אורן מאיר
צילום: יח"צ

"תמיד חלמתי לחזור לחיפה, להפריח את השממה ולהפוך אותה לרלוונטית גם בפרסום"

השבוע ב-under 40 של אייס - אחרי 11 שנים בתל אביב, אורן מאיר החליט להגשים כמה חלומות יחד: לחזור לחיפה ולהקים את Addict. על הרעב של הלקוחות בחיפה ל"משהו חדש", הקופירייטרים בבית, ההתחלה ברפאל וראיון העבודה ה"רומנטי" עם גיא בר
משה בנימין | (29)

אחרי 11 שנים בענף הפרסום בתל אביב (ו-14 בכלל), אורן מאיר החליט שזה הזמן לחזור למקורות, להגשים את החלום הישן ולהפריח את השממה הצפונית - בחיפה. לאחר קריירה שכללה את גיתם BBDO, שלמור אבנון עמיחי ובאומן בר ריבנאי הוא חזר לכרמל ופתח את סוכנות הפרסום שלו Addict Israel שבה הוא משמש גם כמנהל הקריאייטיב הראשי. 

עד גיל 26, זה היה נראה כאילו העתיד שלו מכוון לתחום אחר בעליל - לעולם ההיי-טק, עם תואר במדעי המחשב ועבודה כמהנדס תוכנה ברפאל, אבל אז הגיע המהפך והאלטרנטיבה היצירתית שעד אז הייתה מאופסנת במגירה עברה למרכז הבמה. מאיר נהנה במיוחד מ-2 הישגים מקצועיים להם הוא מייחס חשיבות: הראשון הוא הזכייה הכפולה של שלמור בפסטיבל קאן "שביגרה" אותו לדבריו, והשני הוא ההופעה על שער מגזין הפרסום Creativity תחת משרד הפרסום החדש שבבעלותו, שיותר מהכל עזרה לו להבין שגם ממקום צנוע כמו חיפה אפשר להגיע להכרה בינלאומית.  

1. עבודה: "במהלך הקריירה עבדתי עם מרבית הלקוחות הגדולים במשק הן כקופי והן כמנהל, אך רק כשנטלתי לידיי מושכות של משרד פרסום הבנתי שנפלה בידי ההזדמנות לעצב ולהתוות לא רק את הקו האסטרטגי והקריאטיבי של המשרד אלא בפעם הראשונה גם את המשרד עצמו. פתאום הבנתי שהבריף החשוב ביותר שמונח על השולחן שלי כל בוקר מחדש הוא קודם כל הבריף של "איך ייראה המשרד שלי?". דוגמא אחת לכך היא שעות העבודה. עובד שנאלץ להישאר מעבר לשעות העבודה הרגילות יודע שיום למחרת יוכל לפצות על כך ולצאת מוקדם יותר למשפחה ולילדים. כשאני מגייס עובד המטרה שלי לא לגייס אותו למשרה זמנית בת שנה או שנתיים אלא למשרה זמנית עד הפנסיה".

"עוד הפתעה נעימה שקידמה את פניי בחיפה היא הרעב של רוב הלקוחות לפתרונות רעננים. אין ספק שהאפרוריות אליה הורגלו משחקת לטובתי. לקוחות מגיעים לפרזנטציות "מורעבים" למשהו חדש, משהו שיוציא אותם מהשיממון הפריפריאלי. השילוב של הקשר הבלתי אמצעי עם המפרסם והקשרים המצוינים ביני לבין מנהל הקריאייטיב, שזה אני, מאפשרים לי להוציא את רוב רובם של הרעיונות לפועל ולדלג ביתר קלות מעל המשוכות הכל כך אופייניות ומוכרות".

 

 

 

 

2. בית: "אני אבא לשני קופירייטרים בני 9 שמנהלים אותי, ועוד זאטוט בן שנה וחצי שמנהל את כולנו. לפני 20 שנה הכרתי את אשתי חופית, כיום היא מהנדסת מזון בשטראוס, כך יצא שבתקופה מסוימת עבדתי על פרסומות לשטראוס עבור מוצרים שהיא עמלה על פיתוחם. אגב אתם חייבים לטעום את המילקי גולד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

