בבמה הראשית: לאחר 4.5 שנים בבאומן - שרון רפאל מונה לסמנכ"ל קריאייטיב ב-y&r
מספר ימים לאחר פרישתו של אדם אבנון והעברת המושכות לידי גיא בר, מגיעה ההחלטה הפרסונלית הגדולה הראשונה של בר בדמות מינויו של שרון רפאל לסמנכ"ל הקריאייטיב של משרד הפרסום. רפאל מגיע ל-y&r ישראל לאחר 4.5 שנים בבאומן בר ריבנאי בהן שימש כמנהל קריאייטיב, וכעת מקבל את ההזדמנות לעמוד במרכז הבמה.
עבור רפאל מדובר בסוג של סגירת מעגל כשהוא שב למשרד שהיווה את היסודות לשלמור אבנון עמיחי. לבאומן הוא הגיע לאחר שעשה את צעדיו הראשונים בענף הפרסום בשלמור, למשך 3.5 שנים, עוד בימיו טרם המפנה הגדול ופרישת המייסדים. בבאומן הוא חותם עם המעבר 4.5 שנים שבהן הפך לאחד ממנהלי הקריאייטיב הבולטים בענף. במסגרת עבודתו היה אחראי בין היתר על קמפיינים מדוברים כמו: ברנפלקס (דנית); סופר-פארם (הרקדנים); אחלה שטראוס (אבי הזמר) ועוד.
רפאל מביא עימו חיזוק נוסף ל-y&r לאחר שצבר ניסיון בניהול מהלכים דיגיטליים. בין השאר הוא חתום על מהלכים כגון: Shopping IL של Google וישראכרט (עם יובל סמו) , מהלך - 'אין על סבתא' של אחלה; והקמפיין לשוקולד פרה קראנצ' במסגרתו הופקה סדרת סרטוני רשת "חטיף מוגזם לחיים מוגזמים". לאורך השנים רפאל רשם זכיות בפרסים בינלאומיים על עבודותיו בהם: 2 אריות בפסטיבל קאן, 8 ביורובסט, 4 בניו-יורק פסטיבל, 2 clio ועוד.
מהצד של באומן בר ריבנאי, מדובר שוב בעדות נוספת, מי יודע כמה לדור הקריאייטיב האחרון שצמח במשרד ונחטף באופן עקבי על ידי מתחריו. רפאל ממשיך שרשרת של גיוסים ממצבת הקריאייטיב של באומן כגון אמיר אריאלי, תומר גדרון, נדב פרסמן ועוד.
למרות המינוי שמעיד על הבאות מבחינת המשרד ובר עצמו, המנכ"ל עדיין לא מוותר לגמרי על מקומו במערך הקריאייטיב וימשיך לשמש עמנהל קריאייטיב ראשי. על פניו נראה כי גיוסו של רפאל הוא צעד ראשון במסגרת שינוים נוספים שצפויים במשרד, בעיקר בגזרת הדיגיטל והתוכן. במקביל למינוי רפאל, 2 מנהלי קריאייטיב במשרד מסיימים את דרכם: אורן בן נאים ומשה סייקביץ'.
גיא בר התייחס למינוי ואמר: "אני רוצה להודות לאורן בן נאים ולמשה סייקביץ' המסיימים שנתיים של ניהול קריאייטיב במשרד, שניהם שחקני נשמה מוכשרים שתענוג לעבוד איתם. אנחנו שמחים מאוד על הצטרפותו של תאלס ל-y&r ואין לי ספק שהכישרון והניסיון שלו יבואו ליידי ביטוי מאוד מהר בעבודות שלנו. ובנימה אישית - במהלך החיפושים אחר סמנכ"ל קריאייטיב פגשתי הרבה אנשים מלאי תשוקה למקצוע, סקרנים ורעבים. בימים בהם פופולרי להספיד את ענף הפרסום, קיבלתי הוכחה שכמות הכישרונות בענף גדולה מאי פעם".
- 16.דודלי 20/03/2016 00:23הגב לתגובה זותמיד ידע לארגן לעצמו יחצ טוב
- נדב 21/03/2016 00:05הגב לתגובה זושיעמם לך אז טינפת?! איש צנוע הוא שרון אחד הבאמת נקיים ונעימים בתעשיה הזו שאנשים כמוך צרי עין משתינים ומבאישים ולמה? סתם באמת סתם.
- 15.תום 17/03/2016 14:04הגב לתגובה זוובהצלחה
- 14.עמרי 17/03/2016 11:47הגב לתגובה זובן אדם מהמם, כשרון מדהים ואדם שפשוט כיף להיות בסביבתו. בהצלחה ענקית!
- 13.הוא פועל טוב,ממש לא מנהל (ל"ת)מכיר ודווקא מחבב 17/03/2016 10:22הגב לתגובה זו
- רני 17/03/2016 12:16הגב לתגובה זוחתיכת דביל תאלס מנהל מעולה. מוביל. מבין מותג ולא רק חושב קריאטיב. אין לך מושג יא תחת
- 12.בוגה בוגה 16/03/2016 22:45הגב לתגובה זוזה נס איך המשרד הזה עדיין קיים. ולמרות מקהלת הטוקבקים המזמרת כאן, המינוי הזה לא יחזיק מים להערכתי.
- תהיה חיובי, שליליות עושה טחורים (ל"ת)מיקי 17/03/2016 09:59הגב לתגובה זו
- 11.חח 16/03/2016 20:52הגב לתגובה זודבר איתי כשאתה יושב על בוקסי
- 10.דני 16/03/2016 19:20הגב לתגובה זואתה צריך להפשיל שרוולים ואשכרה לעבוד כדי לנסות ולהציל את הספינה הטובעת שלך.
- 9.חביבי 16/03/2016 17:56הגב לתגובה זואין הרבה אנשים מהסוג של תאלס בתעשייה הזו. אחלה גבר, בלי טיפת אגו ומוכשר בטירוף. בהצלחה איש יקר
- 8.יוסי 16/03/2016 17:39הגב לתגובה זוגיא, נראה לי שרק עוד מספר חודשים אתה תבין את הגיוס הפסיכי שעשית פה. שרון רפאל - פרסומאי בחסד עליון, פרסומאי של הדור החדש שכל כך נדיר למצוא בו מישהו שמביא את "כל החבילה" איש קריאיטיב מבריק, מנהל מדהים שלקוחות נר לרגליו, מאנצ' אמיתי... שיהיה לכם ולו בהצלחה.
- 7.אחלה גבר אחלה כישרון ואחלה בן אדם (ל"ת)השני שיודע 16/03/2016 16:28הגב לתגובה זו
- 6.הכי תותח בייקום 16/03/2016 16:18הגב לתגובה זובאמת. סחטיין עליו, נתגעגע
- 5.תזרום (ל"ת)תזכור. הכל מים. 16/03/2016 16:12הגב לתגובה זו
- 4.אחד שיודע 16/03/2016 16:04הגב לתגובה זוחדשות מעולות לכולם לסוכנות י״ר וגם לשרון רפאל שיהיה בהצלחה יא מהממים
- 3.שלמוריסט 16/03/2016 15:56הגב לתגובה זונחמד לראות סגירת מעגל בתחום.
- 2.תאלס המלך 16/03/2016 14:39הגב לתגובה זותאלס מספר 1
- 1.מבאומן 16/03/2016 14:31הגב לתגובה זותאלס נתגעגע
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
