AMO stories גוגל
צילום: מסך
טור

גוגל בוחנת את האפשרות להציג סטוריז בתוצאות החיפוש

ענקית החיפוש החלה לבחון גרסה משלה שתקרא AMP stories ותאפשר לאתרי תוכן להעלות סיפורים שיוכלו להיות מקושרים לכל מקום באינטרנט
מור מריג' | (2)

מאז שסנאפצ'ט הביאה אותם לעולם, כולם לוטשים עיניים. אינסטגרם הייתה הראשונה לחקות ולאמץ את הסטוריז, אחריה פייסבוק ועכשיו גם גוגל רוצה ומשיקה את הפורמט החדש באמצעותו אפשר יהיה להעביר מידע ויזואלי בצורה מעניינת ומרשימה. הנה דוגמה.

 

ענקית החיפוש הודיעה שהחלה לבחון גרסא משלה שתקרא AMP stories ותאפשר לאתרי תוכן להעלות סיפורים שיוכלו להיות מקושרים לכל מקום באינטרנט. כאן גם הייחוד והשוני מסנאפצ'ט ואינסטגרם, שאת הסטוריז שמעלים בהן אין אפשרות לקשר לשום מקום אחר. אסביר: סטורי שעולה באינסטגרם אפשר לראות רק באינסטגרם. סטורי שעולה בסנאפצ'ט אפשר לראות רק בסנאפצ'ט. לעומת זאת, סטורי שיעלה בגוגל יכול להופיע גם בכל אתר אחר.

 

הופה, זה מעניין. איך ולמה? כי AMP stories הם בעצם דפי HTML שבנויים על התשתית של טכנולוגיית ה-AMP. זה גם מה שמאפשר להם להיות מאונדקסים ולהופיע בתוצאות החיפוש של גוגל, כל עוד הם מוטמעים באתר עצמו. כשזה יהיה המצב - הם לא יהיו מוגבלים בזמן ויוכלו להישאר באתר לעד, אלא אם תחליטו אחרת.

 

גוגל יודעת היטב שאנחנו זזים חזק לכיוון המובייל, זו הסיבה שהיא הוציאה את עדכון ה-Mobile First שטרף את הקלפים וגרם לטלטלה בקרב כל מי שעוסק בקידום אתרים בגוגל. היא יודעת שאנשים צורכים תוכן דרך המכשירים הניידים ופחות דרך הדסקטופ. מה שכן, הם גם נוטים לגלות פחות מעורבות ותשומת הלב שלהם מתפזרת. תמונות, סרטונים וגרפיקה הם הפתרון שהסטוריז של גוגל מציעים לבעלי האתרים כדי למשוך את העין של המשתמשים, לגרות אותם ולגרום להם לגלות עניין ומעורבות.

 

בנוסף, גוגל שואפת להפוך את כל התהליך לפשוט עד כמה שאפשר ולצורך כך היא בנתה טמפלטים מוכנים (ויחד עם זאת גמישים), כפתורי שיתוף מובנים, אפשרות להוספת מסכים נוספים, כלי מדידה וניטור ועוד. בקיצור, יעמדו לרשותכם כל הכלים שיאפשרו לכם חופש עיצובי ואומנותי כדי לספר את הסיפור של העסק שלכם.

 

 

 

מה עושים עכשיו ואיך נהנים מכל הטוב הזה?

 

טוב ששאלתם. הסטוריז של גוגל פתוחים וזמינים לשימוש והיא פרסמה מדריך מפורט שמסביר צעד אחר צעד מה תצטרכו לעשות כדי להטמיע את הפיצ'ר החדש. בשלב התחלתי, רק סיפורים מאתרי התוכן הגדולים יאונדקסו בגוגל. הכוונה היא ל-CNN, וושינגטון פוסט, Conde Nast, Hearst , בלוג הטכנולוגיה Mashable וכן הלאה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

רוצים להתרשם ולראות איך הם נראים? הכניסו את הקישור הבא בשורת ה-URL של המכשיר הנייד שלכם: g.co/ampstories.

 

בהמשך, גוגל מתכננת להרחיב את תפוצת ה-AMP stories ולהנגיש את השירות לכלל האתרים ולשאר המוצרים שלה. נראה שסוף סוף מצאו שם איך להשתמש נכון בטכנולוגיית ה-AMP. הכוונה אמנם הייתה טובה מלכתחילה, אבל כדי להנות מהיתרונות של הדפים המואצים, הצד הוויזואלי ספג מכה קשה. הסטוריז מציעים את האיזון עם פתרון שמשלב בין מיידיות לוויזואליות מרשימה, עשירה ומעניינת.

 

מור מריג' היא מנהלת התוכן של חברת אלפיניסט301 שיווק דיגיטלי, השייכת לקבוצת אנגורה מדיה, וכותבת טורים באתר אייס

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נטע 19/02/2018 19:49
    הגב לתגובה זו
    מה עם סנאפצ׳ט היום?
  • 1.
    יש את זה בארץ כבר? (ל"ת)
    איתן 19/02/2018 14:27
    הגב לתגובה זו
דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים. 

אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.