טקס מוצר השנה 2017: ביקרנו באירוע החגיגי - צפו
פרסי מוצר השנה הוענקו השבוע בטקס שנערך במוזיאון ישראל בתל אביב. הטקס נערך זו השנה ה-12, והפרסים הוענקו מוענקים למוצרים ולשירותים שזכו בפרסי החדשנות כפי שנבחרו על ידי הקהל הישראלי במחקר צרכנים נרחב - שכלל כ-2,000 משתתפים - שערך מכון המחקר קנטאר מדיה.
מטרת הפרסים היא לעודד חדשנות, על ידי הענקת פרסים למשווקים, שהשיקו באותה שנה מוצרים ושירותים, שלא רק שהציגו חדשנות פורצת דרך, אלא גם קיבלו ציוני איכות גבוהים על ידי הצרכנים.
בין הזוכים בשנה זו אפשר למנות את שייק דיגיטלי באפליקציית לאומי, תרסיס דיפנס מחברת טבע, סדרת מוצרי עיצוב השיער של TRESemme, פריכונים עד 99 קלוריות של אסם, משקאות תנובה GO, סדרת הבלנדרים של נוטרי נינג'ה, קרם גוף למקלחת IN SHOWER של ניוואה, עזרי הכביסה COLOUR CATCHER ועוד.
במהלך הטקס השנתי הוענקו אותות מיוחדים לאישים ולחברות. לראשונה בתולדות מוצר השנה בישראל הוענק אות המנכ"ל החדשני של השנה, המוענק למנכ"ל שהפגין חדשנות פורצת דרך בתחום עיסוקו, לפי בחירתה של ועדת היגוי מיוחדת המורכבת ממרצים לשיווק בבתי הספר למנהל עסקים בישראל. הזוכה השנה הוא מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן בשל החדשנות שהפגין בתחומים שונים שהצעידו את הרשת קדימה ביניהן הטמעת אסטרטגיית חדשנות בשופרסל, פיתוח המותג הפרטי, הטמעת טכנולוגיות כדוגמת קופות לשירות עצמי, פיתוח אתר הסחר האלקטרוני ומהלכים עסקיים נוספים, שבאו לידי ביטוי בתוצאות העסקיות האחרונות של הרשת. אות מיוחד הוענק גם לאופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל, בשל העובדה שהחברה זכתה במספר הפרסים הגבוה ביותר בתחום הטיפוח.
בנוסף הוענקו בטקס גם פרס החברה החדשנית, והחברה שזכתה במספר פרסי מוצר השנה הגבוה ביותר השנה (5) היא תנובה.

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של 204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים
כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג.
עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג.
בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.