מי עומד מאחורי קמפיין הלבבות ברחבי הארץ?
ביום שני האחרון הופיע קמפיין שכלל לב אדום להופיע ברשתות החברתיות, בטלוויזיה ובעיתונים, ללא הסבר על מהותו או מי עומד מאחוריו. כעת נודע ל"אייס" כי מדובר בקמפיין חדש של ההסתדרות הקורא לשים לב למוצרים ישראליים, מתוך מטרה לתת רוח גבית לתעשייה ולעובדים בישראל.
במסגרת הקמפיין, הערב תיחשף בערוצי הטלוויזיה המסחריים סדרת פרסומות הכוללת עשרה סרטונים באורך של כ-10 שניות במימון ההסתדרות, בעלות מוערכת של כמה מיליוני שקלים.
הסרטונים נוצרו בשיתוף עם חברות בולטות במשק כגון אלעל, תנובה, ארקיע, שטראוס, אקרשטיין, ישראייר, נשר מפעלי מלט, נייר חדרה, אסם, העיר אילת ועוד. מאחורי הקמפיין עומד משרד הפרסום באומן בר ריבנאי.
"ערבות הדדית היא היכולת של כל אחד ואחת מאיתנו לסייע לצמיחתה של הכלכלה הישראלית, בין היתר באמצעות חיזוק המפעלים והחברות אשר פועלים בארץ ומספקים פרנסה למאות אלפי עובדים ועובדות מדרום ועד צפון. זוהי שרשרת של סיוע הדדי ואנו חלק ממנה. עם זאת, גם על התעשיינים ועל בעלי העסקים מוטלת האחריות לשים לב שהמוצרים שהם מייצרים יהיו באיכות גבוהה ובמחירים הוגנים", אמר על המהלך יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד.
- בזק מוותרת על רכישת אקסלרה טלקום של קרן אלומה
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת המהלך, יעלו גם סרטונים בכל הרשתות החברתיות, והחל ממחר (יום ה') צפויים להופיע שלטי חוצות בנתיבי איילון ובירושלים, ביום שני ייחשף מהלך רדיו ובמקביל יעלה שיתוף פעולה עם אתר "מאקו" ועם ערוץ הספורט שיכלול מתחמים ייעודיים בנושא.
מימין: ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות ויניב לוי, יו"ר אגף הסברה (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות )
יו"ר אגף הסברה, יניב לוי, הוסיף והדגיש כי "הקריאה לשים לב למוצרים שמיוצרים בארץ או לשירותים שמעניקות החברות הישראליות, נועדה להגביר את המודעות למכלול השיקולים שנלווים לכל החלטה צרכנית.
- 5.יעל 05/02/2020 18:37הגב לתגובה זולקנות מוצרים ישראלים בתקופת הקמפיין. זה קמפיין נוראי!
- 4.איציק 05/02/2020 17:24הגב לתגובה זואני רק אציין כאן עובדות תגידו לי אתם אם אנחנו צריכים לרכוש מעסקים ישראלים. מדובר בדוגמאות אמיתיות: 1. תוספים של סולגאר שמיוצרים בארץ עולים לי חצי מחיר אם אני מזמין אותם מארה"ב. כלומר הטיסו לארה"ב, מטיסים אלי בחזרה ועדיין עולה לי חצי מחיר מללכת לחנות של סולגאר. 2. צעצועים של טאף טויס החברה הישראלית, כנ"ל. זול יותר מחו"ל. 3. אפילו עציצי פלסטיק של חברת פלסטיקה ישראלית שמייצרת פה, עולה לי פחות מאמזון. אז למה? למה שאקנה בישראל? אני שואל ברצינות. ואל תגידו לי "כי זו תרומה לקהילה הישראלית". תרמתי במשרד. וגם אני ישראלי, ואף אחד לא תרם לי אף פעם. אוסיף לכל זה שכשאני קונה מארה"ב למשל, אני גם מקבל שירות ראוי. לעומת אפס שירות בישראל. במקום שיצעקו עלי, בלי לשאול שאלות מחזירים לי את הכסף או שולחים חלופי, ולא מצפים שבכלל אחזיר את הישן. עולם אחר. גם זול יותר, גם שירות שאין כמותו באף עסק בישראל. בישראל קניתי טלוויזיה היוקרתית ביותר של סמסונג בסכום מטורף, הגיע חסר חלק מאחורה (מכסה של איזור החיבורים). המתקין התקין עקום. בדיקת עם קוד טכנאי מראה שזו טלוויזיה שמישהו כבר השתמש בה בערך שבוע וכנראה החזי
- 3.נ.מ 05/02/2020 17:18הגב לתגובה זומהלך מתבקש בפרט( גם ללא קשר) לאירועי מגפות ואסונות בעולם והתלות ביצרן מרכזי לעולם. צריך לחזק את הייצור ,המשק התשתיות ו... החקלאות ולא למסרם לידיים זרות.
- 2.חבר הסתדרות 05/02/2020 17:10הגב לתגובה זושמבזבזים את הכסף שלנו על זה
- 1.ההסתדרות מלכ"ר 05/02/2020 16:25הגב לתגובה זוארגון לא רווחי שמחפש איך לבזבז כסף ולא להכניס
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
