פרופ' חצרוני תובע מיליון ש' מפייסבוק על מחיקת החשבון שלו
עוד תביעה נגד פייסבוק בישראל: פרופ' אמיר חצרוני תובע מיליון שקלים מפייסבוק, בשל מחיקת הפרופיל שלו. חצרוני, מהפרובוקטורים הגדולים ברשת החברתית בשפה העברית, גם דורש מהרשת החברתית להשיב את החשבון שלו, שהוסר לפני כשבועיים, ולנמק בשל איזו הפרה שהוא ביצע לכאורה, החשבון נמחק.
חצרוני, פרופ' לתקשורת, פעיל בפייסבוק מאז 2006, ובשנים האחרונים החל להחצין את דעותיו, כחלק ממיתוג שלו עצמו. בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד יהונתן קלינגר לבית המשפט המחוזי בנצרת, נכתב כי "דעותיו של התובע אינן מקובלות כנראה על הרוב במדינה; או לפחות על כמה מיעוטים קולניים בה. התובע מאמין ב'מדינת כל אזרחיה' וסבור כי הקמת מדינת ישראל ב-1948 הייתה כרוכה בפשעי מלחמה וגרמה עוול לפלשתינאים. הוא מתנגד לציונות ולחוק השבות, רואה בעין יפה השתמטות משירות קרבי, מאמין כי יש להפחית את הילודה בישראל, וכי הגירה לאירופה היא דבר טבעי. התובע מגדיר את עצמו כניהיליסט ואתיאיסט אשר קיבל משר הפנים אישור לפרוש מהיהדות. הוא מתבטא לא אחת באופן שמעורר מחלוקת, מה שהופך אותו לדמות ציבורית בהרבה מאשר לו היה 'סתם' פרופסור לתקשורת".
עוד נכתב בכתב התביעה כי "בזכות עמדותיו אלו, שמבטא התובע בערוצי מדיה מגוונים, ובעיקר ברשת החברתית פייסבוק של הנתבעת, הוזמן התובע למאות הופעות בכלי התקשורת, העלה מופע סטנד-אפ מצליח, זכה לחשיפה אדירה והפך לכוכב תרבות וידוען, ובלשון ההמון: סלבריטי. מנגד, אלו שאינם שבעי רצון מדעותיו של התובע קוראים כל הזמן להשתקתו, תוך חוסר הבנה וכבוד לשיח הדמוקרטי ומתוך אמונה כאילו השתקת התובע תגרום לניצחון עמדותיהם".
לדבריו, "הסרת החשבון שיתקה קמפיין פרסומי בכיכובו של התובע לארגון פוליטי ימני, עצרה מגעים לקמפיינים נוספים למחליק שיער ולמטבחים, ופגעה אנושות ביכולת להפיץ תכנית טלוויזיה שבועית שהוא מככב בה ביחד עם העיתונאי, הסופר והוגה הדעות בני ציפר (שהתנהלו מגעים להעברתה לערוץ מסחרי עם תקציב מפנק). גם יכולתו של התובע לשווק דירות בחודשים הקרובים בפרויקט הנדל"ן שהוא בונה בדרום תל אביב 'מגדלון פרופסור חצרוני' נפגעה דראסטית".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בעקבות פרסומו הגובר של התובע כאושיית רשת, החלו להזמין את שירותיו כפרזנטור לשלל מוצרים ושירותים", נכתב בכתב התביעה. "כך, למשל, פרסומת שעשה לשכונה חדשה בהתנחלות מגדלים נבחרה לקמפיין השנה של מועצת יש"ע בשנת 2016. התובע התמחה בפרסומות בסגנון 'נגטיב' אשר משתמשות בדימוי שלו כאישיות שנואה. כך, לדוגמא, בשנת 2017 הוא גויס על מנת לפגוע בקמפיין של עמיר פרץ במפלגת העבודה".
בהמשך נכתב כי "כמו כל ידוען, גם התובע גם הוזמן להשקות של מוצרים או עסקים, נהנה מארוחות חינם, תשורות הניתנות לידוענים במעמדו, אירוח חינם אצל מעריצים בחו"ל, מתנות לסלב וקשרים אישיים עם פוליטיקאים בכירים וראשי המשק. זהו כמובן הון משמעותי גם אם רק חלקו כספי".
לאור פרסומו, חצרוני הפך לדמות בתכניות 'ארץ נהדרת' ו'מדינת היהודים', ולדבריו, הוא "רואה את עצמו כסאטיריקן ומדגיש לגולשים כי חלק ההתכנים בדף שלו הם סאטיריים". כאן הוא מוסיף כי "התובע הוא אישיות מוכרת אך לאו דווקא אהודה. בסקר פופולארית שערך אתר MAKO הוא נבחר לידוען שהכי פחות היו רוצים להזמינו לטוזיג ביום העצמאות".
