פסטיבל קאן 2017. העל אנושיים
צילום: יח"צ/ צילום מסך

לשבת וללמוד: מהלכי הפרסום הטובים בעולם על פי קאן ליונס

מתוך 24 קטגוריות בפסטיבל קאן ליונס שהסתיים אמש, בחרנו 5 מהלכים בקטגוריות הדיירקט, סייבר, Design, פילם ופרינט שלקחו הביתה את הגראנד פרי (וזהב) על עבודת פרסום יוצאת דופן באיכותה
משה בנימין | (1)

אמש הגיע לסיומו פסטיבל קאן 2017 והותיר את תעשיית הפרסום העולמית עם שלל מהלכים מעוררי השראה ב-24 קטגוריות שונות. אמנם לא מדובר בשנה עם מהלכים פורצי דרך או אפילו כאלו שתפסו את השיח הבינלאומי בצורה חריגה, ועדיין, עבור העולם הרחב, קאן מהווה רגע שיא בשנה שבו נחשפים ומוחלפים רעיונות ותובנות שכל סמנכ"ל שיווק או סמנכ"ל קריאייטיב חייבים להציץ בהם כדי לסגור את הפער מול הטרנדים העדכניים ביותר בפרסום ושיווק, ואולי ליישם משהו בתחום עיסוקו. 

עם סיומה הרשמי של התחרות ופרסום רשימות הזוכים עברנו על כל הקטגוריות ובחרנו 5 מהמהלכים שזכו בפרסי הגראנד פרי (אחת בזהב) עבור עבודות מוצלחות באופן יוצא דופן.  

בקטגוריית הדיירקט: בורגר קינג OK GOOGLE

המהלך הגאוני שעלה לאוויר רק ב-12 באפריל השנה, והצליח להשתחל בדקה ה-90 לתחרות השנה, הרתיח את גוגל בזמן אמת ואז הרתיח אותה שוב כשבורגר קינג לא וויתרה ועקפה גם את החסימה של גוגל. לא נשאר מקום בעולם שלא דיברו בו על הטריק של בורגר קינג וגם שופטי פסטיבל קאן לא נשארו אדישים.

 

בקטגוריית הסייבר: Graham

מתוך 3 זוכים בגראנד פרי של קטגוריית הסייבר בלט המהלך של Graham, בובת הריסוק האנושית שעוצבה, נבנתה והוצגה כדי להמחיש כיצד גופנו היה אמור להתפתח אבולוציונית כדי להתמודד עם תאונות הדרכים הקטלניות. חכם ומצמרר.

 

בקטגוריית Design: מגרש הכדורגל the unusual football field

אחד הזוכים המרעננים בתחרות, בקטגוריית העיצוב, מגיע מתאילנד. חברת יזמות ופיתוח נדל"ן מקומית הראתה שגם בתחום נכסי הדלא ניידי יש המון מיקום לחדשנות. החברה בחרה אזורים עירוניים צפופים ועזובים בתאילנד והפכה אותם למגרש משחקים ששבר את כל המוסכמות ושינה את חייהם של התושבים. מרומם את הלב עם חיבור אמיתי לקהילה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בקטגוריית FILM: סרט האולימפיאדה WE'RE THE SUPERHUMANS

הפרומואים לענפים הפאראלימפיים מהווים הזדמנות טובה לחבר בין ערכים של נצחון, התמדה, פריצת מגבלות, אמונה וסיפורים גדולים מהחיים. הפעם, לקראת אולימפיאדת ריו, סרטון הקידום לענף הפאראלימפי תחת השם "העל אנושיים" וויתר על הפנייה הרגשית האמוציונלית הטבעית והלך דווקא על "גוד ווייב", על אושר, שמחה וחגיגת החיים בסרטון צבעוני, מוסיקלי וקליפי.

 

בקטגוריית ה-PRINT: "אמץ כלב" Pedigree

הזוכה בגראנד פרי בקטגוריית הפרינט, שנידון כבר כאן, היה בורגר קינג עבור סדרת המודעות לסניפים השרופים שמוכיחים עד כמה הרשת נאמנה לצליית הקציצות.

עם זאת, בחרנו דווקא במודעות "אימוץ כלבים" משעשעות של ארגון Pedigree שזכו בזהב. כפתור הרגש שעליו הם בחרו ללחוץ הוא פשוט ומורכב בעת ובעונה אחת. מצד אחד, אתם בודדים והילדים כבר מחוץ לבית אז זה הזמן לתחליף שימלא את הבית באהבה ומנגד - כלבים במקום אהבת ילדים? עם תמונות שבהן הילדים מוחלפים בכלבים? מצריך קצת חשיבה אבל יותר נעים לעשות את זה עם חיוך מרוח על הפנים.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גג. ג 25/06/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    90% מהעבודות זה גאג שנעטף יפה ונשלח לפסטיבל אין שום הצלחה מוכחת ...
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.