פסטיבל קאן 2017. העל אנושיים
צילום: יח"צ/ צילום מסך

לשבת וללמוד: מהלכי הפרסום הטובים בעולם על פי קאן ליונס

מתוך 24 קטגוריות בפסטיבל קאן ליונס שהסתיים אמש, בחרנו 5 מהלכים בקטגוריות הדיירקט, סייבר, Design, פילם ופרינט שלקחו הביתה את הגראנד פרי (וזהב) על עבודת פרסום יוצאת דופן באיכותה
משה בנימין | (1)

אמש הגיע לסיומו פסטיבל קאן 2017 והותיר את תעשיית הפרסום העולמית עם שלל מהלכים מעוררי השראה ב-24 קטגוריות שונות. אמנם לא מדובר בשנה עם מהלכים פורצי דרך או אפילו כאלו שתפסו את השיח הבינלאומי בצורה חריגה, ועדיין, עבור העולם הרחב, קאן מהווה רגע שיא בשנה שבו נחשפים ומוחלפים רעיונות ותובנות שכל סמנכ"ל שיווק או סמנכ"ל קריאייטיב חייבים להציץ בהם כדי לסגור את הפער מול הטרנדים העדכניים ביותר בפרסום ושיווק, ואולי ליישם משהו בתחום עיסוקו. 

עם סיומה הרשמי של התחרות ופרסום רשימות הזוכים עברנו על כל הקטגוריות ובחרנו 5 מהמהלכים שזכו בפרסי הגראנד פרי (אחת בזהב) עבור עבודות מוצלחות באופן יוצא דופן.  

בקטגוריית הדיירקט: בורגר קינג OK GOOGLE

המהלך הגאוני שעלה לאוויר רק ב-12 באפריל השנה, והצליח להשתחל בדקה ה-90 לתחרות השנה, הרתיח את גוגל בזמן אמת ואז הרתיח אותה שוב כשבורגר קינג לא וויתרה ועקפה גם את החסימה של גוגל. לא נשאר מקום בעולם שלא דיברו בו על הטריק של בורגר קינג וגם שופטי פסטיבל קאן לא נשארו אדישים.

 

בקטגוריית הסייבר: Graham

מתוך 3 זוכים בגראנד פרי של קטגוריית הסייבר בלט המהלך של Graham, בובת הריסוק האנושית שעוצבה, נבנתה והוצגה כדי להמחיש כיצד גופנו היה אמור להתפתח אבולוציונית כדי להתמודד עם תאונות הדרכים הקטלניות. חכם ומצמרר.

 

בקטגוריית Design: מגרש הכדורגל the unusual football field

אחד הזוכים המרעננים בתחרות, בקטגוריית העיצוב, מגיע מתאילנד. חברת יזמות ופיתוח נדל"ן מקומית הראתה שגם בתחום נכסי הדלא ניידי יש המון מיקום לחדשנות. החברה בחרה אזורים עירוניים צפופים ועזובים בתאילנד והפכה אותם למגרש משחקים ששבר את כל המוסכמות ושינה את חייהם של התושבים. מרומם את הלב עם חיבור אמיתי לקהילה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

בקטגוריית FILM: סרט האולימפיאדה WE'RE THE SUPERHUMANS

הפרומואים לענפים הפאראלימפיים מהווים הזדמנות טובה לחבר בין ערכים של נצחון, התמדה, פריצת מגבלות, אמונה וסיפורים גדולים מהחיים. הפעם, לקראת אולימפיאדת ריו, סרטון הקידום לענף הפאראלימפי תחת השם "העל אנושיים" וויתר על הפנייה הרגשית האמוציונלית הטבעית והלך דווקא על "גוד ווייב", על אושר, שמחה וחגיגת החיים בסרטון צבעוני, מוסיקלי וקליפי.

 

בקטגוריית ה-PRINT: "אמץ כלב" Pedigree

הזוכה בגראנד פרי בקטגוריית הפרינט, שנידון כבר כאן, היה בורגר קינג עבור סדרת המודעות לסניפים השרופים שמוכיחים עד כמה הרשת נאמנה לצליית הקציצות.

עם זאת, בחרנו דווקא במודעות "אימוץ כלבים" משעשעות של ארגון Pedigree שזכו בזהב. כפתור הרגש שעליו הם בחרו ללחוץ הוא פשוט ומורכב בעת ובעונה אחת. מצד אחד, אתם בודדים והילדים כבר מחוץ לבית אז זה הזמן לתחליף שימלא את הבית באהבה ומנגד - כלבים במקום אהבת ילדים? עם תמונות שבהן הילדים מוחלפים בכלבים? מצריך קצת חשיבה אבל יותר נעים לעשות את זה עם חיוך מרוח על הפנים.

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גג. ג 25/06/2017 15:10
    הגב לתגובה זו
    90% מהעבודות זה גאג שנעטף יפה ונשלח לפסטיבל אין שום הצלחה מוכחת ...
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.