ישראל היום. מודעת דג הזהב
צילום: יח"צ

פאדיחה מול הברנז'ה: טעות מביכה במודעת 'ישראל היום' שפורסמה במגזין 'דג הזהב'

היום התפרסם מגזין דג הזהב ובו כל מודעות משרדי הפרסום עבור הלקוחות. בדרורי ארועטי ברמן שמחו פחות כשראו את המודעה שהפיקו עבור 'ישראל היום'
משה בנימין | (15)

מה גדולה המבוכה כאשר טעות קטנטנה, למעשה היפוך אותיות, מתגלה דווקא מול כל הברנז'ה. דבר כזה קרה היום (יום ה') עם פרסום מגזין הפרינט של תחרות הפרסום דג הזהב שמציגה את הפרינטים היצירתיים שלהם עבור לקוחות משרדי הפרסום.

לאחר מספר שבועות של עבודה בהם משרדי הפרסום עמלו על המודעות עבור תחרות דג הזהב, הופץ הבוקר המגזין באזור גוש דן ובקרב משרדי הפרסום המגזין ונשלח לכל משרדי הפרסום המשתתפים. במשרד אחד השמחה למראה הגיליון היתה מהולה בקצת מבוכה על גבול הדכאון.

דרורי ארועטי ברמן שהגיש לדג הזהב 4 מודעות, מצא טעות מביכה שחמקה מעיני כולם בתהליך אישור המודעה וההורדה לדפוס - במודעה שלו עבור העיתון ישראל היום

במודעה, שהרעיון הקריאייטיבי שלה מבוסס על קופי מתוחכם שמתכתב עם משפט מוכר מהעבר (היינריך היינה, "במקום שבו שורפים ספרים, ישרפו גם אנשים") נכתב: "במקום שבו משלמים על עיתונים, יום אחד ישלמו גם על אפקליציות". הטעות היא כמובן במילה האחרונה שם היפוך האותיות ונכתב "אפקליציות" במקום "אפליקציות". 

כמובן שבענף הפרסום יש מי שכבר נהנה ללעוג לישראל היום על הפאדיחה הלא נעימה. הראשון לזהות אותה היה אבישי קשת ממשרד יהושע TBWA שכתב בפייסבוק שלו: כשעיתון מוציא לעצמו מודעה עם שגיאת כתיב הוא אפילו לא שווה להיות מחולק בחינם".

זו אמנם לא הפעם הראשונה ובטח לא האחרונה ששגיאת כתיב תיפול במודעת פרסום, שלט חוצות, באנר ואפילו חסות בטלוויזיה, כאן בישראל ובעולם. עם זאת, החלק המדכא, אם ניתן להגדירו כך, עבור דרורי-ארועטי-ברמן, נעוץ בעובדה שמדובר במגזין שנתי שכל עיני הפרסומאים בודקות בו כל פרט ופרט. לא הבמה שכדאי ליפול בה.

מ'ישראל היום' לא התקבלה תגובה.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    גולדבלט 03/01/2016 12:25
    הגב לתגובה זו
    השימוש האגבי של עיתון ברפרנס זה בסדר?
  • 12.
    זאת הבעיה? לא הפארפרזה החולנית? (ל"ת)
    אילן 03/01/2016 12:16
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    אמיר 03/01/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    שלא לדבר על הטייק-אוף חסר הטעם מהמשפט הנבואי של היינריך היינה
  • 10.
    הרי ברור שהקריאייטיב והסטודיו סובלים עכשיו, אז למה לא לשפוך עוד רוע? (ל"ת)
    אתם דוחים, כולכם 01/01/2016 15:56
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    סתם אחד 01/01/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    שדווקא ברוב המקרים כן משלמים על אפליקציות ...
  • 8.
    מה שלא עולה - לא שווה. (ל"ת)
    גיא מ. 01/01/2016 14:31
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    יוני 31/12/2015 19:04
    הגב לתגובה זו
    אנשי פרסום רקובים שהדבר שמעיף להם את היום זו טעות הקלדה. באמת חוסר חיים. הא הא, הם כתבו אפקילציות וזה עוד של ישראל היום, מושלם. רץ לאונן על בובת ג׳דיי.
  • יוני רכטר 01/01/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    זו רשלנות אין מילה אחרת ובצדק עפים על זה
  • מישו 01/01/2016 05:39
    הגב לתגובה זו
    לו אני אתה, הייתי קובר את עצמי באדמה, ולא תוקף את אייס. משרד פרסום שמוציא מודעה כזו הוא משרד שלא מכבד את עצמו ולא מכבד את לקוחותיו. זו לא טעות הקלדה באותיות הקטנות, כן? זו בסך הכל מודעה עם שתי שורות, שלאף אחד במשרד לא היה מספיק חשוב להשקיע עוד 20 שניות לקרוא אותה. לא לתקציבאית, לא לקופי, לא למנהל הקריאייטיב. ושלא נדבר על זה שעל מודעה לדג ראוי שגם מנכ״ל המשרד, סמנכ״ל הקריאייטיב ומנהל הלקוחות יחתמו. אין לזה הצדקה, אלא אם תגיד לי שכל השרשרת הזו סובלת מדיסלקציה קשה. ואם זה ככה, רבאק, תמצאו מישהו אחד בלי, שישב בבית ורק יאשר לכם מודעות לפני שהן יורדות.
  • 6.
    מגיב 31/12/2015 18:02
    הגב לתגובה זו
    הומאז' לפרצלינה הדפסות
  • 5.
    חולוני 31/12/2015 17:59
    הגב לתגובה זו
    משקעים בכם...
  • 4.
    מה? בני אדם יכולים לטעות???? (ל"ת)
    לירוי 31/12/2015 17:14
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אייס, אתם צריכים חיים... (ל"ת)
    בכיף 31/12/2015 17:01
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ראובן 31/12/2015 16:54
    הגב לתגובה זו
    תגידו, לפני שבועיים פרסמתם שאיגוד הםרסום ואמיר גיא משןוקים את הדג. אז איך זה שיש לאדלר מודעה וחצי? גאון האמיר גיא הזה. נתן לכולם לעבוד והוא ייסע לקאן על חשבון הדג
  • 1.
    דאב 31/12/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
    משלמים גם על הגהה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.