קולדפליי
צילום: יחסי ציבור

קולדפליי משיקה אלבום ומטרילה את העולם במהלך שיווק מקורי

אפילו קולדפליי הגדולה צריכה מהלך שיווק מקורי כדי להשיק אלבום, והכוונה ב"מקורי" היא לחזור 100 שנים לאחור למכתבים עם בול, פוסטרים של להקות חתונות ומודעות עלומות בעיתונים בצפון אנגליה
משה בנימין | (1)

בנובמבר 22 תוציא קולדפליי, אחת הלהקות הפעילות האהובות והמצליחות בעולם את אלבומה ה-8 שייקרא Everyday Life. העולם ב-2000, השנה שבה קולדפליי הוציאה את אלבומה הראשון שונה מאוד ב-2019, השנה שבה יוצא אלבומה הנוכחי.

מן ההיבט השיווקי - נדבך חשוב בדרכה של כל להקה המנסה להגיע לקהל - הבמה המרכזית של כל מותג מסחרי בימינו היא בדיגיטל, וליתר דיוק בפלטפורמות הסושיאל המובילות כגון פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ועוד. למרות ואולי בגלל, בקולדפליי החליטו להשיק את האלבום החדש בדרך המסורתית, אפילו מסורתית יותר מתחילת שנות ה-2000, קרוב יותר ל-1919. 

המהלך "המסורתי" של קולדפליי כלל מודעות עיתון בניחוח של פעם, מכתבים אישיים מודפסים על מכונת כתיבה ישנה שנשלחו לביתם של 500 "סופר מעריצים" ושילוב של פניהם של חברי הלהקה בתמונה ישנה מ-1919 של הלהקה של הסבא-רבה של גיטריסט קולדפליי, ג'וני באקלנד. 

החזרה למקורות הייתה יותר מקונספט שיווקי וכללה גם מעורבות אישית של חברי הלהקה, בבחירת העיתונים שבהם פורסמו המודעות. עיתונים שיוצאים לאור במקומות שבהם חברי הלהקה גדלו בבריטניה, ב- ​Flintshire, Exeter, Southampton ו-Fife, בצפון ווילס ובמערב אנגליה, ב-Devon. בנוסף פורסמו המודעות ב-10 ארצות נוספות, ביניהן ב-Sydney Morning Herald באוסטרליה, ב-Otago Daily Times בניו זילנד וב-Le Monde הצרפתי. 

במהלך השבוע האחרון הופיעו ברחבי העולם, במקומות כגון מדריד והונג-קונג הפוסטרים שבהם נראית להקת חתונות משנות ה-20 של המאה הקודמת, בשחור לבן וינטאג'י מלווה בכותרת "נובמבר 1919". המסתורין סביב החזרה ב-100 שנים לאחור שורבב גם למכתבים שקיבלו המעריצים, שם נכתב "ב-100 השנים האחרונות עבדנו על משהו שנקרא חיי יומיום". חלק גדול מהמעריצים חשב שמדובר במתיחה כלשהי אך זה לא מנע מהם לפרסם את המכתבים ברשת, ויחד עם שאר ההיבטים של המסע השיווקי, השמועה כבר פרחה בדרך אורגנית. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אולי כבונוס, רק כדי להוסיף לאווירה המחויכת סביב האלבום. בקליפ ששוחרר ב-25 באוקטובר לשיר Orphans ("יתומים"), נראים קטעים שצולמו בניו יורק ב-3 לפנות בוקר, שבהם הסולן כריס מרטין יושב על מדרגות בעיר ומנגן בגיטרה כשמסביב עוברי אורח שאינם יודעים במי מדובר. הקליפ, דרך אגב, הגיע כבר ליותר מ-10 מיליון צפיות ב-4 ימים. 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טכנולוגית וול אוף סאונד משנות ה 60 וחיקוי של u2-pride (ל"ת)
    מגלה החיקוי 29/10/2019 22:32
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.