פאדיחה מול הברנז'ה: טעות מביכה במודעת 'ישראל היום' שפורסמה במגזין 'דג הזהב'
מה גדולה המבוכה כאשר טעות קטנטנה, למעשה היפוך אותיות, מתגלה דווקא מול כל הברנז'ה. דבר כזה קרה היום (יום ה') עם פרסום מגזין הפרינט של תחרות הפרסום דג הזהב שמציגה את הפרינטים היצירתיים שלהם עבור לקוחות משרדי הפרסום.
לאחר מספר שבועות של עבודה בהם משרדי הפרסום עמלו על המודעות עבור תחרות דג הזהב, הופץ הבוקר המגזין באזור גוש דן ובקרב משרדי הפרסום המגזין ונשלח לכל משרדי הפרסום המשתתפים. במשרד אחד השמחה למראה הגיליון היתה מהולה בקצת מבוכה על גבול הדכאון.
דרורי ארועטי ברמן שהגיש לדג הזהב 4 מודעות, מצא טעות מביכה שחמקה מעיני כולם בתהליך אישור המודעה וההורדה לדפוס - במודעה שלו עבור העיתון ישראל היום.
במודעה, שהרעיון הקריאייטיבי שלה מבוסס על קופי מתוחכם שמתכתב עם משפט מוכר מהעבר (היינריך היינה, "במקום שבו שורפים ספרים, ישרפו גם אנשים") נכתב: "במקום שבו משלמים על עיתונים, יום אחד ישלמו גם על אפקליציות". הטעות היא כמובן במילה האחרונה שם היפוך האותיות ונכתב "אפקליציות" במקום "אפליקציות".
כמובן שבענף הפרסום יש מי שכבר נהנה ללעוג לישראל היום על הפאדיחה הלא נעימה. הראשון לזהות אותה היה אבישי קשת ממשרד יהושע TBWA שכתב בפייסבוק שלו: כשעיתון מוציא לעצמו מודעה עם שגיאת כתיב הוא אפילו לא שווה להיות מחולק בחינם".
זו אמנם לא הפעם הראשונה ובטח לא האחרונה ששגיאת כתיב תיפול במודעת פרסום, שלט חוצות, באנר ואפילו חסות בטלוויזיה, כאן בישראל ובעולם. עם זאת, החלק המדכא, אם ניתן להגדירו כך, עבור דרורי-ארועטי-ברמן, נעוץ בעובדה שמדובר במגזין שנתי שכל עיני הפרסומאים בודקות בו כל פרט ופרט. לא הבמה שכדאי ליפול בה.
מ'ישראל היום' לא התקבלה תגובה.
- 13.גולדבלט 03/01/2016 12:25הגב לתגובה זוהשימוש האגבי של עיתון ברפרנס זה בסדר?
- 12.זאת הבעיה? לא הפארפרזה החולנית? (ל"ת)אילן 03/01/2016 12:16הגב לתגובה זו
- 11.אמיר 03/01/2016 10:12הגב לתגובה זושלא לדבר על הטייק-אוף חסר הטעם מהמשפט הנבואי של היינריך היינה
- 10.הרי ברור שהקריאייטיב והסטודיו סובלים עכשיו, אז למה לא לשפוך עוד רוע? (ל"ת)אתם דוחים, כולכם 01/01/2016 15:56הגב לתגובה זו
- 9.סתם אחד 01/01/2016 15:43הגב לתגובה זושדווקא ברוב המקרים כן משלמים על אפליקציות ...
- 8.מה שלא עולה - לא שווה. (ל"ת)גיא מ. 01/01/2016 14:31הגב לתגובה זו
- 7.יוני 31/12/2015 19:04הגב לתגובה זואנשי פרסום רקובים שהדבר שמעיף להם את היום זו טעות הקלדה. באמת חוסר חיים. הא הא, הם כתבו אפקילציות וזה עוד של ישראל היום, מושלם. רץ לאונן על בובת ג׳דיי.
- יוני רכטר 01/01/2016 10:02הגב לתגובה זוזו רשלנות אין מילה אחרת ובצדק עפים על זה
- מישו 01/01/2016 05:39הגב לתגובה זולו אני אתה, הייתי קובר את עצמי באדמה, ולא תוקף את אייס. משרד פרסום שמוציא מודעה כזו הוא משרד שלא מכבד את עצמו ולא מכבד את לקוחותיו. זו לא טעות הקלדה באותיות הקטנות, כן? זו בסך הכל מודעה עם שתי שורות, שלאף אחד במשרד לא היה מספיק חשוב להשקיע עוד 20 שניות לקרוא אותה. לא לתקציבאית, לא לקופי, לא למנהל הקריאייטיב. ושלא נדבר על זה שעל מודעה לדג ראוי שגם מנכ״ל המשרד, סמנכ״ל הקריאייטיב ומנהל הלקוחות יחתמו. אין לזה הצדקה, אלא אם תגיד לי שכל השרשרת הזו סובלת מדיסלקציה קשה. ואם זה ככה, רבאק, תמצאו מישהו אחד בלי, שישב בבית ורק יאשר לכם מודעות לפני שהן יורדות.
- 6.מגיב 31/12/2015 18:02הגב לתגובה זוהומאז' לפרצלינה הדפסות
- 5.חולוני 31/12/2015 17:59הגב לתגובה זומשקעים בכם...
- 4.מה? בני אדם יכולים לטעות???? (ל"ת)לירוי 31/12/2015 17:14הגב לתגובה זו
- 3.אייס, אתם צריכים חיים... (ל"ת)בכיף 31/12/2015 17:01הגב לתגובה זו
- 2.ראובן 31/12/2015 16:54הגב לתגובה זותגידו, לפני שבועיים פרסמתם שאיגוד הםרסום ואמיר גיא משןוקים את הדג. אז איך זה שיש לאדלר מודעה וחצי? גאון האמיר גיא הזה. נתן לכולם לעבוד והוא ייסע לקאן על חשבון הדג
- 1.דאב 31/12/2015 16:42הגב לתגובה זומשלמים גם על הגהה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
