פצצת רייטינג: 38.2% לגמר האירוויזיון - עם פיק של 45%
גמר האירוויזיון ששודר אמש (מוצ"ש) מתל אביב, הניב נתוני צפייה נהדרים לכאן 11: על פי נתונים ראשוניים, הרייטינג הממוצע עמד על 38.2% בקרב היהודים ו-1.3 מיליון צופים באוכלוסייה הכללית. מדוב על שיא רייטינג של השידור הציבורי מאז ינואר 2013 (אז עוד שידר ערוץ 1 של רשות השידור). הגמר בשנה שעברה מפורטוגל, בו ניצחה נטע ברזילי, הניב 35% (1.05K).
השידור הועבר גם בכאן חינוכית בשידור מונגש לחירשים וכבד שמיעה, והניב שם 1.5% (46K). ערוץ מכאן 33 בשידור מתורגם לצופים דוברי הערבית, ניפק 0.5% (15%).
הפיק נרשם בשעה 22:13, במהלך הסבר המנחים על ההצבעה – עם רייטינג של 45%. במהלך ההופעה של קובי מרימי נרשם רייטינג של 45.5%, ואילו בהופעה של מדונה בשעה 00:56 – הרייטינג עמד על 34.3%. בשנה שעברה הפיק היה במהלך השיר של ברזילי - עם 47.9%. בסופו של דבר סיים מרימי הישראלי במקום ה-23.
ולצד הטלוויזיה, הנה נתוני הדיגיטל המרשימים של המשדר אתמול:
* מעל 8 מיליון צפיות בשידור הלייב בערוץ ה-EBU (איגוד השידור האירופי).
* 1.1 מיליון צפיות בפלטפורמות סושיאל (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם) לשידור החי ולקטעים ממנו.
* אתר כאן עם שיא כניסות מהמונדיאל ביולי 2018: כ-230 אלף ביקורים בשידור החי באתר.
* דיגיטל רום בפייסבוק בלייב 256 אלף צפיות.
* דיגיטל מונגש: 115 אלף צפיות בערוצי היוטיוב המונגשים של כאן.
* נטע מנחיתה את המטוס - 102 אלף צפיות.
* הכרזת הזכייה של הולנד בטוויטר כאן באנגלית רשמה שיא של 318 אלף צפיות.
* הביצוע של קובי מרימי זכה ל-120 אלף צפיות.
המשדר רגע לפני האירוויזיון (כאן 11), ששודר בין החדשות למשדר הגמר, רשם נתון נהדר של 27.4% (798K). מול ההכנה לאירוויזיון והמשדר עצמו, בערוצים המסחריים שידורים חוזרים: 2 פרקים של 'פגוש את הטורטלים' (קשת 12) עם 5.3% (113K) ו-1.7% (34K), לוחמי הדממה (רשת 13) עם 5% (128K) ומעורב ישראלי (רשת 13) עם 1.6% (44K).
- בת 22 שווה מעל 50 מיליון שקל: האימפריה של נועה קירל
- מול גמר האירוויזיון: 17% לחתונמי, 11.7% לשנות ה-90
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ראש בראש בפרה-פריים:
פגוש את העיתונות (קשת 12) קיבלה 7.7%,
ערב טוב אירופה (כאן 11) ניפקה 5.7%,
והמטה (רשת 13) עם 2.5%.
בגזרת החדשות:
חדשות סוף השבוע (קשת 12) הניבה 14.7% (389K),
חדשות השבת (כאן 11) הפגיזה עם 11.5% (350K) בזכות האירוויזיון ששודר אחריה,
ועקפה את המגזין (רשת 13) עם 6.6% (192K).
יום ו':
סברי מרנן (קשת 12) קיבלה 11.2% (368K), ואחריה שידור חוזר של 'סברי' (קשת 12) עם 9.6% (302K). מנגד שי בשידור (רשת 13) עם נתון נאה של 7.9% (208K), ואילו בכאן 11 – שידור חוזר של אסקייפ עם 1.4% (42K) בלבד.
