המגזר רוצה יותר: האם מגזין חדש של 'מקור ראשון' יגדיל את נתח הפרסום במדיה הדתית?
העיתון מקור ראשון ישיק מגזין חדש שהוא מעין "מדד המותגים" של המגזר הדתי-לאומי - כך נודע לאייס. המגזין בשם "בעזRת ה-שם", יצא בסוף חודש מארס והערכה היא כי המגזין בעריכתו של אריאל שנבל, ייצא אחת לשנה.
הקהל הדתי-לאומי מהווה על פי הערכות כמיליון ישראלים - נשים וגברים, מגזר שתופס מקום מרכזי יותר ויותר בציבוריות הישראלית, החל מהצבא והממשל, ועד תרבות ואקדמיה. עסקים ועוד. אולם עד כה הציבור לא נלקח בחשבון מבחינת הפניה והשיווק אליו. בעיתון טוענים כי מזה שנים ארוכות שהציבור הדתי לאומי חומק מתחת לרדאר של משרדי הפרסום הגדולים, החברות המובילות במשק והמותגים המובילים בישראל.
גורם מעולם התקשורת המגזרית, אמר לאייס כי "יש הבנה במגזר שלא סופרים את הצרכנים". מחקר של יפעת בקרת פרסום משנת 2015, מעלה כי 10 החברות המסחריות הגדולות במשק הישראלי, הפנו רק 3% מתקציבי הפרסום שלהם, עבור המגזר הדתי-לאומי והמגזר החרדי, חלק הקטן בהרבה מגודלם הסגולי באוכלוסייה הכללית.
אבל מחקר כזה עשוי גם להטעות, כי יש לזכור שהמגזר הדתי-לאומי נחשף ברובו לתקשורת החילונית – הן לעיתונות ולרדיו, והוא מחזיק בטלוויזיות, מחשבים וסמארטפונים, בעוד המגזר החרדי הרבה יותר מסוגר ומתבסס על מדיה מגזרית הרבה יותר – עם התמקדות בפרינט, בתחנות רדיו חרדיות וגם באתרים ייעודיים.
- בעלת השליטה בגיידליין מנסה למחוק אותה מהמסחר
- חוזרים לנתוני טרום הקורונה: זינוק בפרסום של רשתות השיווק לפסח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועדיין, יש אפשרויות לאפיין את המגזר ולנסות לפנות אליו, וזו הסיבה לפתיחתו של 'בעזRת השם'. המטרה היא להפוך את הציבור הדתי-לאומי כיעד אסטרטגי לשווק ופרסום של החברות הגדולות במשק, ואת הצורך בהתאמת המותגים ופרסומם לכוח הקנייה העצום של מגזר בעל מאפיינים כלכליים ותרבותיים שונים.
המהלך של מקור ראשון אמור "לעורר" את משרדי הפרסום, לזעוק בפניהם כי "יש פה מיליון ישראלים שאתם לא תמיד מתייחסים אליהם", להוביל אותם להפניית יותר תקציבי פרסום ושיווק לגופי התקשורת המגזריים, בהם למשל ערוץ 20, עלוני השבת, תחנת הרדיו גלי ישראל, וגם כמובן מקור ראשון עצמו, שאם המהלך יזכה לאוזן קשבת אצל המשרדים – יזכה אף הוא לגידול בפרסום. מאידך, צריך לזכור כי שוק הפרינט הישראלי מאבד עוד ועוד מחלקו בעוגת הפרסום הישראלית, ורק אתמול פורסם באייס כי אופטיקה הלפרין הסיטה לא פחות מ-2.5 מיליון שקלים מהפרסום בפרינט, לטובת האינטרנט.
בפרויקט מיוחד של 'בעזRת השם' ייחשף מהו ממוצע ההשתכרות של משפחות המגזר, מהם הרגלי הצריכה שלהן, מה מאפיין את אותן משפחות, אלו מותגים מובילים גזר הדתי-לאומי בתחומי הרכב, האופנה, התקשורת, הצרכנות והנופש, מה מניע את המגזר הדתי בהרגלי הצריכה שלו, כיצד ניתן להגיע לציבור זה באמצעות פרסום ושווק, וכיצד ניתן להתאים מוצרים ומותגים במיוחד עבור הציבור הדתי.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
במקור ראשון אישרו את הפרטים, ומסרו כי "במגזין ייחשפו נתונים חדשים וייחודים, המספרים על מאפייני הצריכה של הציבור הדתי, הוכחה לאפיון אטרקטיבי במיוחד עבור המפרסמים, והזדמנות עבור כל המותגים בישראל לקחת חלק בהרגלי הצריכה של הציבור המהווה 20% מתושבי המדינה ושעד כה לא זכה להתייחסות ייחודית מספקת מצדם".
- 2.הרצל לוסקי 17/04/2017 22:31הגב לתגובה זומאמר מר שנבל "ואנחנו בסוף מערב" אני בו 81 יליד קזבלנקה, בתי נשואה לאשכנזי עם שם אשכנזי, עם ציונים של 100 בכל המקצועות ולא התקבל למספר ישיבות שהיו רוצים, לא בגלל שמו ולא בגלל אי-יכולותיו האינטלקטואלים, איש לא יודע וגם לא אמרו להורים, בת אחרת נשואה ליוצא מרוקו עם שם מרוקאי מובהק, בתה לא התקבלה למספר אולפנות לא בגלל שמה המשפחתי אלא בגלל שציוניה לא היו מתאימים לאולפנות אלו, זכותם של האולפנות והישיבות למיין את התלמידים המתאימים להם, לא חלילה כפי שקיים אצל אחינו החרדים. בתי למדה לפני כ-24 שנים בכפר פינס, ובמשך 3 שנים שמעתי על רבנית פורים ועל כל הקשור לעניין הזה, והבנתי שתמיד התלמידות והמורים הם אלה שבוחרים בתלמידה המתאימה ביותר, והנה הגיע המחזור של בתי, וכמובן היינו מוזמנים כל המשפחה, בהגיענו לאולפנא חיפשנו את ירדנה אולם היא לא בנמצא, לפתע מגיעה עגלה ובעגלה, ירדנה בתי לבושה כרבנית פורים, הרגע בו ראיתי את בתי כרבנית פורים, הינו עד היום הרגע המאושר ביותר בחיי, לא בגלל שבתי נבחרה כרבנית פורים, אלא שבין התלמידות היו נכדות של רבים ידועים, ובכל זאת הבת של הבחור המרוקאי שמעולם לא למד בבית ספר תורני אלא ב"אליאנס" החילוני ה
- 1.אילן 21/02/2016 10:45הגב לתגובה זוחרדים קונים אצל רשתות חרדיות בעיקר, דתיים קונים ברשתות מעורבות ולמעשה רובם מחזיקים בטלוויזיה. בקיצור, אי אפשר לרקוד על 2 החתונות.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