3. ילדות: "הילדות שלי מלאה בחציית גבולות תמידית. דוגמא אחת היא מבחן בערבית שעשיתי עבור התאום הזהה שלי, אלון! למדנו בכיתות נפרדות אך חלקנו את אותו המורה, יהודה פרץ, מורה גדול ומאיים. כתלמיד מצטיין בערבית זה היה נראה לי אך טבעי להחליף אותו, במיוחד שאף אחד בכיתה לא יכול היה באמת להבדיל ביננו. בתחילת המבחן הכול התנהל בדיוק על פי התוכניות אלא שפתאום המורה ניגש אליי אחוז אמוק והתחיל לצרוח עליי בהיסטריה "איך אתה לא מתבייש"!!! באותו הרגע כל החיים שלי חלפו על פניי (בערבית ספרותית) עד לרגע שהוא המשיך "אתה לא מגיע לאף שיעור! דווקא למבחן החלטת להגיע?!!!" מאז כבר שום דבר לא מפחיד אותי יותר".

4. לא יודעים עליי ש... "יש לי תואר במדעי המחשב באוניברסיטת חיפה. עד 2002 הייתה לי קריירה מבטיחה בתחום ההייטק כמהנדס תוכנה עבור רפאל ואת רוב יומי ביליתי בכתיבת קוד, את הכתיבה היצירתית, שירים, סיפורים ותסריטים, השארתי למגירה. בגיל 26 החלטתי לצאת מהמגירה לטובת האהבה האמיתית שלי בעבור פחות מרבע משכורת. האהבה הזו היא ה-די. אן. איי של Addict".

"אגב פיצוח קוד ופיצוח בריף מגיעים ברוב המקרים מאותו המקום, מכלול של חוקים ונתונים שמתנקזים יחד לפתרון לוגי מסוים. דוגמא טובה לכך היא אחד מהבריפים היותר מאתגרים שהונחו על שולחני כקופירייטר כשעבדתי על תקציב הפרסום של “קול ישראל” ואני מאוד גאה על התוצאה הסופית ולא בגלל שזכה בפרס כזה או אחר, אלא בשל העובדה שהיה מדובר בבריף מורכב, שכלל מספר רב של חוקים, הגבלות והגדרות שהתנקזו בסופו של התהליך לרעיון סיפורי מזוקק ומשעשע".

 

 
 

5. הישג: "אין ספק שהזכייה הכפולה בפסטיבל קאן עם החברים בשלמור אבנון עמיחי, זכייה שחתמה שורה של זכיות בפסטיבלים ברחבי העולם היא הישג מקצועי מאוד גדול עבורי. דווקא הזכייה הזו באופן פרדוקסלי ביגרה אותי והעניקה לי שקט תעשייתי היום להתעסק בעוד הרבה דברים חשובים לא פחות".

 

6. רגע מכונן: "ההופעה בשער של  קריאטיביטי עם אדיקט עבור "הטעם השישי". אמנם רגע קטן לעומת הזכייה בפסטיבל קאן ובשאר הפסטיבלים בעולם, אבל רגע שאישר לי שכל הישג שהשגתי במשרדים הגדולים בתל אביב אני יכול להשיג גם כאן בחיפה עם Addict. עד אז זה לא היה מובן מאליו מבחינתי". .

7. רגע מביך: "החיים שלי שזורים ברגעים מביכים, אחד כזה הקשור לפרסום הוא ראיון העבודה אצל גיא בר בסביבות 9-10 בלילה, עוד כשגיתם ישבו בבורסה. פתאום באמצע הריאיון הייתה הפסקת חשמל. מפה לשם מצאתי את עצמי יושב לבד עם גיא בר בחדר חשוך לאור נרות, כשרק נר דולק אחד מפריד ביננו. כך בעצם החל סיפור האהבה שלי עם גיתם".

 

8. מודל לחיקוי: "סבתא מאשה. נשבעתי להנציח אותה ואת דרכה בכל מקום אפשרי גם אם זה ממש לא קשור לטור על שיווק ופרסום. למרות שאת כל משפחתה אבדה בשואה, תמיד הישירה מבט וסחפה את כולנו באופטימיות ובהסתכלות קדימה. ואולי בכל זאת קריצה קטנה לקופי, זה המשפט המנצח שלה והוא חרוט על קברה: ילדיי, נכדיי וניניי הם הניצחון שלי".

 

9. חלום: "מאז ומתמיד חלמתי לחזור לחיפה, להפריח את השממה ולהפוך את חיפה לרלוונטית גם בתחום הפרסום. אדיקט הפכה להיות מעין "עיר מקלט" לחיפאים גולים שמתאווים ליהנות ממשרד פרסום רענן, מעודכן ובועט מבלי לנסוע כל יום שעתיים הלוך ושעתיים חזור. את העובדים האחרונים השבתי לחיפה בקמפיין ייעודי ברציפי הרכבת, קמפיין שאני גאה בו מאוד בעיקר בשל העובדה שהצלחתי לעורר תהודה ופניות רבות של מתעניינים מהתעשייה, שעד לאותו הקמפיין לא עלה בדעתם לחזור לחיפה".

