פאדיחה מול הברנז'ה: טעות מביכה במודעת 'ישראל היום' שפורסמה במגזין 'דג הזהב'
מה גדולה המבוכה כאשר טעות קטנטנה, למעשה היפוך אותיות, מתגלה דווקא מול כל הברנז'ה. דבר כזה קרה היום (יום ה') עם פרסום מגזין הפרינט של תחרות הפרסום דג הזהב שמציגה את הפרינטים היצירתיים שלהם עבור לקוחות משרדי הפרסום.
לאחר מספר שבועות של עבודה בהם משרדי הפרסום עמלו על המודעות עבור תחרות דג הזהב, הופץ הבוקר המגזין באזור גוש דן ובקרב משרדי הפרסום המגזין ונשלח לכל משרדי הפרסום המשתתפים. במשרד אחד השמחה למראה הגיליון היתה מהולה בקצת מבוכה על גבול הדכאון.
דרורי ארועטי ברמן שהגיש לדג הזהב 4 מודעות, מצא טעות מביכה שחמקה מעיני כולם בתהליך אישור המודעה וההורדה לדפוס - במודעה שלו עבור העיתון ישראל היום.
במודעה, שהרעיון הקריאייטיבי שלה מבוסס על קופי מתוחכם שמתכתב עם משפט מוכר מהעבר (היינריך היינה, "במקום שבו שורפים ספרים, ישרפו גם אנשים") נכתב: "במקום שבו משלמים על עיתונים, יום אחד ישלמו גם על אפקליציות". הטעות היא כמובן במילה האחרונה שם היפוך האותיות ונכתב "אפקליציות" במקום "אפליקציות".
כמובן שבענף הפרסום יש מי שכבר נהנה ללעוג לישראל היום על הפאדיחה הלא נעימה. הראשון לזהות אותה היה אבישי קשת ממשרד יהושע TBWA שכתב בפייסבוק שלו: כשעיתון מוציא לעצמו מודעה עם שגיאת כתיב הוא אפילו לא שווה להיות מחולק בחינם".
זו אמנם לא הפעם הראשונה ובטח לא האחרונה ששגיאת כתיב תיפול במודעת פרסום, שלט חוצות, באנר ואפילו חסות בטלוויזיה, כאן בישראל ובעולם. עם זאת, החלק המדכא, אם ניתן להגדירו כך, עבור דרורי-ארועטי-ברמן, נעוץ בעובדה שמדובר במגזין שנתי שכל עיני הפרסומאים בודקות בו כל פרט ופרט. לא הבמה שכדאי ליפול בה.
מ'ישראל היום' לא התקבלה תגובה.
- 13.גולדבלט 03/01/2016 12:25הגב לתגובה זוהשימוש האגבי של עיתון ברפרנס זה בסדר?
- 12.זאת הבעיה? לא הפארפרזה החולנית? (ל"ת)אילן 03/01/2016 12:16הגב לתגובה זו
- 11.אמיר 03/01/2016 10:12הגב לתגובה זושלא לדבר על הטייק-אוף חסר הטעם מהמשפט הנבואי של היינריך היינה
- 10.הרי ברור שהקריאייטיב והסטודיו סובלים עכשיו, אז למה לא לשפוך עוד רוע? (ל"ת)אתם דוחים, כולכם 01/01/2016 15:56הגב לתגובה זו
- 9.סתם אחד 01/01/2016 15:43הגב לתגובה זושדווקא ברוב המקרים כן משלמים על אפליקציות ...
- 8.מה שלא עולה - לא שווה. (ל"ת)גיא מ. 01/01/2016 14:31הגב לתגובה זו
- 7.יוני 31/12/2015 19:04הגב לתגובה זואנשי פרסום רקובים שהדבר שמעיף להם את היום זו טעות הקלדה. באמת חוסר חיים. הא הא, הם כתבו אפקילציות וזה עוד של ישראל היום, מושלם. רץ לאונן על בובת ג׳דיי.
- יוני רכטר 01/01/2016 10:02הגב לתגובה זוזו רשלנות אין מילה אחרת ובצדק עפים על זה
- מישו 01/01/2016 05:39הגב לתגובה זולו אני אתה, הייתי קובר את עצמי באדמה, ולא תוקף את אייס. משרד פרסום שמוציא מודעה כזו הוא משרד שלא מכבד את עצמו ולא מכבד את לקוחותיו. זו לא טעות הקלדה באותיות הקטנות, כן? זו בסך הכל מודעה עם שתי שורות, שלאף אחד במשרד לא היה מספיק חשוב להשקיע עוד 20 שניות לקרוא אותה. לא לתקציבאית, לא לקופי, לא למנהל הקריאייטיב. ושלא נדבר על זה שעל מודעה לדג ראוי שגם מנכ״ל המשרד, סמנכ״ל הקריאייטיב ומנהל הלקוחות יחתמו. אין לזה הצדקה, אלא אם תגיד לי שכל השרשרת הזו סובלת מדיסלקציה קשה. ואם זה ככה, רבאק, תמצאו מישהו אחד בלי, שישב בבית ורק יאשר לכם מודעות לפני שהן יורדות.
- 6.מגיב 31/12/2015 18:02הגב לתגובה זוהומאז' לפרצלינה הדפסות
- 5.חולוני 31/12/2015 17:59הגב לתגובה זומשקעים בכם...
- 4.מה? בני אדם יכולים לטעות???? (ל"ת)לירוי 31/12/2015 17:14הגב לתגובה זו
- 3.אייס, אתם צריכים חיים... (ל"ת)בכיף 31/12/2015 17:01הגב לתגובה זו
- 2.ראובן 31/12/2015 16:54הגב לתגובה זותגידו, לפני שבועיים פרסמתם שאיגוד הםרסום ואמיר גיא משןוקים את הדג. אז איך זה שיש לאדלר מודעה וחצי? גאון האמיר גיא הזה. נתן לכולם לעבוד והוא ייסע לקאן על חשבון הדג
- 1.דאב 31/12/2015 16:42הגב לתגובה זומשלמים גם על הגהה

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.