לשבת וללמוד: מהלכי הפרסום הטובים בעולם על פי קאן ליונס
אמש הגיע לסיומו פסטיבל קאן 2017 והותיר את תעשיית הפרסום העולמית עם שלל מהלכים מעוררי השראה ב-24 קטגוריות שונות. אמנם לא מדובר בשנה עם מהלכים פורצי דרך או אפילו כאלו שתפסו את השיח הבינלאומי בצורה חריגה, ועדיין, עבור העולם הרחב, קאן מהווה רגע שיא בשנה שבו נחשפים ומוחלפים רעיונות ותובנות שכל סמנכ"ל שיווק או סמנכ"ל קריאייטיב חייבים להציץ בהם כדי לסגור את הפער מול הטרנדים העדכניים ביותר בפרסום ושיווק, ואולי ליישם משהו בתחום עיסוקו.
עם סיומה הרשמי של התחרות ופרסום רשימות הזוכים עברנו על כל הקטגוריות ובחרנו 5 מהמהלכים שזכו בפרסי הגראנד פרי (אחת בזהב) עבור עבודות מוצלחות באופן יוצא דופן.
בקטגוריית הדיירקט: בורגר קינג OK GOOGLE
המהלך הגאוני שעלה לאוויר רק ב-12 באפריל השנה, והצליח להשתחל בדקה ה-90 לתחרות השנה, הרתיח את גוגל בזמן אמת ואז הרתיח אותה שוב כשבורגר קינג לא וויתרה ועקפה גם את החסימה של גוגל. לא נשאר מקום בעולם שלא דיברו בו על הטריק של בורגר קינג וגם שופטי פסטיבל קאן לא נשארו אדישים.
בקטגוריית הסייבר: Graham
מתוך 3 זוכים בגראנד פרי של קטגוריית הסייבר בלט המהלך של Graham, בובת הריסוק האנושית שעוצבה, נבנתה והוצגה כדי להמחיש כיצד גופנו היה אמור להתפתח אבולוציונית כדי להתמודד עם תאונות הדרכים הקטלניות. חכם ומצמרר.
בקטגוריית Design: מגרש הכדורגל the unusual football field
אחד הזוכים המרעננים בתחרות, בקטגוריית העיצוב, מגיע מתאילנד. חברת יזמות ופיתוח נדל"ן מקומית הראתה שגם בתחום נכסי הדלא ניידי יש המון מיקום לחדשנות. החברה בחרה אזורים עירוניים צפופים ועזובים בתאילנד והפכה אותם למגרש משחקים ששבר את כל המוסכמות ושינה את חייהם של התושבים. מרומם את הלב עם חיבור אמיתי לקהילה.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בקטגוריית FILM: סרט האולימפיאדה WE'RE THE SUPERHUMANS
הפרומואים לענפים הפאראלימפיים מהווים הזדמנות טובה לחבר בין ערכים של נצחון, התמדה, פריצת מגבלות, אמונה וסיפורים גדולים מהחיים. הפעם, לקראת אולימפיאדת ריו, סרטון הקידום לענף הפאראלימפי תחת השם "העל אנושיים" וויתר על הפנייה הרגשית האמוציונלית הטבעית והלך דווקא על "גוד ווייב", על אושר, שמחה וחגיגת החיים בסרטון צבעוני, מוסיקלי וקליפי.
בקטגוריית ה-PRINT: "אמץ כלב" Pedigree
הזוכה בגראנד פרי בקטגוריית הפרינט, שנידון כבר כאן, היה בורגר קינג עבור סדרת המודעות לסניפים השרופים שמוכיחים עד כמה הרשת נאמנה לצליית הקציצות.
עם זאת, בחרנו דווקא במודעות "אימוץ כלבים" משעשעות של ארגון Pedigree שזכו בזהב. כפתור הרגש שעליו הם בחרו ללחוץ הוא פשוט ומורכב בעת ובעונה אחת. מצד אחד, אתם בודדים והילדים כבר מחוץ לבית אז זה הזמן לתחליף שימלא את הבית באהבה ומנגד - כלבים במקום אהבת ילדים? עם תמונות שבהן הילדים מוחלפים בכלבים? מצריך קצת חשיבה אבל יותר נעים לעשות את זה עם חיוך מרוח על הפנים.
- 1.גג. ג 25/06/2017 15:10הגב לתגובה זו90% מהעבודות זה גאג שנעטף יפה ונשלח לפסטיבל אין שום הצלחה מוכחת ...
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
