DELETE
צילום: צילום מסך יוטיוב
TV

דמות אשה תודפס על שטר 10 דולר: הקמפיין נגד האפלייה שבא בעקבותיו מעניין הרבה יותר

כמו בישראל, גם בארה"ב ובשאר העולם המערבי אפליית שכר בין גברים לנשים היא רעה חולה. קמפיין חדש שמנצל את ההכרזה על הדפסת אשה בשטר ה-10 דולר מזכיר לציבור בארה"ב היכן נעוצה בעיה האמיתית 
משה בנימין |

אפליית השכר בין גברים לנשים היא אחת מן הרעות החולות בעולם המערבי. בישראל יש לא מעט גופים שמבקשים לתקן את המעוות וביניהם גם הוועדה לקידום מעמד האשה. על פי נתונים הנכונים לשנת 2014, פער השכר בין נשים לגברים בישראל עמד על 15% - בדומה למדינות האיחוד האירופי.

בארה"ב המצב דומה ומורכב יותר. בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, יש עדיין מגבלות על תקרת השכר של הנשים, ובייחוד על נשים שאינן לבנות, כגון אפרו-אמריקאיות או לטיניות. הפער בין גבר לאשה לבנה עומד בארה"ב על כ-12%, הפער בין גבר לאשה אפרו אמריקאית עומד על 37% והפער בין גבר לאשה לטינית עומד על 46%.

 לאחרונה החליט משרד האוצר האמריקאי על הדפסת שטרות חדשים של 10 דולר שעליהם תודפס דמותה של אשה שטרם הוחלט סופית על זהותה. הפעם האחרונה שבה הופיעה אשה על כסף אמריקאי היתה לפני יותר מ-100 שנה אז היתה זו מרתה וושינגטון, אשתו של הנשיא האמריקאי הראשון ג'ורג' וושינגטון שדמותה הוטבעה על מטבעות. 

על רקע השינוי המבורך של משרד האוצר האמריקאי יש מי שניצל את המאורע כדי לקדם אג'נדה חשובה יותר עבור האשה האמריקאית ובאופן יצירתי למדי. ארגון ה-AAUW שהוקם ב-1881 ופועל למען העצמת נשים ומלחמה באפליה מגדרית יצא בקמפיין תחת השם THEREAL10# שקורא לממשל האמריקאי להעלות את שכר הנשים וכן קרא (בעיקר) לנשות ארה"ב למחות על שכרן הנמוך באמצעות השטרות החדשים שצפויים להיכנס למחזור.

 

 
במסגרת הקמפיין שמאחוריו עומדים משרד הפרסום Rethink וסוכנות הסושיאל WongDoody הוקם אתר שמאפשר לנשים למקם את עצמן כדמות הנשית על השטר החדש, אך לא של 10 דולר, אלא בהתאם לשכרן האמיתי במשק. בכניסה לאתר נשאלת הגולשת למוצאה ובהתאם לכך מופיע שטר הדולר עם שכרה הממוצע - לאשה לבנה יופיע שטר על סך 7.8 דולרים, לאשה שחורה שטר על סך 6.3 דולר ולאשה לטינית שטר על סך 5.3 דולר וכך הלאה. את השטרות נתן כמובן לשתף בפייסבוק, באינסטגרם, בטוויטר ובטאמבלר והקמפיין עושה גלים בארה"ב. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.