קולדפליי משיקה אלבום ומטרילה את העולם במהלך שיווק מקורי
בנובמבר 22 תוציא קולדפליי, אחת הלהקות הפעילות האהובות והמצליחות בעולם את אלבומה ה-8 שייקרא Everyday Life. העולם ב-2000, השנה שבה קולדפליי הוציאה את אלבומה הראשון שונה מאוד ב-2019, השנה שבה יוצא אלבומה הנוכחי.
מן ההיבט השיווקי - נדבך חשוב בדרכה של כל להקה המנסה להגיע לקהל - הבמה המרכזית של כל מותג מסחרי בימינו היא בדיגיטל, וליתר דיוק בפלטפורמות הסושיאל המובילות כגון פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד. למרות ואולי בגלל, בקולדפליי החליטו להשיק את האלבום החדש בדרך המסורתית, אפילו מסורתית יותר מתחילת שנות ה-2000, קרוב יותר ל-1919.
המהלך "המסורתי" של קולדפליי כלל מודעות עיתון בניחוח של פעם, מכתבים אישיים מודפסים על מכונת כתיבה ישנה שנשלחו לביתם של 500 "סופר מעריצים" ושילוב של פניהם של חברי הלהקה בתמונה ישנה מ-1919 של הלהקה של הסבא-רבה של גיטריסט קולדפליי, ג'וני באקלנד.
החזרה למקורות הייתה יותר מקונספט שיווקי וכללה גם מעורבות אישית של חברי הלהקה, בבחירת העיתונים שבהם פורסמו המודעות. עיתונים שיוצאים לאור במקומות שבהם חברי הלהקה גדלו בבריטניה, ב- Flintshire, Exeter, Southampton ו-Fife, בצפון ווילס ובמערב אנגליה, ב-Devon. בנוסף פורסמו המודעות ב-10 ארצות נוספות, ביניהן ב-Sydney Morning Herald באוסטרליה, ב-Otago Daily Times בניו זילנד וב-Le Monde הצרפתי.
- זאפ ניצחה את משרד עוה"ד: נדחו טענות לכישלון בתמורה
- ממציא האינטרנט מזהיר: מודלי הבינה המלאכותית עלולים למוטט את כלכלת הרשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך השבוע האחרון הופיעו ברחבי העולם, במקומות כגון מדריד והונג-קונג הפוסטרים שבהם נראית להקת חתונות משנות ה-20 של המאה הקודמת, בשחור לבן וינטאג'י מלווה בכותרת "נובמבר 1919". המסתורין סביב החזרה ב-100 שנים לאחור שורבב גם למכתבים שקיבלו המעריצים, שם נכתב "ב-100 השנים האחרונות עבדנו על משהו שנקרא חיי יומיום". חלק גדול מהמעריצים חשב שמדובר במתיחה כלשהי אך זה לא מנע מהם לפרסם את המכתבים ברשת, ויחד עם שאר ההיבטים של המסע השיווקי, השמועה כבר פרחה בדרך אורגנית.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
אולי כבונוס, רק כדי להוסיף לאווירה המחויכת סביב האלבום. בקליפ ששוחרר ב-25 באוקטובר לשיר Orphans ("יתומים"), נראים קטעים שצולמו בניו יורק ב-3 לפנות בוקר, שבהם הסולן כריס מרטין יושב על מדרגות בעיר ומנגן בגיטרה כשמסביב עוברי אורח שאינם יודעים במי מדובר. הקליפ, דרך אגב, הגיע כבר ליותר מ-10 מיליון צפיות ב-4 ימים.
- 1.טכנולוגית וול אוף סאונד משנות ה 60 וחיקוי של u2-pride (ל"ת)מגלה החיקוי 29/10/2019 22:32הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
