הזוכות ב-Young lions שיטוסו לקאן - אנאי רוה ורעות רז מבאומן
היום (יום ב') נערך אירוע השיפוט בתחרות ה-Young lions מטעם איגוד הפרסום והבצפר המייצג את פסטיבל קאן, שהזוכים בו יתארחו וישתתפו בתחרות העולמית בצרפת בה מתמודדים הזוכים מכל העולם. בתום דיון ארוך על העבודות שהעפילו לשלב הגמר, הזוכות הן אנאי רוה ורעות רז ממשרד הפרסום באומן בר ריבנאי עם עבודה שבמרכזה ליגת העל בכדורגל.
באירוע התמודדו 49 עבודות של צעירי הקריאייטיב (מתחת לגיל 30) של ענף הפרסום מ-30 משרדי פרסום החברים באיגוד הפרסום. הבריף של התחרות ניתן ע"י האגודה למען הלהט"ב, ובחסות Oral B מבית פרוקטר אנד גמבל (P&G). בבריף התבקשו המתמודדים להביא פתרון קריאייטיבי למסר: ללהט"ב זכות שווה להורות.
התובנה לפתרון של העבודה הזוכה היא: "בכל סקר שנערך בקרב הציבור הישראלי מעל ל-70% תומכים ובעד זכויות לקהילה הגאה בנושאי משפחה. אנחנו חיפשנו את ה-30% שלא תומכים. כך הגענו למגרש הביתי של הסטרייט הישראלי: מגרש הכדורגל". רוה ורז מציינות שהמגרש הוא המקום בו הקהל אינו בהכרח אוהד וה"פרזנטורים" מייצגים את הגבריות המסורתית האולטימטיבית.
על פי הרעיון, באירועי הכדורגל הנצפים של השנה, בליגת הנשים והגברים, יעלו השחקנים כשהם מלווים בילדים, כשלצידם, יעלו נשים וגברים (בהתאמה) מהקהילה שנאבקים על זכותם להיות הורים בישראל, כך שיראו "כמו משפחות גאות". לדברי הזוכות, רוה, בוגרת בצלאל ורז, בוגרת הבצפר: "יותר חשוב מהזכייה בתחרות זה נושא המודעות לסוגיית אי שוויון הזכויות לקהילה הלהט"בית, במידה והרעיון יקרום עור וגידים זאת תהיה עבורנו הזכייה הגדולה".
בין העבודות הנוספות שדורגו במקום גבוה וכמעט זכו ניתן לציין את עבודתו של דור פלג מליאו ברנט תחת הכותרת "רחוק מעין רחוק מהלב"; "איך באים תינוקות של במבה לעולם" של עומרי צידון ונועה נבות ו"The proud voice" של תום גבאי וחווה נאמן מגליקמן שמיר סמסונוב.
"רחוק מהעין, רחוק מהלב". דור פלג
"איך באים תינוקות של במבה לעולם". עומרי צידון ונועה נבות
"The proud voice". תום גבאי וחווה נאמן
רן שלהבי, סמנכ"ל האגודה למען הלהט"ב ששימשה כ"לקוח" אמר: "לעולם הפרסום יש השפעה רבה על השיח בחברה הישראלית. כל חשיפה של הקהילה הגאה בקמפיינים, מקרבת אותנו עוד צעד לעבר מציאות שוויונית. אנו שמחים ומברכים על שיתוף הפעולה עם איגוד הפרסום והבצפר ומאחלים לזוכות הצלחה בתחרות העולמית בקאן".
- 3.עידו 18/03/2019 16:13הגב לתגובה זופוליטיקה בצד, המודעה הזאת פשוט יפה. כל הכבוד, הרוויחו בזכות.
- 2.הפתעה 18/03/2019 15:52הגב לתגובה זוכמו בכל שנה, שיפוט מוטה
- כואב לך, מסכן (ל"ת)דני 18/03/2019 17:04הגב לתגובה זו
- 1.עולב 18/03/2019 15:29הגב לתגובה זואבא/אמא במבה היה בשנה שעברה ולקח מקום שני.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