 

10. מתחרים: "בכל המשרדים שעבדתי בהם יש אנשי קריאייטיב ומנהלים כל כך מוכשרים אם זה בבאומן (קמפיין ברנפלקס) או אם זה בגיתם (קמפיין משיח) ובכל זאת כדי שלא יגידו עליי שאני "נפוטיסט מושחת" אני אציין דווקא משרד שמנהל אותו איש קריאטיב שמעולם לא עבדתי איתו - מנץ'. אני מאוד אוהב את הקו הפרסומי שמוביל יניב מלינרסקי, קו שיודע לאזן בדיוק במינון הנכון בין קריאטיביות לאפקטיביות וכשזה מגיע יחד ולא על אחד על חשבון השני זה נפלא". 

טיפ לסיום: "אם אתם לא מכורים למקצוע הזה, אל תהיו בו".

מה אנדר רייטד... "חיפה".

מה אובר רייטד... "תל אביב".

תגובות לכתבה(29):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 22.
    חן 16/11/2015 20:55
    הגב לתגובה זו
    אין על הסקרנות המוטיבציה והיצירתיות של אלו המשנים מסלולם. מוכשר אמיתי ומי שבאמת מכיר יודע. בהצלחה
  • 21.
    חן 16/11/2015 20:54
    הגב לתגובה זו
    אין על הסקרנות המוטיבציה והיצירתיות של אלו המשנים מסלולם. מוכשר אמיתי ומי שבאמת מכיר יודע.
  • 20.
    אזרח 15/11/2015 22:48
    הגב לתגובה זו
    חיפה = שממה ? הלו הגזמת ! אתה יודע מה מצב העסקים בעיר ? שמעת על התמוטטות מדינת ישראל ? שמעת על מדינת תל-אביב שקמה על חורבות מדינת ישראל ? חיפה אינה שממה ובמצה תסתדר גם בלעדיך. גם מבחינת היצע-ביקוש עדיף שתהיה קצת יותר צנוע...
  • 19.
    ממש בן גוריון (ל"ת)
    פולה 15/11/2015 09:31
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    Big Like!!! (ל"ת)
    קולגה 13/11/2015 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    יניב מלינרסקי באמת שפיץ. אהבתי את הפרגון :-) (ל"ת)
    עלה והצלח 13/11/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    תום 13/11/2015 01:19
    הגב לתגובה זו
    מאחל לך המון בהצלחה
  • 15.
    איילת 12/11/2015 21:28
    הגב לתגובה זו
    מאוד מרגש . שמחה להכיר ו לראות שיש עוד בנגוריונים.
  • 14.
    אייל מילר 12/11/2015 19:57
    הגב לתגובה זו
    לא ידעתי שבחיפה עושים פרסומות, עוד מעט יתחילו לעשות גם סמים. כתוב טוב ומרענן. בלי קשר יש לך משפחה יפה. בהצלחה
  • 13.
    מפרגן 12/11/2015 17:49
    הגב לתגובה זו
    אורן בחרת במסלול לא קל הכרוך בהרבה עבודת פרך ודורש אורך רוח ודבקות במטרה לאורך כל הדרך מסתבר שהקקטוסים גדלים בשדות מלאי קוצים ולא קל לקוטפם אפילו אם מאד רוצים במיוחד שבמשלח היד שבחרת יש הרבה בעלי שיניים שלא מפרגנים ושמחים לשים לקולגות רגליים.....
  • 12.
    ניצי 12/11/2015 17:49
    הגב לתגובה זו
    המשרד המקצועי ביותר. אורן תמשיך להצליח.
  • 11.
    עמליה 12/11/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    אורן כל הכבוד על הדרך על היוזמה ועל האומץ לעזוב מקום עבודה בטוח וללכת עם הלב. עלה והצלח.
  • 10.
    עמליה 12/11/2015 15:35
    הגב לתגובה זו
    אורן כל הכבוד על הדרך על היוזמה ועל האומץ לעזוב מקום עבודה בטוח וללכת עם הלב. עלה והצלח.
  • 9.
    עודד 12/11/2015 15:28
    הגב לתגובה זו
    לא פשוט העולם הזה ובכל זאת אהבה מנצחת. כחיפאי מאוד אשמח להיפגש ולשמוע מה יש לך להציע לי
  • 8.
    יוסי 12/11/2015 15:17
    הגב לתגובה זו
    דרך כוכב בשמי הצפון , כבוד ל- "פריפריה" . אורן תמשיך לנבוע רעיונות קריאטיב כרימון והצלחה לאדיקט תוך שמירה על ייחודיות ואיכות בוטיק.
