בהשקעה של 100 אלף ש': מיליון גולשים נחשפו לשידורים מבלינסון בפייסבוק LIVE
משרד טוויסטד קיים עבור כללית וביה"ח בלינסון יום שידורים שעשה שימוש בפייסבוק LIVE וקיים 12 "פריצות" כולל תיעוד חי של ניתוח קיסרי. לאייס מספרים אנשי משרד הפרסום על המהלך
בחודשים האחרונים אחת השיחות המרכזיות בעולמות הדיגיטל היו על הצעצוע החדש של צוקרברג: הפייסבוק LIVE – שידור חי וישיר המאשר לכל אחד מאיתנו להפוך לגוף שידור לייב מכל מקום בעולם.
בשבוע שעבר היו שירותי בריאות כללית ובית החולים בילינסון הראשונים להרים את הכפפה בישראל ובמהלך שאפשר להגדירו כראשון מסוגו - כאשר הפיקו יום של שידורים חיים מבית החולים שסיפק הצצה יוצאת דופן לנעשה בו, לסיפורים אנושיים ולפיתוחים טכנולוגיים, וזאת לצד מגבלות שפייסבוק מציב בפני המעוניינים לשדר בלייב – האיסור להציג דם ואיברים פנימיים למשל, וכל דבר שעשוי לזרוע בהלה אצל הגולשים, ותרחישי אימים שעשויים לקרות במהלך היום – כמו חולה שילך לעולמו במהלך שידור, פיגוע באזור בית החולים ועוד.
על המהלך ביום שלישי שעבר היו חתומים אנשי הדיגיטל של משרד הפרסום טוויסטד, המשרד שמלווה את הצד הדיגיטלי של כללית. טוויסטד יזמו את המהלך וניהלו אותו. האירוע צולם במלואו באמצעות מכשירי אייפון 6, יחד עם מיקרופון צמוד ובהנחיית שדרן הטלוויזיה זוהר ישראל. על 12 "הפריצות" בשידור חי הייתה אחראית חברת ההפקה של אירית אמבר שמתמחה בשידורים חיים. הצוות כלל במאי, תאורן וצלם שצילם עם אייפון. על פי הערכות, עלות הפקת היום עמדה על כ-100 אלף שקלים.
דוברת בית החולים בילינסון ורד קויטל ניהלה את המהלך ברמת בניית תוכן, הפקה ויחסי ציבור שכללו שתוף פעולה עם חדשות 2 באינטרנט במהלכו שודר ניתוח ב-LIVE לכל אורכו, ושיתוף פעולה עם אתר האינטרנט של ישראל היום.
בסיכומו של יום הוביל המהלך לתוצאות טובות: בתקציב לא גדול מדי, צפו בשידורים נכון לאתמול (יום א') אחר הצהריים, 5 ימים לאחר האירוע, כ-300 אלף איש (אורגני וממומן), האירוע זכה לחשיפה של יותר ממיליון איש בפוסטים (900 אלף ביממה שלאחר האירוע, א"כ), ופעילות יח"צ מוגברת שזכתה לחשיפה במהדורות החדשות ובעיתונים.
הכתבה ב'חדשות 10'
"אנשים אוהבים את הלייב כי הוא בלי מסיכות. בלי חדר עריכה. אותנטי וטבעי", קובע אלון מוליאן, מנכ"ל טוויסטד, בשיחה עם אייס. "קצת נמאס לנו בתור אנשים משידורים ערוכים ופוטושופ". לדבריו, פייסבוק LIVE "זו טכנולוגיה פשוטה אבל חדשנית מאד. אין ספק שבעוד שנה שידורים חיים ייראו אחרת. אנחנו ניסינו לשמור על האיזון שבין אותנטיות, לבין הפשטות של שידור הלייב. אנו גאים מאד שהייתה לנו ההזדמנות לבצע את טבילת האש הראשונה בתחום עם לקוח שהוא לא פחות מחלום".
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- נטעלי שם טוב נגד חדשות 13: האם פוטרה בשל דעותיה או מסיבות מקצועיות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- נטעלי שם טוב נגד חדשות 13: האם פוטרה בשל דעותיה או מסיבות...
אייל גן מור, סמנכ"ל קריאייטיב בטוויסטד, מסביר כי "בעידן שמאופיין דווקא בצפייה נדחית, צריך לתת סיבה ממש טובה לאנשים לצפות בשידור חי. צריך לדאוג שיהיו תכנים מעניינים, מרגשים, שגורמים לאנשים להגיב לשידור ולצפות בו בזמן אמת".
