לא לשימוש
צילום: צילום מסך

בהשקעה של 100 אלף ש': מיליון גולשים נחשפו לשידורים מבלינסון בפייסבוק LIVE

משרד טוויסטד קיים עבור כללית וביה"ח בלינסון יום שידורים שעשה שימוש בפייסבוק LIVE וקיים 12 "פריצות" כולל תיעוד חי של ניתוח קיסרי. לאייס מספרים אנשי משרד הפרסום על המהלך

אלכסנדר כץ | (3)

בחודשים האחרונים אחת השיחות המרכזיות בעולמות הדיגיטל היו על הצעצוע החדש של צוקרברג: הפייסבוק LIVE – שידור חי וישיר המאשר לכל אחד מאיתנו להפוך לגוף שידור לייב מכל מקום בעולם.   בשבוע שעבר היו שירותי בריאות כללית ובית החולים בילינסון הראשונים להרים את הכפפה בישראל ובמהלך שאפשר להגדירו כראשון מסוגו - כאשר הפיקו יום של שידורים חיים מבית החולים שסיפק הצצה יוצאת דופן לנעשה בו, לסיפורים אנושיים ולפיתוחים טכנולוגיים, וזאת לצד מגבלות שפייסבוק מציב בפני המעוניינים לשדר בלייב – האיסור להציג דם ואיברים פנימיים למשל, וכל דבר שעשוי לזרוע בהלה אצל הגולשים, ותרחישי אימים שעשויים לקרות במהלך היום – כמו חולה שילך לעולמו במהלך שידור, פיגוע באזור בית החולים ועוד.   על המהלך ביום שלישי שעבר היו חתומים אנשי הדיגיטל של משרד הפרסום טוויסטד, המשרד שמלווה את הצד הדיגיטלי של כללית. טוויסטד יזמו את המהלך וניהלו אותו. האירוע צולם במלואו באמצעות מכשירי אייפון 6, יחד עם מיקרופון צמוד ובהנחיית שדרן הטלוויזיה זוהר ישראל. על 12 "הפריצות" בשידור חי הייתה אחראית חברת ההפקה של אירית אמבר שמתמחה בשידורים חיים. הצוות כלל במאי, תאורן וצלם שצילם עם אייפון. על פי הערכות, עלות הפקת היום עמדה על כ-100 אלף שקלים. דוברת בית החולים בילינסון ורד קויטל ניהלה את המהלך ברמת בניית תוכן, הפקה ויחסי ציבור שכללו שתוף פעולה עם חדשות 2 באינטרנט במהלכו שודר ניתוח ב-LIVE לכל אורכו, ושיתוף פעולה עם אתר האינטרנט של ישראל היום.   בסיכומו של יום הוביל המהלך לתוצאות טובות: בתקציב לא גדול מדי, צפו בשידורים נכון לאתמול (יום א') אחר הצהריים, 5 ימים לאחר האירוע, כ-300 אלף איש (אורגני וממומן), האירוע זכה לחשיפה של יותר ממיליון איש בפוסטים (900 אלף ביממה שלאחר האירוע, א"כ), ופעילות יח"צ מוגברת שזכתה לחשיפה במהדורות החדשות ובעיתונים.  הכתבה ב'חדשות 10'   "אנשים אוהבים את הלייב כי הוא בלי מסיכות. בלי חדר עריכה. אותנטי וטבעי", קובע אלון מוליאן, מנכ"ל טוויסטד, בשיחה עם אייס. "קצת נמאס לנו בתור אנשים משידורים ערוכים ופוטושופ". לדבריו, פייסבוק LIVE "זו טכנולוגיה פשוטה אבל חדשנית מאד. אין ספק שבעוד שנה שידורים חיים ייראו אחרת. אנחנו ניסינו לשמור על האיזון שבין אותנטיות, לבין הפשטות של שידור הלייב. אנו גאים מאד שהייתה לנו ההזדמנות לבצע את טבילת האש הראשונה בתחום עם לקוח שהוא לא פחות מחלום".    אייל גן מור, סמנכ"ל קריאייטיב בטוויסטד, מסביר כי "בעידן שמאופיין דווקא בצפייה נדחית, צריך לתת סיבה ממש טובה לאנשים לצפות בשידור חי. צריך לדאוג שיהיו תכנים מעניינים, מרגשים, שגורמים לאנשים להגיב לשידור ולצפות בו בזמן אמת".   כך, במסגרת ההכנות המקדימות ליום השידורים לייב, נבנה בקפידה על ידי משרד הפרסום ודוברת בילינסון ורד קוויטל, לוח שידורים שכלל תמהיל של סיפורים אנושיים, אמצעים טכנולוגיים חדשניים, ניתוחים מצילי חיים ואפילו ניתוח קיסרי בשידור חי.     "כדי לבצע שידור חי מוצלח, עברנו לא פחות ממבצע צבאי", מתאר נתנאל זייד, מנהל לקוחות בטוויסטד המטפל בתקציב שירותי בריאות כללית. "בשבועות שלפני השידור הכנו סוג של פקודת מבצע". בין היתר, במהלך השידורים העמיד המשרד צוות בק-אופיס שניטר את כל תגובת גולשים וכל אזכור ברשת והגיב עליה בזמן, צוות ppc שקידם את השידורים באופן מפולח ובזמן תגובה מיידי ומחלקת קריאייטיב ואנשי תוכן שהגיבו לכל תרחיש. "לפני כל שידור נערכו בשטח טסטים קפדניים שמוודאים שכל שידור ייקלט, ייראה ויישמע מצוין", המשיך לתאר זייד. במקביל, מערכת ניטורי רשת הקפיצה כל אזכור למהלך ואפשרה תגובה מיידית מצד הבק-אופיס.   "חשוב ליידע את הגולשים במה הם צופים בדיוק, ולהכין אותם מבעוד מועד לשידור," מוסיף זייד. "לפני יום השידורים קידמנו את המאורע במדיה ובעזרת מערך היח"צ וקראנו לגולשים לעקוב אחרי העמוד ולצפות בשידורים. גם תוך כדי יום השידורים ובמהלך תנועה טירגטנו את הקהלים הרלוונטיים שלנו על מנת למקסם את החשיפה ולחשוף גולשים נוספים. הקפדנו על הקווים המנחים של פייסבוק ותוכן שמותר או אסור לשדר, וזה כמובן כלל גם הסכמה מלאה וחתומה של כל אחד מהמצולמים להשתתף. יש עבודת נמלים לא קטנה מאחורי יום כזה".   "כלי הלייב מאפשר לאנשים לצפות גם בשידור ישיר, אבל גם להשלים פערים אחר כך בזמן שנוח להם", מסביר מנהל תחום התוכן בטוויסטד נאור נרקיס את המשך העלייה בצפיות. אחרי הכל, מעבר לפייסבוק, שותף מהלך הלייב על ידי רבים מכלי התקשורת בישראל וגם בוואטסאפ ותוכנות המסרים המיידים. "השווי הכספי של החשיפה בכלי התקשורת השונים, שווה ערך לקמפיינים של מיליוני שקלים, ובאמצעות קריאייטיב מנצח אפשר להשיג את החשיפה הנכונה בהרבה פחות".  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    משה 29/05/2016 17:22
    הגב לתגובה זו
    האבא הקול הזה ממש גבר גבר
  • 2.
    תמשיכו לזרוק כסף בטלויזיה (ל"ת)
    אבי 23/05/2016 16:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אירית אמבר לא איריס אמבר! חחח (ל"ת)
    אירית אמבר 23/05/2016 15:02
    הגב לתגובה זו
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.