  • יוסי 12/11/2015 18:37
    הגב לתגובה זו
    אורן בחרת במסלול לא קל הכרוך בהרבה עבודת פרך המחייב המון אורך רוח והתמדה להמשך הדרך מסתבר שהקקטוסים גדלים בשדות מלאי קוצים ולא קל לקוטפם אפילו אם מאד רוצים במיוחד שבמשלח היד שבחרת יש הרבה בעלי שיניים שלא מפרגנים ושמחים לשים לקולגות רגליים....
  • 7.
    אמיגו 12/11/2015 14:52
    הגב לתגובה זו
    מי שמכיר את אורן יודע שהוא זכאי לכל הקרדיט ונמצא במקום שלו היום מאהבת המקצוע והרצון לחדד רעיונות יחד עם מקוריות ויחסי אנוש. הלוואי והיו עוד אנשים כמוהו בתעשייה.
  • 6.
    גרינגו 12/11/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    משרד שעוד לא קרע זוג נעליים וקופירייטר לא גליק הייתי אומר כאחד שמכיר את הבחור - שהוא תפס תחת ... איזו התלהבות לקוחות " מורעבים " מאיפה התזה הזו ... בקרוב תכיר את הלקוחות החיפאיים ..ונראה איך תשרוד פאתט ועלוב
  • ממ 13/11/2015 07:55
    הגב לתגובה זו
    מישהו כאן כועסי
  • חוזה 12/11/2015 15:12
    הגב לתגובה זו
    קודם כל אני לא אורן וההיכרות שלי עם אורן היא מאוד קצרה אך מספיקה כדי לדעת שמדובר באדם מאוד נחמד. בקשר אליך, עם הסלנג הצה"לי-אייטיז ("גליק" מאיזה עשור הבאת את זה?), אתה נכנס בצורה מכוערת ובעילום שם בבן אדם שמנסה את מזלו בחיפה ורוצה להצליח ולפרסם את עצמו. מה כל כך כואב לך חוץ מזה שפוטרת מכל מקום שעבדת בו כנראה? תזכור, קארמה איז א ביץ'
  • כריס 12/11/2015 14:50
    הגב לתגובה זו
    כל ההתמרמרות הזאת לא טובה לעור הפנים. זכותו לנסות. שיהיה לו בהצלחה. גם לך.
  • 5.
    תמיר 12/11/2015 13:37
    הגב לתגובה זו
    אחלה ראיון אורן קצר מצחיק וקולע כמו תמיד הרבה הצלחה תותח :)
  • 4.
    ורד 12/11/2015 13:36
    הגב לתגובה זו
    אורן אתה מלך, תמשיך לדהור למעלה
  • 3.
    מפרגנת 12/11/2015 13:26
    הגב לתגובה זו
    תותח - יאללה חיפה
  • ניצי 12/11/2015 17:27
    הגב לתגובה זו
    הטוב ביותר.תמשיך להצליח
  • 2.
    מעריצה 12/11/2015 12:58
    הגב לתגובה זו
    מוכשר, מבריק, חדשני, נחוש ובעיקר בנאדם מדהים. כל לקוח שמגיע אליו רק מרוויח. בהצלחה נשמה!
  • 1.
    שיהיה רק בהצלחה - יא תותח (ל"ת)
    חבר צפוני 12/11/2015 12:46
    הגב לתגובה זו
  • אחד שיודע 13/11/2015 07:56
    הגב לתגובה זו
    מדהים!
  • אחד שיודע 13/11/2015 07:53
    הגב לתגובה זו
    מדהים!
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים. 

דני קושמרו חדשות 12
צילום: צילום מסך חדשות 12
רייטינג

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות

עלייה של כ-10% בצופי מהדורות החדשות המרכזיות של כל הערוצים; חדשות 12 עדיין בראש כל המהדורות וכמו בכל מוצ"ש, רשת מטפסת למקום השני בעקבות כך שערוץ 14 אינו משדר בשבת
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות,   כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים. 

חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.


פריים טיים ושאר מהדורות החדשות 

בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד. 


גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה. 

ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.