גיל רוזן
צילום: אביב חופי

"בוקר טוב, בוקר טוב": איש השיווק של אוגוסט - גיל רוזן מבזק

השיר-פרסומת ששטף את המדינה ועזר לבזק לעבור את יעדי מכירות הנתב החדש שהציבה לעצמה, מעניק לרוזן את הבחירה המתבקשת באיש השיווק של החודש
כתבי אייס | (6)

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות של בזק, נבחר לאיש השיווק של אוגוסט 2018 בזכות מהלך "בוקר טוב" להשקת הנתב החדש Be. ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה ברוזן בעקבות ההצלחה של מהלך "בוקר טוב" עם עומר אדם

 

המהלך, שהוצג כמחזמר, זכה למיליוני ציפיות ברשתות החברתיות, אלפי תגובות אוהדות ופרגון תקשורתי והפך ללהיט בחתונות וצלצול הפסקה בעשרות בתי ספר. השיר-פרסומת זכה למאות גרסאות חדשות (טייק אופים) ביו-טיוב ולהצלחה שיווקית רבה. מטרת המהלך הייתה לבשר את השקתו של Be, הנתב החדש של בזק, פרי פיתוח עצמי של החברה, בעיצוב מקורי. הנתב מגלם את אסטרטגיית "החיים החכמים" של בזק, מאפשר צפייה חלקה בסטרימר באיכות K4 ומכיל בתוכו את ה BCyber, ותשתית לבית החכם. 

אחת הבעיות המרכזיות איתן התמודדה בזק היא שהאינטרנט נתפש כשירות שקוף ולא כמוצר פיזי שאפשר לחוש, להסתכל ולפתח רגשות. אחת המטרות החשובות ביותר של הקמפיין, הייתה לשנות את הגישה לגבי האינטרנט בקרב הציבור תוך הסטת הדיון אל הנתב המדגיש את יתרונותיו.

 

לטובת השקת המהלך היא גייסה את הזמר עומר אדם וגידי גוב לשיתוף פעולה תיאטרלי שבמסגרתו השניים ביצעו מחדש את השיר "בוקר טוב" הלקוח מתוך המחזמר 'עוץ לי גוץ לי', בהפקה מוזיקלית בסגנון מחזמר. יחד עם מילים קליטות ותפאורה הלקוחה מעולמות הפנטזיה.

עומר אדם וגידי גוב: "בוקר טוב"

"ברצפת המכירה", המהלך המוצלח והרעש האדיר בעקבותיו, הביא לכך שכל המלאי הראשוני של הנתב אזל בשבועות הראשונים לקמפיין, כאשר סה"כ מכרה בזק מתחילת הקמפיין עשרות אלפי נתבים עם אחוז עמידה ביעד של 107%. יתרה מזו, הצליחה בזק לשכנע את הציבור ולהוכיח כי הנתב הוא העיקר כאשר מדברים על אינטרנט, וכי בזק מציעה את הנתב המתקדם ביותר מבין כל הספקיות. בזק הצליחה לצרף עשרות אלפי לקוחות אינטרנט חדשים בתוך חודשיים ולייצר עלייה של 29% במספר האנשים שמבקשים לשדרג את הנתב שלהם. 

 

בגזרת הטלוויזיה, שברה הפרסומת שיאים, כאשר הראתה שיעורי זכירות גבוהים בכ-237% מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות המובילות. גם מבחינת כמות החיפושים בגוגל לאחר עליית הקמפיין נע הביטוי "BE" סביב 2,000 חיפושים ליום. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

באיגוד השיווק הישראלי מסבירים ומנמקים, כי "מדובר באחד המהלכים השיווקיים המוצלחים של שהיו השנה בישראל. העובדה כי בזק הצליחה לגרום למדינה שלמה לזמזם שיר שמדבר על נתב ומונה את יתרונותיו, מעידה כי נעשה כאן מהלך אפקטיבי שהוא הכי נכון לבזק-החברה ובזק-המותג וכל זאת מתוך הבנה עמוקה של מצב השוק והיכולת לקרוא את מפת המתחרים, תוך מתן פתרון אסטרטגי שמשנה את השיח לגבי האינטרנט ומספק לבזק בידול מהמתחרים לטווח הארוך".

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אנונימי 02/09/2018 05:23
    הגב לתגובה זו
    אביב גפן חתיכת פח זבל אפילו בתור מוסיקאי אתה על הפנים
  • 5.
    טיפש וחרמן (ל"ת)
    מיכל 01/09/2018 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ואיפה הקרדיט למשרד הפרסום? (ל"ת)
    מיקו 30/08/2018 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    Ashkenazi 30/08/2018 13:49
    הגב לתגובה זו
    Frenk
  • 2.
    שמעון 29/08/2018 15:42
    הגב לתגובה זו
    יופי שיש מצטרפים אבל עלות הגיוס שם מטורפת אז מה זה שווה
  • 1.
    חי בסרט (ל"ת)
    רונן 27/08/2018 08:55
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.