנו שלראשונה בהיסטוריה של המדינה קיבלנו בחירות חוזרות, הרי שעכשיו, רגע לפני בחירות שלישיות ברציפות, עושה רושם שהמפלגות הגדולות כבר מתחילות לתכנן את הקמפיינים של הבחירות הרביעיות. לכבוד המעמד המיוחד, ולמקרה שהיד רועדת – צללנו אל הקמפיינים הכי שוליים שמצאנו.

מפלגת אדום לבן: נשמה, למה ב-240p?

גם אם נושא חקיקת הקנאביס איבד מזוהרו עם פרישת מפלגת זהות, סיפור הלגליזציה בכל זאת מככב בבחירות 2020. עמי פיינשטיין, ראש רשימת אדום לבן, שלפני כמה שנים שקל לרכוש את קבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב, הולך עכשיו על המסלול הרפואי והריאלי יותר, כלומר, לגליזציה לחולים. המונולוג למצלמה מרשים, רק מה - פיינשטיין צריך לפטר את עורך הוידאו שלו, שהעלה את הסרטון ליוטיוב באיכות של p240.  

 

מפלגת פעולה לישראל: נאווי, קח דוגמה מביל קלינטון

שאלת פיצוי היהודים שנפלטו ממדינות ערב ואיראן מ-1948 ואילך בוודאי לא תניב תשובה בזמן הקרוב, אבל מפלגת פעולה לישראל מטרגטת לנושא, ובגדול. הגרפיקה לא רעה, גם ה-VO סביר. טיפ לראש המפלגה, עו"ד דוד נאווי: אומרים ששיער לבן טבעי משדר תדמית אמינה יותר משיער צבוע בשטיפה, בטח כשאתה רוצה להשיג קולות. מי שהבין את זה עוד לפני נתניהו היה ביל קלינטון, שהלבין את השיער בקמפיין לנשיאות שלו ב-1992.  

 

אני ואתה - מפלגת העם הישראלית: אדום יורד ופורש כנפיים

במפלגת העם הישראלית אוהבים כמה שיותר פונטים מכל מיני סוגים, שנכנסים ויוצאים ללא הפסקה. המסרים, כמו ששם המפלגה רומז, נשמעים מרקסיסטיים, ומושגים כגון "העם העזתי והיו"שי" או "הפתרון ללאומנות בא מהעם אל העם" תומכים בכך. בהקשר הזה, מעניין שהצבע האדום לא נוכח כאן, אולי כדי לבלבל ולמשוך קהל יעד שלא יודע מי זו מפלגת דעם. אחרי הכל, רבין עשה את זה ב-1992, כש"המערך" האדום נמחק לטובת "העבודה" הכחולה.

 

משפט צדק בראשות ד"ר לריסה עמיר: תאורה רכה לתכנים קשים

עבודת אפטראפקטס מושקעת ותאורה רכה ונעימה מזמינה אותנו אל תוך הוידאו הנפיץ הזה, שבו ד"ר לריסה עמיר, אשתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין וראש מפלגת משפט צדק, יורה שאלות קונספירטיביות אודות אותו רצח. המסגרת שעמיר רוכבת עליה כאן היא אותו נושא שיותר ויותר מדברים עליו בציבוריות הישראלית בשנים האחרונות, כולל שר המשפטים הנוכחי: "מדוע העם בוחר בימין ומקבל שמאל". הבונוס בסיום: קטע היפ הופ שהוקלט במיוחד למפלגה ולא הגיע מהצל.

 

מפלגת החזון: איש בצורת מגן דוד

ציון אלון, ראש מפלגת החזון, עומד על רקע מה שמזכיר דגל ישראל, רק שבמקום מגן דוד באמצע אנו מקבלים את ציון אלון עצמו. אלון מדלג בחופשיות מרוסית לעברית, ומציג שעטנז של רעיונות, חלקן כאילו גזורות מהמצע של מפלגת העם הישראלית הנ"ל, חלקן מהמצע של מפלגת זהות וחלקן מהמצע של עוצמה ליברלית כלכלית, הלא הם פורשי זהות. אלון נראה בנאדם רציני עם ראש על הכתפיים, אבל בינינו, האם הוא נראה לכם כמו האדם שיצליח לנגוס במנדטים של ליברמן?

 

מפלגת קמ"ה: אחלה צ'רלי צ'פלין

מפלגת קמ"ה, ראשי תיבות של קידום מעמד הפרט, מבטיחה "לשים קץ לחלום הבלהות". יותר מזה, נועה בר מהמפלגה, בכיסא משרדי שנראה נוח למדי, נהנית מקופירייטינג משובח: "שימו קץ בקלפי", כך בר, "הצביעו קמ"ה שיותר". הוידאו עצמו בהחלט מטורלל ומציג גרסה משוחקת של צ'רלי צ'פלין. לא בטוח שהבנו את כל המסרים, אבל הבנו שצריך להחליש את הפרקליטות. נו, כמובן.

 

מפלגת שמע: מיהו נזקק

בגרפיקה שלא הייתה מביישת חוגים נבחרים לתקשורת חזותית, מנסחת מחדש מפלגת שמע את חוקי האתיקה, הפוליטיקה וזכויות הפרט. כך, למשל, באותו פריים ממש, בשמע דורשים לצנזר פורנו, לאסור מצעדי גאווה ולעזור לנזקקים. ובכן, כמו בכל יצירה אבסטרקטית משובחת, אל תחפשו היגיון.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.