גיל רוזן
צילום: אביב חופי

"בוקר טוב, בוקר טוב": איש השיווק של אוגוסט - גיל רוזן מבזק

השיר-פרסומת ששטף את המדינה ועזר לבזק לעבור את יעדי מכירות הנתב החדש שהציבה לעצמה, מעניק לרוזן את הבחירה המתבקשת באיש השיווק של החודש
כתבי אייס | (6)

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות של בזק, נבחר לאיש השיווק של אוגוסט 2018 בזכות מהלך "בוקר טוב" להשקת הנתב החדש Be. ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה ברוזן בעקבות ההצלחה של מהלך "בוקר טוב" עם עומר אדם

 

המהלך, שהוצג כמחזמר, זכה למיליוני ציפיות ברשתות החברתיות, אלפי תגובות אוהדות ופרגון תקשורתי והפך ללהיט בחתונות וצלצול הפסקה בעשרות בתי ספר. השיר-פרסומת זכה למאות גרסאות חדשות (טייק אופים) ביו-טיוב ולהצלחה שיווקית רבה. מטרת המהלך הייתה לבשר את השקתו של Be, הנתב החדש של בזק, פרי פיתוח עצמי של החברה, בעיצוב מקורי. הנתב מגלם את אסטרטגיית "החיים החכמים" של בזק, מאפשר צפייה חלקה בסטרימר באיכות K4 ומכיל בתוכו את ה BCyber, ותשתית לבית החכם. 

אחת הבעיות המרכזיות איתן התמודדה בזק היא שהאינטרנט נתפש כשירות שקוף ולא כמוצר פיזי שאפשר לחוש, להסתכל ולפתח רגשות. אחת המטרות החשובות ביותר של הקמפיין, הייתה לשנות את הגישה לגבי האינטרנט בקרב הציבור תוך הסטת הדיון אל הנתב המדגיש את יתרונותיו.

 

לטובת השקת המהלך היא גייסה את הזמר עומר אדם וגידי גוב לשיתוף פעולה תיאטרלי שבמסגרתו השניים ביצעו מחדש את השיר "בוקר טוב" הלקוח מתוך המחזמר 'עוץ לי גוץ לי', בהפקה מוזיקלית בסגנון מחזמר. יחד עם מילים קליטות ותפאורה הלקוחה מעולמות הפנטזיה.

עומר אדם וגידי גוב: "בוקר טוב"

"ברצפת המכירה", המהלך המוצלח והרעש האדיר בעקבותיו, הביא לכך שכל המלאי הראשוני של הנתב אזל בשבועות הראשונים לקמפיין, כאשר סה"כ מכרה בזק מתחילת הקמפיין עשרות אלפי נתבים עם אחוז עמידה ביעד של 107%. יתרה מזו, הצליחה בזק לשכנע את הציבור ולהוכיח כי הנתב הוא העיקר כאשר מדברים על אינטרנט, וכי בזק מציעה את הנתב המתקדם ביותר מבין כל הספקיות. בזק הצליחה לצרף עשרות אלפי לקוחות אינטרנט חדשים בתוך חודשיים ולייצר עלייה של 29% במספר האנשים שמבקשים לשדרג את הנתב שלהם. 

 

בגזרת הטלוויזיה, שברה הפרסומת שיאים, כאשר הראתה שיעורי זכירות גבוהים בכ-237% מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות. גם מבחינת כמות החיפושים בגוגל לאחר עליית הקמפיין נע הביטוי "BE" סביב 2,000 חיפושים ליום. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

באיגוד השיווק הישראלי מסבירים ומנמקים, כי "מדובר באחד המהלכים השיווקיים המוצלחים של שהיו השנה בישראל. העובדה כי בזק הצליחה לגרום למדינה שלמה לזמזם שיר שמדבר על נתב ומונה את יתרונותיו, מעידה כי נעשה כאן מהלך אפקטיבי שהוא הכי נכון לבזק-החברה ובזק-המותג וכל זאת מתוך הבנה עמוקה של מצב השוק והיכולת לקרוא את מפת המתחרים, תוך מתן פתרון אסטרטגי שמשנה את השיח לגבי האינטרנט ומספק לבזק בידול מהמתחרים לטווח הארוך".

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אנונימי 02/09/2018 05:23
    הגב לתגובה זו
    אביב גפן חתיכת פח זבל אפילו בתור מוסיקאי אתה על הפנים
  • 5.
    טיפש וחרמן (ל"ת)
    מיכל 01/09/2018 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ואיפה הקרדיט למשרד הפרסום? (ל"ת)
    מיקו 30/08/2018 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    Ashkenazi 30/08/2018 13:49
    הגב לתגובה זו
    Frenk
  • 2.
    שמעון 29/08/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
    יופי שיש מצטרפים אבל עלות הגיוס שם מטורפת אז מה זה שווה
  • 1.
    חי בסרט (ל"ת)
    רונן 27/08/2018 08:55
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.