2 לקוחות חדשים ל-True: מטבחי 'רגבה' וקבוצת המדיה הופ!
משרד הפרסום True, לשעבר ברזני לוי, מצרף לרשימת לקוחותיו שני תקציבים חדשים: מטבחי רגבה וקבוצה המדיה הופ!. אל המשרד שעבר לפני מספר חודשים מרמת גן למתחם חדש ברמת החייל הצטרף גם רועי קיש שמונה לסמנכ"ל דיגיטל.
קיש הוא בעל ניסיון של למעלה מעשור בתחום הפרסום בדיגיטל. ביניהם הקמת מחלקת הדיגיטל בשמעוני פינקלשטיין, ניהול פרויקטים דיגיטליים במקאן אריקסון וכן ניהול מערך שיווק דיגיטלי בינלאומי במגוון חברות פרטיות.
מותג המטבחים רגבה שמציין 70 שנה להקמתו מרענן את קו המוצרים ועתיד להשיק דגמים חדשים ברבעון השני של השנה. בחברה הוחלט לרענן את שפת המותג באמצעות True שירכז בידיו את כלל הפעילות הפרסומית של החברה, לרבות מהלכי תוכן.
מומו בן-דוד, מנכ"ל רגבה: "החיבור עם רובי, מריה, רועי וכל הצוות של TRUE היה לאחר שהוצגו בפנינו מספר רעיונות חדשים, ומקוריים. אנחנו נותנים קרדיט לצוות צעיר ונמרץ ומצפים מהמשרד לחדש ולרענן הן בפן האסטרטגי והן בפן הקריאטיבי. בחרנו בהם בכדי להוביל את השפה התקשורתית שלנו, במגוון אמצעי המדיה השונים לרבות שלל הנכסים הדיגיטליים שלנו. אני בטוח שביחד, בעבודה קשה ומאומצת, נוכל לקחת את המותג למקומות חדשים ומבטיחים במיוחד".
המותג השני שיטופל ב-True הוא של קבוצת המדיה הופ!, המתמחה בשידורי ה-preschool. הקבוצה מפעילה את הערוצים הופ!, לולי והופ! ילדות ישראלית, אליהם הצטרף בימים אלה ערוץ ילדים חדש בשם WIZ. המשרד יעניק לקבוצה ליווי רעיוני, אסטרטגי וקריאייטיבי.
אלונה אבט, מייסדת ומנכ"ל משותפת בקבוצת הופ!: "לאורך שנים, ובכל חוויות התוכן שאנו מייצרים, אנו מציעים להורים ולילדים לגדול יחד איתנו בידיים טובות. אנו שמחים שמצאנו ב- TRUE שותפים לדרך ולגישה, ובחרנו שילוו אותנו באתגרים חדשים".
מריה קניגין ברזני, סמנכ"ל פיתוח עסקי של True: "כמשרד, אנחנו מאמינים שהקוד השיווקי המנצח טמון במערכות יחסים קרובות, בין מותגים לאנשים - ולהיפך. לכן, גם את השנה הזו פתחנו עם המון דרייב לייצר מערכות חדשים חדשות, עם מותגים חדשים שבדרך ועם עובדים חדשים שצפויים להצטרף, ובד בבד להעמיק את מערכות היחסים שלנו עם המותגים הקיימים ולא פחות חשוב - בינינו לבין עצמנו".
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- 6.ענבר 23/01/2017 17:46הגב לתגובה זוצבועה. מדברת על יחסים עם אנשים. הייתי בפגישה עם המשרד (מאוד נחמדים) ומישהו אמר לה: "בואי תראי משהו מעניין" היא אמרה, ואני מצטטת: "אם אין לי רווח כספי פה זה לא מעניין אותי". אישה רעה.
- אורן 10/02/2017 22:26הגב לתגובה זואחרי עבודה משותפת איתה (אני לא עובד במשרד) אני יכול להגיד ש: א. ההסתכלות על כסף היא מקובלת וזה עולם העסקים. הם גם עושים פרו בונו כמו שאר המשרדים אבל אין מה לעשות, צריך להרוויח. ב. זה חיתוך שעושה לכולם שכל ומקצר תהליכים. למה ללכת סחור סחור במקום לשים דברים על השולחן כמו שהם באמת?
- אייל 23/01/2017 17:59הגב לתגובה זוענבר היקרה, את אולי לא יודעת אבל משרד פרסום זה עסק. ועסק זה מקום כזה שאנשים שפועל לשם רווח. לא מדובר במלכ״ר... לקוח צריך להבין שמשרד פרסום אמור להרוויח על העבודה שהוא עושה. את מכירה חברה אחרת שמוכנה לעבוד בלי להרוויח? נכון שלפעמים משרד יכול לעשות משיקולים שלו דברים שהם לא לשם הרווח הכספי המיידי אלא לשם הכרה, בניית תדמית, זכייה בפרסים, טיפוח לקוח וכו׳ אבל באופן כללי למה שמשרד יעבוד אם אין רווח כספי? אני מניח שהלקוח שבשבילו עושים את העבודה ירוויח כסף מהמהלך אם הוא יהיה מוצלח, אז למה שמשרד הפרסום לא ירוויח? זו פשוט גישה מפגרת ומיושנת של יחסי לקוח ומשרד פרסום
- ענבר 25/01/2017 11:06ברור שמן הסתם יש למשרד הפרסום ערך כספי לו היה משתמש במוצר שלנו. הגסות והשפה שרק כסף מעניין אותה, ולא מעניין אותה לשמוע או להכיר טכנולוגיות ואנשים, זו הצביעות בעיניי.
