הזוכות ב-Young lions שיטוסו לקאן - אנאי רוה ורעות רז מבאומן

הצמד מבאומן זכה בתחרות המקומית מתוך 49 עבודות שהוגשו ויטוסו להתחרות מול כל העולם בתחרות ה-Young lions העולמית. 
משה בנימין | (4)

היום (יום ב') נערך אירוע השיפוט בתחרות ה-Young lions מטעם איגוד הפרסום והבצפר המייצג את פסטיבל קאן, שהזוכים בו יתארחו וישתתפו בתחרות העולמית בצרפת בה מתמודדים הזוכים מכל העולם. בתום דיון ארוך על העבודות שהעפילו לשלב הגמר, הזוכות הן אנאי רוה ורעות רז ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי עם עבודה שבמרכזה ליגת העל בכדורגל. 

 

באירוע התמודדו 49 עבודות של צעירי הקריאייטיב (מתחת לגיל 30) של ענף הפרסום מ-30 משרדי פרסום החברים באיגוד הפרסום. הבריף של התחרות ניתן ע"י האגודה למען הלהט"ב, ובחסות Oral B מבית פרוקטר אנד גמבל (P&G). בבריף התבקשו המתמודדים להביא פתרון קריאייטיבי למסר: ללהט"ב זכות שווה להורות.

 

התובנה לפתרון של העבודה הזוכה היא: "בכל סקר שנערך בקרב הציבור הישראלי מעל ל-70% תומכים ובעד זכויות לקהילה הגאה בנושאי משפחה. אנחנו חיפשנו את ה-30% שלא תומכים. כך הגענו למגרש הביתי של הסטרייט הישראלי: מגרש הכדורגל". רוה ורז מציינות שהמגרש הוא המקום בו הקהל אינו בהכרח אוהד וה"פרזנטורים" מייצגים את הגבריות המסורתית האולטימטיבית.

על פי הרעיון, באירועי הכדורגל הנצפים של השנה, בליגת הנשים והגברים, יעלו השחקנים כשהם מלווים בילדים, כשלצידם, יעלו נשים וגברים (בהתאמה) מהקהילה שנאבקים על זכותם להיות הורים בישראל, כך שיראו "כמו משפחות גאות". לדברי הזוכות, רוה, בוגרת בצלאל ורז, בוגרת הבצפר: "יותר חשוב מהזכייה בתחרות זה נושא המודעות לסוגיית אי שוויון הזכויות לקהילה הלהט"בית, במידה והרעיון יקרום עור וגידים זאת תהיה עבורנו הזכייה הגדולה".

בין העבודות הנוספות שדורגו במקום גבוה וכמעט זכו ניתן לציין את עבודתו של דור פלג מליאו ברנט תחת הכותרת "רחוק מעין רחוק מהלב"; "איך באים תינוקות של במבה לעולם" של עומרי צידון ונועה נבות ו"The proud voice" של תום גבאי וחווה נאמן מגליקמן שמיר סמסונוב

 

"רחוק מהעין, רחוק מהלב". דור פלג

"איך באים תינוקות של במבה לעולם". עומרי צידון ונועה נבות

"The proud voice". תום גבאי וחווה נאמן

רן שלהבי, סמנכ"ל האגודה למען הלהט"ב ששימשה כ"לקוח" אמר: "לעולם הפרסום יש השפעה רבה על השיח בחברה הישראלית. כל חשיפה של הקהילה הגאה בקמפיינים, מקרבת אותנו עוד צעד לעבר מציאות שוויונית. אנו שמחים ומברכים על שיתוף הפעולה עם איגוד הפרסום והבצפר ומאחלים לזוכות הצלחה בתחרות העולמית בקאן".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עידו 18/03/2019 16:13
    הגב לתגובה זו
    פוליטיקה בצד, המודעה הזאת פשוט יפה. כל הכבוד, הרוויחו בזכות.
  • 2.
    הפתעה 18/03/2019 15:52
    הגב לתגובה זו
    כמו בכל שנה, שיפוט מוטה
  • כואב לך, מסכן (ל"ת)
    דני 18/03/2019 17:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עולב 18/03/2019 15:29
    הגב לתגובה זו
    אבא/אמא במבה היה בשנה שעברה ולקח מקום שני.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.