מרצ'נדייז בחו"ל טלית הפקות
צילום: יח"צ

'טלית' מקימה חטיבת מסחור; תרחיב את פעילות ערוצי הילדים עם שיווק מרצ'נדייז

ב-2016 תרחיב החטיבה את הפעילות ערוצי בייבי וג'וניור ותשיק מוצרים ממותגים בעולמות ההלבשה, הטואלטיקה, ההוצאה לאור והצעצועים. את החטיבה תנהל מירי דליצקי
אלכסנדר כץ |

למרות שהשוק הישראלי נחשב לקטן במיוחד ודובר שפה אקזוטית, תחום המרצ'נדייז הולך ומתפתח בעיקר עבור מותגים לילדים דוגמת הלו קיטי היפנית. לשוק הזה נכנסת עכשיו גם טלית תקשורת שהקימה חטיבת מסחור חדשה ומינתה את מירי דליצקי לעמוד בראשה.

 

במהלך 2016 תרחיב החטיבה את הפעילות של ערוצי הילדים בקבוצה - ערוץ התינוקות בייבי וערוץ הילדים ג'וניור, ותחדור לעולמות ושווקים חדשים בשוק המקומי. החטיבה צפויה להשיק במהלך השנה הקרובה מוצרים ממותגי דמויות "בייבי" ו"ג'וניור" בעולמות ההלבשה, טואלטיקה, הוצאה לאור, צעצועים וכן פעילויות שטח, וזאת לאחר שתכני בייבי כבר זמינים עם מאות מוצרי מסחור במדינות רבות בעולם.

 

קבוצת טלית תקשורת היא מחברות התוכן הוותיקות בישראל ומחזיקה במספר חברות-בת ובהן זרוע הערוצים המחזיקה בזכויות לכ-30 ערוצים, בין היתר ערוצי נשיונל ג'יאוגרפיק, טרנר, יורוספורט, ערוץ המוזיקה MEZZO, הערוצים הצרפתיים TV5MONDE ופראנס 24 וערוץ האופנה הבינ"ל FTV. בתחום הילדים מחזיקה החברה בג'וניור ובערוץ בייבי הבינ"ל בו היא שותפה שווה עם פוקס אינטרנשיונל. כיום נחשב בייבי לערוץ התינוקות הגדול בעולם. טלית היא גם בעלת ערוץ עיצוב הבית בית פלוס ובעלת חברת ההפקות והבוקינג טלית ארועים והפקות 2000 בע"מ.

 

למירי דליצקי ניסיון רב במסחור דמויות בארץ ובעולם, במהלכן פעלה לצד 'דיסני וסבן מותגים', וכן ניהלה מהלכים שזכו להצלחה כמו השקת 'זבלונים', 'סופר סטריקה', PAUL FRANK, PUCCA, פאוור ריינג'רס ועוד.

 

בין השאר לדליצקי התמחות בעולמות מוצרי הצריכה של מותגי ילדים ונוער, הכרות מקצועית עם בעלי זכויות מחו"ל ומישראל, יצירת שיתופי פעולה עם גורמים מסחריים בישראל, פיתוח קטגוריות חדשניות בתחום המסחור ועוד.

 

עומרי בץ, מנכ"ל קבוצת טלית מסר כי "עסקנו זמן רב בחיפושים אחר האדם המתאים להקים את חטיבת המסחור מתוך הבנה שרק איש מקצוע מתאים עם היכרות טובה של השוק יוכל לנווט את המותגים של הקבוצה בשוק הצפוף ממילא בישראל ולתת להם את הבולטות הראויה. אין לי ספק שמירי היא אדם בעל שיעור קומה מתאים והאיש הנכון במקום הנכון למשימה ואנו מחכים בסקרנות לראות את התוצאות כבר בתקופה הקרובה ברחבי הארץ".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.