פסטיבל קאן 2017. העל אנושיים
צילום: יח"צ/ צילום מסך

לשבת וללמוד: מהלכי הפרסום הטובים בעולם על פי קאן ליונס

מתוך 24 קטגוריות בפסטיבל קאן ליונס שהסתיים אמש, בחרנו 5 מהלכים בקטגוריות הדיירקט, סייבר, Design, פילם ופרינט שלקחו הביתה את הגראנד פרי (וזהב) על עבודת פרסום יוצאת דופן באיכותה
משה בנימין | (1)

אמש הגיע לסיומו פסטיבל קאן 2017 והותיר את תעשיית הפרסום העולמית עם שלל מהלכים מעוררי השראה ב-24 קטגוריות שונות. אמנם לא מדובר בשנה עם מהלכים פורצי דרך או אפילו כאלו שתפסו את השיח הבינלאומי בצורה חריגה, ועדיין, עבור העולם הרחב, קאן מהווה רגע שיא בשנה שבו נחשפים ומוחלפים רעיונות ותובנות שכל סמנכ"ל שיווק או סמנכ"ל קריאייטיב חייבים להציץ בהם כדי לסגור את הפער מול הטרנדים העדכניים ביותר בפרסום ושיווק, ואולי ליישם משהו בתחום עיסוקו. 

עם סיומה הרשמי של התחרות ופרסום רשימות הזוכים עברנו על כל הקטגוריות ובחרנו 5 מהמהלכים שזכו בפרסי הגראנד פרי (אחת בזהב) עבור עבודות מוצלחות באופן יוצא דופן.  

בקטגוריית הדיירקט: בורגר קינג OK GOOGLE

המהלך הגאוני שעלה לאוויר רק ב-12 באפריל השנה, והצליח להשתחל בדקה ה-90 לתחרות השנה, הרתיח את גוגל בזמן אמת ואז הרתיח אותה שוב כשבורגר קינג לא וויתרה ועקפה גם את החסימה של גוגל. לא נשאר מקום בעולם שלא דיברו בו על הטריק של בורגר קינג וגם שופטי פסטיבל קאן לא נשארו אדישים.

 

בקטגוריית הסייבר: Graham

מתוך 3 זוכים בגראנד פרי של קטגוריית הסייבר בלט המהלך של Graham, בובת הריסוק האנושית שעוצבה, נבנתה והוצגה כדי להמחיש כיצד גופנו היה אמור להתפתח אבולוציונית כדי להתמודד עם תאונות הדרכים הקטלניות. חכם ומצמרר.

 

בקטגוריית Design: מגרש הכדורגל the unusual football field

אחד הזוכים המרעננים בתחרות, בקטגוריית העיצוב, מגיע מתאילנד. חברת יזמות ופיתוח נדל"ן מקומית הראתה שגם בתחום נכסי הדלא ניידי יש המון מיקום לחדשנות. החברה בחרה אזורים עירוניים צפופים ועזובים בתאילנד והפכה אותם למגרש משחקים ששבר את כל המוסכמות ושינה את חייהם של התושבים. מרומם את הלב עם חיבור אמיתי לקהילה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בקטגוריית FILM: סרט האולימפיאדה WE'RE THE SUPERHUMANS

הפרומואים לענפים הפאראלימפיים מהווים הזדמנות טובה לחבר בין ערכים של נצחון, התמדה, פריצת מגבלות, אמונה וסיפורים גדולים מהחיים. הפעם, לקראת אולימפיאדת ריו, סרטון הקידום לענף הפאראלימפי תחת השם "העל אנושיים" וויתר על הפנייה הרגשית האמוציונלית הטבעית והלך דווקא על "גוד ווייב", על אושר, שמחה וחגיגת החיים בסרטון צבעוני, מוסיקלי וקליפי.

 

בקטגוריית ה-PRINT: "אמץ כלב" Pedigree

הזוכה בגראנד פרי בקטגוריית הפרינט, שנידון כבר כאן, היה בורגר קינג עבור סדרת המודעות לסניפים השרופים שמוכיחים עד כמה הרשת נאמנה לצליית הקציצות.

עם זאת, בחרנו דווקא במודעות "אימוץ כלבים" משעשעות של ארגון Pedigree שזכו בזהב. כפתור הרגש שעליו הם בחרו ללחוץ הוא פשוט ומורכב בעת ובעונה אחת. מצד אחד, אתם בודדים והילדים כבר מחוץ לבית אז זה הזמן לתחליף שימלא את הבית באהבה ומנגד - כלבים במקום אהבת ילדים? עם תמונות שבהן הילדים מוחלפים בכלבים? מצריך קצת חשיבה אבל יותר נעים לעשות את זה עם חיוך מרוח על הפנים.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גג. ג 25/06/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    90% מהעבודות זה גאג שנעטף יפה ונשלח לפסטיבל אין שום הצלחה מוכחת ...
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14
רייטינג

האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?

התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים 

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה  ו-50 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.

בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג ו-36 אלף צופים בלבד.

הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

הכוכב הבא בראש הפריים טיים

בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-215 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-144 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 95 אלף צופים ו-4% רייטינג.


פריים טיים

תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.