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
בעבר הפרופיל של פרופ' חצרוני כבר נחסם, אבל לתקופות קצרות: "מדי פעם, קריאות אלו של המלעיזים הביאו לחסימת וסגירה זמנית של חשבון התובע ברשת החברתית של הנתבעת אשר נכנעה למרבה הבושה ללחץ ההמון. אולם, לאחר שעבר תהליך של 'אימות' מול הרשת, וזו הגדירה אותו כחשבון מאומת, בעל תג כחול של ידוען, חסימה זו פסקה כמעט לגמרי והוחלפה מעת לעת בהסרה אקראית של תכניו".
בכתב התביעה נכתב כי לפני כ-3 שבועות ובלי לקבל התראה מראש, "בעודו עמל על המחקר (מחקר מדעי שיפורסם בספר חדש בנוגע להיכרויות ברשת, לדברי חצרוני) ובוחן הצעות להשתתף בפרסומות, סגרה הנתבעת את חשבון הפייסבוק של התובע, לא סיפקה לו מענה לשאלה מדוע עשתה כן, ואף לא נתנה לו אפשרות בפועל לערער על החלטה זו; ערעור שהגיש והובטח לו כי יענה לא נענה כלל. בפועל, מצא את עצמו התובע ללא במה להביע בה את עמדותיו וללא דרך ליצירת קשר עם חשבונות של אוהדים ונושאי מחקר שלו".
בתביעה טוען חצרוני כי "בכל המחיקות שנעשו בשנתיים האחרונות לא נמסרה לתובע מה נמחק או מה הסיבה למחיקה. רק במחיקות שנעשו בתאריכים מוקדמים יותר, ככל הנראה עד לשנת 2016, נמסר לתובע לעתים אלו פרסומים נמחקו, אך הסיבה עדיין לא נמסרה". כאן חצרוני גם מעלה סוגיה שהועלתה על ידי גדולי מבקריה של הרשת החברתית: "בעוד שהתובע עצמו נחסם, הרי שחשבונות רבים אחרים המפיצים דברי שטנה לא נחסמו; ניסוי שערך ארגון שורת הדין בחודש דצמבר 2015 המחיש כי הנתבעת סרבו למחוק עמודי הסתה וטרור הקוראים להשמדת מדינת ישראל. באותו הניסוי, הנתבעת סירבה למחוק עמודים המסיתים להשמדת ישראל ותושביה. בנוסף, עמוד הקורא לדקירה של ישראלים, לדוגמא, לא נחסם מהרשת, וכך גם שלל עמודים אחרים מסיתים".
לסיום מבקש חצרוני להשיב את חשבון הפייסבוק שלו, למסור לו פרטים אודות המידע שגרם לחסימתו, ולדבריו מטרת התביעה היא "לאתר את בני העוולה שגרמו לאבדן החשבון, ככל הנראה מתוך נקמנות אישית או עוינות אידאולוגית, ולחייבם לתת את הדין". לדבריו, "לתובע אין אינטרס להסתכסך עם הנתבעת, והוא מעוניין בהשבת החשבון שלו, שתכניו שייכים לו".
ואיך מתמחר חצרוני את נזקיו בעקבות סגירת החשבון? לדבריו אובדן הזמן שהשקיע בניהול ותחזוקת החשבון שלו ברשת מוערך ב-350 אלף שקלים לפי חישוב של 1,000 שעות עבודה בתעריף של 350 שקלים לשעה – "כל זאת נעשה בהנחה שהפרופיל לא יימחק בשרירותיות אלא יעמוד כפנתיאון וכהסתמכות על היחסים החוזיים"; הרווחים שהצמיחה פייסבוק כתוצאה מהשימוש בתוכן שהתובע יצר, מוערך על ידי חצרוני בכמיליון שקלים; הרווחים שהצמיחה פייסבוק כתוצאה מהשימוש בשמו, דמותו, כינויו, מוערכים בכמיליון שקלים; הנזק שנגרם לתובע "מאובדן במה העתידי, והקטנת החשיפה שלו לציבור אוהדיו המוצהר" – בין היתר באובדן קמפיינים פרסומיים, הופעות והרצאות, הקושי בשיווק הדירות ב'מגדלון חצרוני' ואובדן סיכוי ריאלי שתכניתו עם ציפר שמשודרת כיום בחללית-TV תעבור לערוץ ברודקאסט - הוערך על ידי חצרוני בכמיליון שקלים; והנזק בגין הפרת זכויות היוצרים של חצרוני על ידי מחיקת התכנים מוערך על ידו בכמיליון שקלים, כאשר בהתחשב בכמות הפרסומים שלו שנמחקו, הוא ידרוש פיצוי של 100 אלף שקלים בגין כל פרסום שנמחק - ללא הוכחת נזק. ואולם, לצרכי אגרה בלבד, החליט חצרוני להעמיד את תביעתו על סך מיליון שקלים.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