שידור חוזר של 'מונית הכסף בספיישל אירוויזיון' (קשת 12) - 7%, שידור חוזר של יום בחיי The voice (רשת 13) - 5.8%, לקט של 'היהודים באים' (כאן 11) – 2.4%.
בגזרת הבוקר:
שישי בבוקר עם גלית ויואב (קשת 12) הניבה 4.2%,
בנקודה יותר מהעולם הבוקר (רשת 13) עם 3.2%.
ראש בראש בפרה-פריים:
אופירה וברקוביץ' (קשת 12) חזרה מפגרה עם 8%,
מול שרון ורני בע"מ (רשת 13) עם 4%.
סוכן תרבות (כאן 11) עם 2.1%.
בגזרת החדשות:
אולפן שישי (קשת 12) התחזקה קלות ל-13.2% (235K),
וברחה לשישי עם אילה חסון (רשת 13) שנחלשה ל-4.9% (88K). בשבוע שעבר הפער בין 2 התכניות עמד על כ-5.5 נקודות, וכעת כמעט 8.5 נקודות.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
חדשות השבוע (כאן 11) שומרת על נתונים חלשים של כאן 2.4% (43K).
יום ה':
חצי גמר האירוויזיון השני (כאן 11) רשם נתון גבוה של 24.5% (691K), עלייה קלה ביחס לחצי הראשון ששודר בשלישי בערב וניפק 23.2% (ו-700K). מול המשדר שהחל ב-22:00, שודרו הסוף של השידור החוזר של עובדה (קשת 12) שהחל ב-21:15 וקיבלה 11.5% (305K) והסוף של המקור (רשת 13) עם 6.7% (162K).
בהמשך הערב שודרו 'עובדה – אולפן' (קשת 12) - 7.8% (לא נספר כי קצר מ-20 דקות), 'רפי אינטימי' (קשת 12) - 5.6%, 'נקסט' (קשת 12) - 3.7%, שידור חוזר של 'מעורב ירושלמי' ( רשת 13) – 2.2%, ו'היום שהיה' (רשת 13) - 1.7%.
בגזרת הבוקר:
חדשות הבוקר (קשת 12) קיבלה 4.6%,
מול העולם הבוקר (רשת 13) עם 3.8%.
רצועת 17-19:
קשת 12: חמש עם רפי רשף - 7.9%, שש עם עודד בן עמי - 8.7%.
רשת 13: החדשות עם יעקב אילון - 3.8%, שש עם אמנון לוי – 4%.
ראש בראש בפרה-פריים:
ערב טוב עם גיא פינס (קשת 12) קיבלה 8.1%, ואחריה תכנית חיסכון (חדשות 12) עם 8.9%.
לפני החדשות (רשת 13) ניפקה 4.3%, ובהמשך ברקוד (רשת 13) עם 5.9%.
בגזרת החדשות:
חדשות 12 רשמה 14.1% (390K),
אבל הסיפור המעניין הוא כאן: חדשות הערב (כאן 11) הניבה 7.8% (219K),
ועקפה את חדשות 13 עם 7.6% (199K).
- 4.ערוץ 13 גוסס 19/05/2019 15:33הגב לתגובה זועוד כמה חודשים ייגמר הכסף ויתחילו שם הקיצוצים.
- את גוסס לא ערוץ 13. אסור שיהיה מונופול בטלוויזיה בישראל (ל"ת)מפרגן 20/05/2019 17:00הגב לתגובה זו
- 3.מדובר בפצצת צבע. אף שיר לא מתאים למקום הראשון. (ל"ת)זמיר 19/05/2019 09:40הגב לתגובה זו
- 2.אחרי שני שירים נרדמתי... (ל"ת)מלי 19/05/2019 09:27הגב לתגובה זו
- 1.השבוע התאגיד כבר יחזרו לרייטינג הרגיל שלהם, 0-4% (ל"ת)ענת 19/05/2019 09:27הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.