לגו
צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של lego

פרסומת של "לגו": ילדים הם התסריטאים הטובים בעולם

בפרסומת חדשה שהושקה באינסטגרם, רעיונות של ילדים ששיחקו בלגו הפכו ל"טריילר" מסחרר של סרט דמיוני. האם הוליווד תרים את הכפפה בדרך לסרט אמיתי?
רועי בהריר-פרל |
לפני כשבועיים השיקה באינסטגרם חברת "לגו" סרטון פרסומת חדש, שאת התסריט שלו כתבו ילדים בגיל הרך. הפרסומת בנויה כטריילר לשובר קופות חדש (ודמיוני לגמרי) בשם "פשעים משטרתיים: הגנבים מנסים לשדוד בנק", שכולו מבוסס על רעיונות עלילתיים שילדים חשבו עליהם בזמן ששיחקו ב"לגו משטרת העיר" ( Lego City Police).  
בין הרעיונות שהפכו לסצנות: הדמות הראשית - שודדת הבנק - יורה על רודפיה דג עשוי מטיטניום; השוטר עולה על כדור פורח ורודף בעזרתו אחר הרכב של השודדת, תוך יידוי סוכריות על מקל; או השודדת והשוטר פוצחים בשירה יחד עם כמה דמויות מהרחוב והסרטון הופך למחזמר. בין לבין, מצולמים ילדים חמודים שמשחקים בלגו ומסבירים למצלמה את "עלילת" המשחק. התוצאה, מעבר להפקה הגרנדיוזית והסופר-מושקעת, שובת לב: פרסומת לילדים שמדברת בדיוק בשפה של ילדים.  
 
לגו עדיין לא חשפה פרטים כלשהם על הסרטון, אבל נראה שמדובר בהפקה עצמית של החברה. בספטמבר אשתקד, לגו שיתפה פעולה עם ענקית הפרסום הצרפתית BETC ביצירת קמפיין בינלאומי ראשון שלה מזה עשור, אולם לטענת מקורבים לחברה, הסרטון המדובר לא קשור לשת"פ הזה.  
הרעיון הבסיסי שמאחורי הפרסומת החדשה נוצר כבר ב-2012, אז השיקה סוני פרסומת שיצר הבמאי ווס אנדרסון, שבה מוצגים הפיצ'רים של המכשיר הנייד "סוני אקספריה" דרך עיניו של ילד בן 8.  
ובכל זאת, אין ספק שמדובר, מבחינתה של לגו, בהפקה ייחודית ומרשימה, שמבוססת על קונספט לא שגרתי. סביר להניח שרבים יצפו כעת, אחרי ה"טריילר" המסחרר, לסרט המלא על הגנבת שרוצה לשדוד בנק. לא מן הנמנע שבמחלקת הקריאייטיב של לגו כבר עובדים על זה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים. 




"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.