כך, במסגרת ההכנות המקדימות ליום השידורים לייב, נבנה בקפידה על ידי משרד הפרסום ודוברת בילינסון ורד קוויטל, לוח שידורים שכלל תמהיל של סיפורים אנושיים, אמצעים טכנולוגיים חדשניים, ניתוחים מצילי חיים ואפילו ניתוח קיסרי בשידור חי.
"כדי לבצע שידור חי מוצלח, עברנו לא פחות ממבצע צבאי", מתאר נתנאל זייד, מנהל לקוחות בטוויסטד המטפל בתקציב שירותי בריאות כללית. "בשבועות שלפני השידור הכנו סוג של פקודת מבצע". בין היתר, במהלך השידורים העמיד המשרד צוות בק-אופיס שניטר את כל תגובת גולשים וכל אזכור ברשת והגיב עליה בזמן, צוות ppc שקידם את השידורים באופן מפולח ובזמן תגובה מיידי ומחלקת קריאייטיב ואנשי תוכן שהגיבו לכל תרחיש. "לפני כל שידור נערכו בשטח טסטים קפדניים שמוודאים שכל שידור ייקלט, ייראה ויישמע מצוין", המשיך לתאר זייד. במקביל, מערכת ניטורי רשת הקפיצה כל אזכור למהלך ואפשרה תגובה מיידית מצד הבק-אופיס.
"חשוב ליידע את הגולשים במה הם צופים בדיוק, ולהכין אותם מבעוד מועד לשידור," מוסיף זייד. "לפני יום השידורים קידמנו את המאורע במדיה ובעזרת מערך היח"צ וקראנו לגולשים לעקוב אחרי העמוד ולצפות בשידורים. גם תוך כדי יום השידורים ובמהלך תנועה טירגטנו את הקהלים הרלוונטיים שלנו על מנת למקסם את החשיפה ולחשוף גולשים נוספים. הקפדנו על הקווים המנחים של פייסבוק ותוכן שמותר או אסור לשדר, וזה כמובן כלל גם הסכמה מלאה וחתומה של כל אחד מהמצולמים להשתתף. יש עבודת נמלים לא קטנה מאחורי יום כזה".
"כלי הלייב מאפשר לאנשים לצפות גם בשידור ישיר, אבל גם להשלים פערים אחר כך בזמן שנוח להם", מסביר מנהל תחום התוכן בטוויסטד נאור נרקיס את המשך העלייה בצפיות. אחרי הכל, מעבר לפייסבוק, שותף מהלך הלייב על ידי רבים מכלי התקשורת בישראל וגם בוואטסאפ ותוכנות המסרים המיידים. "השווי הכספי של החשיפה בכלי התקשורת השונים, שווה ערך לקמפיינים של מיליוני שקלים, ובאמצעות קריאייטיב מנצח אפשר להשיג את החשיפה הנכונה בהרבה פחות".
- 3.משה 29/05/2016 17:22הגב לתגובה זוהאבא הקול הזה ממש גבר גבר
- 2.תמשיכו לזרוק כסף בטלויזיה (ל"ת)אבי 23/05/2016 16:32הגב לתגובה זו
- 1.אירית אמבר לא איריס אמבר! חחח (ל"ת)אירית אמבר 23/05/2016 15:02הגב לתגובה זו

נטעלי שם טוב נגד חדשות 13: האם פוטרה בשל דעותיה או מסיבות מקצועיות?
שם טוב טוענת שהשקפותיה פגעו במעמדה בערוץ; בערוץ טוענים שלא התנהלה כעובדת מקצועית כפי שנדרש ממנה
נטעלי שם טוב נגד חדשות 13: המגישה לשעבר טוענת להתעמרות ופונה לבית הדין לעבודה. שם טוב, עיתונאית ותיקה שהחלה את עבודתה בערוץ בקיץ 2023, טוענת כי היתה בחדשות 13 הדרה מקצועית והפרת התחייבויות מצד החברה כלפיה. לשיטתה, מה שנראה כלפי חוץ כפיטורים על רקע מקצועי, היה בפועל תהליך הדרגתי של החלשת מעמדה, תוך ניסיון מכוון לדחוק אותה החוצה.
