קמפיין "שמים לב למוצרים ישראליים"
צילום: אגף הסברה, דוברות ופרסום של ההסתדרות

מי עומד מאחורי קמפיין הלבבות ברחבי הארץ?

רחוק מהעין: הלב האדום שהופיע באמצעי המדיה השונים היה טיזר לקמפיין חדש שייחשף הערב ומבקש להסב את תשומת ליבם של הצרכנים למוצרים ישראליים. למי זה כל כך חשוב ואיזה משרד פרסום אחראי למהלך?
אייס | (5)

ביום שני האחרון הופיע קמפיין שכלל לב אדום  להופיע ברשתות החברתיות, בטלוויזיה ובעיתונים, ללא הסבר על מהותו או מי עומד מאחוריו. כעת נודע ל"אייס" כי מדובר בקמפיין חדש של ההסתדרות הקורא לשים לב למוצרים ישראליים, מתוך מטרה לתת רוח גבית לתעשייה ולעובדים בישראל. 

במסגרת הקמפיין, הערב תיחשף בערוצי הטלוויזיה המסחריים סדרת פרסומות הכוללת עשרה סרטונים באורך של כ-10 שניות במימון ההסתדרות, בעלות מוערכת של כמה מיליוני שקלים.

הסרטונים נוצרו בשיתוף עם חברות בולטות במשק כגון אלעל, תנובה, ארקיע, שטראוס, אקרשטיין, ישראייר, נשר מפעלי מלט, נייר חדרה, אסם, העיר אילת ועוד. מאחורי הקמפיין עומד משרד הפרסום באומן בר ריבנאי.

"ערבות הדדית היא היכולת של כל אחד ואחת מאיתנו לסייע לצמיחתה של הכלכלה הישראלית, בין היתר באמצעות חיזוק המפעלים והחברות אשר פועלים בארץ ומספקים פרנסה למאות אלפי עובדים ועובדות מדרום ועד צפון. זוהי שרשרת של סיוע הדדי ואנו חלק ממנה. עם זאת, גם על התעשיינים ועל בעלי העסקים מוטלת האחריות לשים לב שהמוצרים שהם מייצרים יהיו באיכות גבוהה ובמחירים הוגנים", אמר  על המהלך יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד.

במסגרת המהלך, יעלו גם סרטונים בכל הרשתות החברתיות, והחל ממחר (יום ה') צפויים להופיע שלטי חוצות בנתיבי איילון ובירושלים, ביום שני ייחשף מהלך רדיו ובמקביל יעלה שיתוף פעולה עם אתר "מאקו" ועם ערוץ הספורט שיכלול מתחמים ייעודיים בנושא.

מימין: ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות ויניב לוי, יו"ר אגף הסברה (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות )

יו"ר אגף הסברה, יניב לוי, הוסיף והדגיש כי "הקריאה לשים לב למוצרים שמיוצרים בארץ או לשירותים שמעניקות החברות הישראליות, נועדה להגביר את המודעות למכלול השיקולים שנלווים לכל החלטה צרכנית.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יעל 05/02/2020 18:37
    הגב לתגובה זו
    לקנות מוצרים ישראלים בתקופת הקמפיין. זה קמפיין נוראי!
  • 4.
    איציק 05/02/2020 17:24
    הגב לתגובה זו
    אני רק אציין כאן עובדות תגידו לי אתם אם אנחנו צריכים לרכוש מעסקים ישראלים. מדובר בדוגמאות אמיתיות: 1. תוספים של סולגאר שמיוצרים בארץ עולים לי חצי מחיר אם אני מזמין אותם מארה"ב. כלומר הטיסו לארה"ב, מטיסים אלי בחזרה ועדיין עולה לי חצי מחיר מללכת לחנות של סולגאר. 2. צעצועים של טאף טויס החברה הישראלית, כנ"ל. זול יותר מחו"ל. 3. אפילו עציצי פלסטיק של חברת פלסטיקה ישראלית שמייצרת פה, עולה לי פחות מאמזון. אז למה? למה שאקנה בישראל? אני שואל ברצינות. ואל תגידו לי "כי זו תרומה לקהילה הישראלית". תרמתי במשרד. וגם אני ישראלי, ואף אחד לא תרם לי אף פעם. אוסיף לכל זה שכשאני קונה מארה"ב למשל, אני גם מקבל שירות ראוי. לעומת אפס שירות בישראל. במקום שיצעקו עלי, בלי לשאול שאלות מחזירים לי את הכסף או שולחים חלופי, ולא מצפים שבכלל אחזיר את הישן. עולם אחר. גם זול יותר, גם שירות שאין כמותו באף עסק בישראל. בישראל קניתי טלוויזיה היוקרתית ביותר של סמסונג בסכום מטורף, הגיע חסר חלק מאחורה (מכסה של איזור החיבורים). המתקין התקין עקום. בדיקת עם קוד טכנאי מראה שזו טלוויזיה שמישהו כבר השתמש בה בערך שבוע וכנראה החזי
  • 3.
    נ.מ 05/02/2020 17:18
    הגב לתגובה זו
    מהלך מתבקש בפרט( גם ללא קשר) לאירועי מגפות ואסונות בעולם והתלות ביצרן מרכזי לעולם. צריך לחזק את הייצור ,המשק התשתיות ו... החקלאות ולא למסרם לידיים זרות.
  • 2.
    חבר הסתדרות 05/02/2020 17:10
    הגב לתגובה זו
    שמבזבזים את הכסף שלנו על זה
  • 1.
    ההסתדרות מלכ"ר 05/02/2020 16:25
    הגב לתגובה זו
    ארגון לא רווחי שמחפש איך לבזבז כסף ולא להכניס
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.