DELETE
צילום: צילום מסך יוטיוב
TV

דמות אשה תודפס על שטר 10 דולר: הקמפיין נגד האפלייה שבא בעקבותיו מעניין הרבה יותר

כמו בישראל, גם בארה"ב ובשאר העולם המערבי אפליית שכר בין גברים לנשים היא רעה חולה. קמפיין חדש שמנצל את ההכרזה על הדפסת אשה בשטר ה-10 דולר מזכיר לציבור בארה"ב היכן נעוצה בעיה האמיתית 
משה בנימין |

אפליית השכר בין גברים לנשים היא אחת מן הרעות החולות בעולם המערבי. בישראל יש לא מעט גופים שמבקשים לתקן את המעוות וביניהם גם הוועדה לקידום מעמד האשה. על פי נתונים הנכונים לשנת 2014, פער השכר בין נשים לגברים בישראל עמד על 15% - בדומה למדינות האיחוד האירופי.

בארה"ב המצב דומה ומורכב יותר. בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, יש עדיין מגבלות על תקרת השכר של הנשים, ובייחוד על נשים שאינן לבנות, כגון אפרו-אמריקאיות או לטיניות. הפער בין גבר לאשה לבנה עומד בארה"ב על כ-12%, הפער בין גבר לאשה אפרו אמריקאית עומד על 37% והפער בין גבר לאשה לטינית עומד על 46%.

 לאחרונה החליט משרד האוצר האמריקאי על הדפסת שטרות חדשים של 10 דולר שעליהם תודפס דמותה של אשה שטרם הוחלט סופית על זהותה. הפעם האחרונה שבה הופיעה אשה על כסף אמריקאי היתה לפני יותר מ-100 שנה אז היתה זו מרתה וושינגטון, אשתו של הנשיא האמריקאי הראשון ג'ורג' וושינגטון שדמותה הוטבעה על מטבעות. 

על רקע השינוי המבורך של משרד האוצר האמריקאי יש מי שניצל את המאורע כדי לקדם אג'נדה חשובה יותר עבור האשה האמריקאית ובאופן יצירתי למדי. ארגון ה-AAUW שהוקם ב-1881 ופועל למען העצמת נשים ומלחמה באפליה מגדרית יצא בקמפיין תחת השם THEREAL10# שקורא לממשל האמריקאי להעלות את שכר הנשים וכן קרא (בעיקר) לנשות ארה"ב למחות על שכרן הנמוך באמצעות השטרות החדשים שצפויים להיכנס למחזור.

 

 
במסגרת הקמפיין שמאחוריו עומדים משרד הפרסום Rethink וסוכנות הסושיאל WongDoody הוקם אתר שמאפשר לנשים למקם את עצמן כדמות הנשית על השטר החדש, אך לא של 10 דולר, אלא בהתאם לשכרן האמיתי במשק. בכניסה לאתר נשאלת הגולשת למוצאה ובהתאם לכך מופיע שטר הדולר עם שכרה הממוצע - לאשה לבנה יופיע שטר על סך 7.8 דולרים, לאשה שחורה שטר על סך 6.3 דולר ולאשה לטינית שטר על סך 5.3 דולר וכך הלאה. את השטרות נתן כמובן לשתף בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר ובטאמבלר והקמפיין עושה גלים בארה"ב. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.99%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״