שיבוץ מחודש שהוביל לקרע עמוק
הנקודה המרכזית לטענתה, היא ההחלטה שלא לשבץ את שם טוב להנחות את מהדורת יום שישי, תפקיד מרכזי שבו החזיקה מתחילת דרכה בערוץ. הדבר קרה בעיתוי רגיש, עם תחילתה של מתקפה ביטחונית מצד איראן, וההנהלה דרשה ממנה להעביר את השידור למועד אחר באותו יום.
לטענתה, הדרישה סתרה את התחייבויות הערוץ כלפיה, והייתה חלק מדפוס רחב יותר של ניתוק שיטתי מהתפקידים שניתנו לה. היא ראתה בכך ניסיון להקטין את השפעתה, ולאחר שסירבה לשיבוץ החדש, נותק הקשר בינה לבין ההנהלה, ובסופו של דבר היא פוטרה.
אחת הנקודות החשובות שאליה היא מתייחסת היא תפקידה של המנכ"לית הזמנית, טלי בן עובדיה, שנכנסה לתפקידה אחרי שוועדת המינויים חסמה את מינוייה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית קבועה. שם טוב, שנחשבת לעיתונאית בעלת השקפת עולם שונה מרוב הקולגות בערוץ, הייתה היחידה או בין היחידות שלא לקחו חלק במחאה הפנימית נגד המינוי המקורי.
מאז כניסתה של בן עובדיה לתפקיד, טוענת שם טוב כי חוותה יחס שונה, הרחקה וקושי מקצועי גובר. לדבריה, מדובר לא רק בפגיעה חוזית אלא גם ביצירת סביבת עבודה מתוחה, רוויית עימותים. באותה נשימה היא רומזת שגם עיתונאים נוספים בעבר חוו יחס דומה, אם כי טרם יצאו לדבר בגלוי.
חדשות 13 טוענת: סירוב לשידור בעיתוי קריטי

מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
מהדורות החדשות שודרו אתמול עד השעה 23:00, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרייטינג התיישר על פיהם
כמו בכל ערב, מהדורות החדשות המרכזיות הם בשליטת חדשות 12 של קשת, ואתמול, לאור הסיקור של מסיבת העיתונאים של נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הן שודרו עד השעה 23:00. הרייטינג של חדשות 12 ברצועה ה-"רגילה" עמד על 14.9%, עם 367 צופים, ואחריה היו חדשות 14, עם 7.7% ו-199 צופים. במקום השלישי היו חדשות 13 של רשת, עם 5% רייטינג ו-129 אלף צופים ואילו התאגיד עם חדשות כאן11 היה על 3.9% רייטינג ושוב ירד הרבה מתחת לקו ה-100 אלף עם 87 אלף צופים בלבד.
בהמשך, כששודרה מסיבת העיתונאים עצמה, חדשות 12 שוב הובילה, הפעם עם אחוזים גבוהים יותר, ועמדה על 19.1% ו-463 אלף צופים. ערוץ 14 כבר עבר לפטריוטים, והמסיבה שודרה בעיצומה של התכנית והרייטינג גם הוא עלה ועמד על 9.1%, עם 295 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת, אבל חדשות ההמשך עם דוריה למפל דווקא הציגה ירידה, עם רייטינג של 4.8% ו-128 אלף צופים בלבד.
שאר הרצועות
ברצועת הלייט נייט, מסיבת העיתונאים והדיונים אודות העסקה המשיכו להכתיב את סדר היום, וברצועה של 23 אברי ושרקי של קשת היו ראשונים עם 8.8% ו-207 אלף צופים, ואילו ערוץ 14 חרג מהרגלו ומשדר מיוחד של יהודה שלזניגר עמד על נתונים גבוהים, 6.8% רייטינג אבל 233 אלף צופים ולמעשה הוביל את הרצועה. רשת סגרה את הרשימה, גם ברצועה זו, ו-"היום שהיה" עמדה על 3.2% רייטינג ו-76 אלף צופים.
בבוקר כרגיל
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.1% ו-84 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.8% רייטינג ו-35 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.1% רייטינג ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף שולטת ביום שאחרי האח הגדול
- שנה עברית ברייטינג: 3 הישגים והתרסקות אחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.8% ו-80 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.3% בלבד ו-30 אלף צופים ואת הרשימה שוב סגרה רשת, עם "פותחים יום" שעמדה על 1.2% רייטינג ו-31 אלף צופים.