תזמון, מחיר וסיכון שהוא סיכוי: HOT תרוויח מהשקת NEXT
עשרות כתבות נכתבו השבוע סביב השקת מותג הטלוויזיה NEXT TV של HOT. המוצר החדש מכוון לצרכנים שאינם מנויים על טלוויזיה רב ערוצית ומכונים במאמרים המקצועיים בנושא כ-cord cutters ("חותכי כבלים"). כחלק מהמוצר יכללו 2 חבילות תוכן, האחת - NEXT IL לתוכן ישראלי, והשנייה - NEXT GLOBAL לתוכן זר.
HOT מצטרפת בזאת למספר חברות טלוויזיה ברחבי העולם שמפעילות מוצר זהה, בהן ווריזון ו-AT&T וזוהי יריית פתיחה מחודשת בשוק הישראלי לאחר כניסתה של סלקום TV, ההשקה היחסית שקטה של נטפליקס - שרבים מנבאים שתתחזק, פתיחת אמזון-פריים לישראל, וכמובן ההמתנה למוצר הטלוויזיה של פרטנר שאמור להיות מושק בחודשים הקרובים.
המהלך זכה לסיקור נרחב בכל מדיה אפשרית. אין ספק שמדובר במהלך משמעותי של קבוצת HOT להיהפך לשחקן מוביל ובעל תפיסה חדשנית לאחר שנים רבות של דשדוש ומגננה, בעיקר בצד שירות הלקוחות, אך לא רק. גם התזמון נבחר בקפידה, רגע לפני ההשקה של שירות פרטנר TV ובהחלט מעניין יהיה לראות כיצד המהלך ישפיע על התכניות של חברת הסלולר וספקית האינטרנט ובאילו רמות של מחיר ותכולת מוצר תבחר החברה להשיק את השירות החדש שלה.
הבחירה במותג NEXT ושלל המידע והנתונים ש-HOT הציגה במסיבת העיתונאים, בהחלט מלמדים על רצון וכוונה לטרגט קהל יעד שאינו מנוי על שירותי הטלוויזיה הרב ערוצית, ו-HOT השקיעה זמן ומאמץ רבים בניתוח ומחקר של הסגמנט הזה שלטענתם מונה כ-20% מכלל האוכלוסייה. בהחלט יתכן שבמחירים מוזלים שנעים בין 49 ל-69 שקלים, יעדיפו צרכנים אלו ליהנות משירות מוסדר ובאיכות גבוהה גם על חשבון המוצרים הפיראטיים והחינמיים שמחייבים התמצאות טכנולוגית בסיסית ומלווים בשלל בעיות של מציאת תרגום, שידור מקרטע וכו'.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמי שישב במספר צמתים מרכזיים בשוק התקשורת בישראל ובחן הקמה של מוצר טלוויזיה כזה או אחר, נתקלתי ב-3 משוכות שהדילוג מעליהן מחייב השקעה גבוהה כזו, שהופכת את המיזם ללא כלכלי. HOT השכילה לייצר פתרון שמנצל את כל היתרונות שלה בעולם הזה וחסמי כניסה אלו כמעט ואינם רלונטיים אליה:
בניית מותג - מותגי משנה שהושקו בישראל ובעולם לפני העידן הדיגיטלי והצריכו השקעות שיווק ופרסום אדירות. סביר מאד להניח שלאחר קמפיין ההשקה, תתחזק HOT את המותג אך ורק במדיות דיגיטליות מאחר וקהל היעד המדובר חי ומתקיים בעולמות אלה.
תוכן - רכש התוכן מתבצע כהרחבה להסכמי תוכן קיימים כמות תוכן אדירה ש-HOT מפיקה בעצמה, בניגוד לשחקן חדש שנכנס לתחום וצריך לקחת התחייבויות גדולות מול האולפנים ולשלם דמי מינימום גבוהים.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
טכנולוגיה ותשתיות - מדובר במוצר OTT (over the top), כזה ש"רוכב" על רשת האינטרנט הפתוחה ומאפשר לכל לקוח לגשת אל התכנים מכל קו אינטרנט קיים (עם הגבלה טריטוריאלית כמובן בשל זכויות תוכן - למשל צפייה רק בישראל). HOT נשענת על יכולות קיימות, עלויות השידור יחסית נמוכות והעדר הצורך בממירים מייתר כמעט לחלוטין השקעה בציוד.
אמנם חסמי הכניסה יורדים אך קצב השחיקה בהכנסות של חברות הסלולר הואץ בצורה משמעותית, והיכולת שלהן לממן פרויקטים מסוג זה ירדה משמעותית. ניתן גם לראות שסלקום שקפצה למים העמוקים ראשונה, ממוקדת מאד במכירת חבילות טריפל שמניבות הכנסה גבוהה יותר ממחיר הבסיס של 99 שקלים.
כפי שציינה מנכ”לית HOT טל גרנות גולדשטיין במסיבת העיתונאים התפיסה החדשה שהחברה מציעה אינה נתפסת כצעד טריוויאלי על ידי השחקן הגדול בשוק (במונחי מנויים על שירות הטלוויזיה) ומצופה שדווקא שחקן קטן או חדש יוביל תפיסה זו. בעיני הסיכוי גובר על הסיכון וטוב עשתה הנהלת החברה שהעיזה לעשותו.
אז לדעתי התחזית לשנה הקרובה היא, שב-HOT יבינו שהסיכון אינו קיים ואז גם נראה:
1. תוספת משמעותית של תכנים.
2. קיצור חלונות זמן לתוכן מקורי.
3. תוספת משמעותית של אמצעי צפייה כדוגמת טלוויזיות מחוברות, סטרימרים ועוד.
4. חבילות אינטרנט של HOT שישווקו יחד עם המוצר החדש.
בתרחיש אופטימי, הצלחה של השירות תגרום ל-HOT לשקול הורדה של כמויות התוכן האדירות שהיא משדרת היום בערוצים דיגיטליים פתוחים (עשרות מיליוני צפיות רק ביוטיוב לחלקים קטנים של הפקות המקור) והכנסתם לתוך ה-NEXT TV במודל של (AVOD (advertising video on demand. ואז תהיה זו באמת פריצת דרך דיגיטלית שתמצב את HOT כשחקן יצירתי וחדשני.
- 2.בן גוריורי 31/03/2017 15:57הגב לתגובה זונהנתי לקרוא
- 1.כתבה מקצועית ומענינת! (ל"ת)א.י 29/03/2017 15:24הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
