סטודנטים
צילום: shutterstock

לימודי שוק ההון – מה זה כולל?

תוכן בחסות |

כל מי שהתעניין באפשרויות הקיימות כיום בשוק הלימודים הישראלי, וספציפית בתחומי הכלכלה והפיננסים השונים, וודאי שם לב לא פעם לביטוי –"לימודי שוק ההון". בעוד רבים פונים ללימודים אלו מדי שנה, לא מעט אנשים אינם מבינים מה המשמעות של ביטוי זה – מהו בכלל שוק ההון? מהם לימודי שוק ההון? מה לומדים במסגרת תחום לימודים זה ועבור מי שהוא מיועד? בקטע הבא ננסה לענות באופן כללי על שאלות אלו ולתת למתעניינים מושג מעט טוב יותר בדבר טיבו של תחום הלימודים המכונה "לימודי שוק ההון" –

 

ללמוד בצורה מעמיקה את המערכת הפיננסית בה כולנו חיים

לימודי שוק ההון, כשמם כן הם, עוסקים במערכת הפיננסית והכלכלית העולמית, בה כולנו לוקחים חלק על בסיס יומיומי. עבור מי שאינו מכיר כלל את התחום, הביטוי "שוק ההון" הוא שם כללי הבא לתאר את המערכת הפיננסית העולמית, זו הכוללת בתוכה את הבורסות של המדינות השונות ואת עולם ניירות הערך העצום והמגוון, בו כולנו לוקחים חלק בצורה זו או אחרת (כספי הפנסיה שלנו מושקעים בניירות ערך, הכסף של רובנו בבנק מושקע בניירות אלו או אחרים, המוסדות הציבוריים המרכיבים את חיינו ומשפיעים עליהם ישירות תלויים באופן נרחב בשוק ההון וכו').

בעוד שוק ההון הוא למעשה המערכת הגדולה, הסבוכה והמורכבת ביותר בחברה האנושית כיום, לימודי שוק ההון מתמקדים בתחומים והיבטים ספציפיים של השוק, ובנויים על פי רוב על מנת להעניק לתלמידים הבנה וידע ממוקדים בנושאים ספציפיים, לרוב כאלו אשר יאפשרו להם לפעול בשוק בדרכים שונות. תחום לימודים זה כולל בתוכו מגוון רחב ועשיר של קורסים שונים, חלקם כלליים ועוסקים בשוק ההון בכללותו וחלקם ממוקדים ומפורטים יותר בנושאים ספציפיים. את בחירת הקורסים הספציפיים במסגרת נושא זה מומלץ לבצע בהתאם לכוונות שלכם בשוק – ללמוד ולהכיר אותו באופן כללי בלבד, לפעול בו בצורה זו או אחרת וכו'.

 

מלימודי שוק ההון למתחילים ועד לקורסים מתקדמים וממוקדים

בין שלל הקורסים השונים המועברים במסגרת לימודי שוק ההון, ניתן למצוא למשל את אחד הקורסים הבסיסיים, הנרחבים והפופולאריים ביותר – "לימודי שוק ההון למתחילים", המועבר על ידי האקדמיה לפיננסים (אחד מבתי הספר המובילים בארץ ללימודי התחום). קורס זה מהווה בסיס ומעניק תשתית רחבה ומעמיקה לכל מי שמתעניין בשוק, הן אלו המעוניינים לפעול בו והן אלו שרק מעוניינים להכיר ולהבין טוב יותר כיצד המערכת הפיננסית העולמית והכלכלה כולה עובדות.מן הסתם כולל קורס מסוג זה נושאים רבים ושונים, החל מהיכרות כללית עם מהות הבורסה והמערכת הבורסאית המקומית והעולמית ועד ללמידה מפורטת של טכניקות שונות של מסחר בשוק ההון.

בעוד לקורס זה קיים גם קורס המשך המציע להעמיק ולהמשיך את ההיכרות הכללית והמקצועית עם התחום, ניתן למצוא במסגרת חטיבת לימודי שוק ההון גם קורסים מפורטים רבים, המיועדים למעוניינים בידע והבנה ספציפיים של תחום מסוים. כך, נמצא לדוגמה קורסים כמו "השקעות ערך", קורס "ברוקר אמריקאי" המתמקד במסחר בשוק ההון האמריקאי, קורס המתמקד באופציות ונגזרים ועוד.

גם קורסים כלליים יותר אשר פונים אל הקהל הרחב ניתן למצוא במסגרת לימודי שוק ההון – למשל, קורס בנושא הפסיכולוגיה של עולם ההשקעות או קורס מקיף המעניק את הכלים הנדרשים לצורך קריאה מושכלת של דוחות כספיים. בכל אחד מהמקרים הללו, כמו גם במגוון קורסים מרתקים נוספים המוצעים במסגרת חטיבת לימודים זו, זוכים התלמידים והתלמידות להיחשף בצורה מקצועית, נרחבת ומעמיקה לפן נוסף של שוק ההון.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.37%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״