- 5.גרנות לנצחון 23/01/2017 16:15הגב לתגובה זואסף גרנות האיש וה״וודג׳״ הוא המנכל האמיתי תנו לו להוביל הוא לא רק פנים יש גם שיער
- 4.אודליה 22/01/2017 14:10הגב לתגובה זומשרד של אנשים מוכשרים ובהחלט שותפים לדרך, מניסיון. שאפו והמון בהצלחה !
- 3.הבלונדה 22/01/2017 12:52הגב לתגובה זורובי תותח. איש פרסום עם הנשמה הכי אמיתית בתעשייה. מגיע לכם רק טוב!
- 2.איה 22/01/2017 12:41הגב לתגובה זוחברים תמשיכו לעשות עבודה מעולה! מגיע לכם
- 1.חמודים! 22/01/2017 12:21הגב לתגובה זוברזני וקיש הם מלכים! לא נחשים כמו שאר רמת החייל
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות
הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה ו-50 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג
ו-36 אלף צופים בלבד.
גמר האח הגדול, מתוך השידור ברשת 135 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
הרפורמה של שר התקשורת שלמה קרעי למדידת הרייטינג נמצאת הרבה בכותרות ומרעישה בעיקר את העיתונאים ואנשי הברנז'ה. אז מה המשמעות של מדידת הרייטינג? כמה כסף הרייטינג שווה לערוצי הטלוויזיה? מה הבעייתיות בשיטה הנוכחית ומה מתכנן קרעי? 5 עובדות על שיטת הרייטינג בישראל.
מדי יום אנחנו מביאים בפניכם את נתוני הרייטינג. כולנו יודעים להבין מי מקום ראשון מי שני, מי לשמאל מי לימין, את מי אנחנו מעדיפים ואת מי לא. אבל איך מדידת הרייטינג עובדת, איך נקבעים המספרים שכל ערוץ חי על פיהם, צובר כוח מהם ומרוויח בעקבותיהם עשרות מיליוני שקלים? מדד הרייטינג מכיל בתוכו הרבה מאוד כוח ויכולת השפעה ולא פלא ששר התקשורת, שלמה קרעי, שם לעצמו למטרה לקדם חקיקה שתשנה את שיטת המדידה. אך לפי מבקריו, הרפורמה שלו באה להיטיב עם הערוצים שנוטים פחות לבקר את הממשלה ובעצם לקחת שיטה פגומה ובמקומה לשים שיטה מוטית. אז למה מדידת הרייטינג חשובה? הנה 5 עובדות על מדידת הרייטינג שינסו לענות על כך:
1 # איך בכלל נמדד הרייטינג בישראל
בישראל מופעלת מערכת מדידת הרייטינג על ידי "ועדת המדרוג", גוף המייצג את הערוצים, המפרסמים וחברות המדיה. המדידה מתבצעת באמצעות "מד רייטינג" או כפי שאנחנו מכירים בשמו הלועזי, הפיפל מיטר (People meter) והוא מותקן בכ-700 עד 800 מאות בתי אב בישראל המייצגים את כלל האוכלוסייה. המכשיר מזהה באיזה ערוץ צופים בכל רגע, ונתוני הצפייה נשלחים למרכז איסוף בזמן אמת שמפלחים את הנתונים ומפרסמים אותם מדי יום. הנתונים שנאספים משמשים להסקת תמונת צפייה כוללת: כלומר, מה אחוז הצופים בכלל האוכלוסייה שצפו בתוכנית מסוימת. חשוב להבין שמדובר במדגם סטטיסטי בלבד, ולכן תמיד יש טווח סטייה, גם אם קטן יחסית.
2 # איך נקבע הרייטינג ולמה המספרים לא תמיד אומרים הכול
הרייטינג נמדד באחוזים מתוך כלל משקי הבית בישראל. עם זאת, יש הבדל בין מספר הצופים בפועל לבין שיעור הצפייה היחסי. ייתכן מצב שבו ערוץ יקבל רייטינג גבוה יותר מערוץ אחר, אבל בפועל יהיו לו פחות צופים, אם סך הצפייה באותו ערב קטן יותר. כלומר, המדידה מתייחסת לשיעור מתוך כלל הצפייה באותו זמן, ולא למספר מוחלט של אנשים. ישנה גם ביקורת על כך שכמה מאות בתי אב בישראל לא יכולים לייצג את כלל הציבור, שכן מספיק צופה אחד כדי להקפיץ את הרייטינג של ערוץ מסוים. המדידה גם לא מתייחסת בכלל לצופי הטלוויזיה במגזר הערבי, אלא מפלחת רק צופים יהודים. כמו כן באפשרותם של אותם בתי אב לא להפעיל את ה-people meter בזמן הצפייה וכך היא לא מדווחת לוועדת המידרוג. סוגיה קריטית נוספת היא שהמד לא בודק צפייה בשירותי סטרימינג ו-VOD.
3 # רפורמת הרייטינג של השר שלמה קרעי
שר התקשורת, שלמה קרעי, מקדם רפורמה מקיפה
במדידת הרייטינג, שלדבריו נועדה להגביר את השקיפות ולשבור את המונופול של ועדת המדרוג. בפועל היא תבטל את ועדת המידרוג ותעביר לשר התקשורת את היכולת לקבוע את הרייטינג של הערוצים, מה שישים בידיו כוח עצום. הרעיון המרכזי הוא לאפשר כולל מדידה דיגיטלית של צפייה בסטרימינג
ובצפייה נדחית (VOD).
קרעי טוען שהוא בא להגביר את האמינות אך מצד שני רבים בתחום חשובים שאין מקום להתערבות פוליטת במדידת הרייטינג במיוחד כאשר לפוליטיקאים יש מה להרוויח מדיווח אוהד, וערוצי הטלוויזיה חוששים מהשלכות על חלוקת
תקציבי הפרסום אם יהיו כמה מקורות נתונים שונים.
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

