דמות אשה תודפס על שטר 10 דולר: הקמפיין נגד האפלייה שבא בעקבותיו מעניין הרבה יותר
אפליית השכר בין גברים לנשים היא אחת מן הרעות החולות בעולם המערבי. בישראל יש לא מעט גופים שמבקשים לתקן את המעוות וביניהם גם הוועדה לקידום מעמד האשה. על פי נתונים הנכונים לשנת 2014, פער השכר בין נשים לגברים בישראל עמד על 15% - בדומה למדינות האיחוד האירופי.
בארה"ב המצב דומה ומורכב יותר. בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, יש עדיין מגבלות על תקרת השכר של הנשים, ובייחוד על נשים שאינן לבנות, כגון אפרו-אמריקאיות או לטיניות. הפער בין גבר לאשה לבנה עומד בארה"ב על כ-12%, הפער בין גבר לאשה אפרו אמריקאית עומד על 37% והפער בין גבר לאשה לטינית עומד על 46%.
לאחרונה החליט משרד האוצר האמריקאי על הדפסת שטרות חדשים של 10 דולר שעליהם תודפס דמותה של אשה שטרם הוחלט סופית על זהותה. הפעם האחרונה שבה הופיעה אשה על כסף אמריקאי היתה לפני יותר מ-100 שנה אז היתה זו מרתה וושינגטון, אשתו של הנשיא האמריקאי הראשון ג'ורג' וושינגטון שדמותה הוטבעה על מטבעות.
על רקע השינוי המבורך של משרד האוצר האמריקאי יש מי שניצל את המאורע כדי לקדם אג'נדה חשובה יותר עבור האשה האמריקאית ובאופן יצירתי למדי. ארגון ה-AAUW שהוקם ב-1881 ופועל למען העצמת נשים ומלחמה באפליה מגדרית יצא בקמפיין תחת השם THEREAL10# שקורא לממשל האמריקאי להעלות את שכר הנשים וכן קרא (בעיקר) לנשות ארה"ב למחות על שכרן הנמוך באמצעות השטרות החדשים שצפויים להיכנס למחזור.
- הצעת חוק בארה"ב לחייב חברות לדווח על פיטורים בעקבות ה-AI
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכוכב הבא. קרדיט: אתר מאקוהכוכב הבא בראש הפריים טיים
בערב עם ריאליטי חזק, הוא כמעט תמיד בראש, וכך גם עם שידור "הכוכב הבא" לקראת אירוויזיון 2026, שהשתלט על רצועת הפריים טיים
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, אבל כשיש ריאליטי, כמעט תמיד הוא בראש הטבלה, וכך גם היה אתמול עם "הכוכב הבא", שהיה עם רייטינג של 16.9% רייטינג ו-432 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "ווארט" של ערוץ 13, עם 7.9% רייטינג ו-182 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי, עם 7.1% ו-189 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.1% רייטינג ו-150 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-66 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג אבל במקום הראשון מבחינת כמות צופים, 67 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 2% רייטינג ו-59 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-52 אלף צופים, ואילו אחריו היה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.9% רייטינג, ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגר המשדר המיוחד לזכרו של הדר גולדין ז"ל ששודר ברשת, עם 1.7% רייטינג ו-38 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.5% ו-78 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 3.3% רייטינג ו-69 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.2% רייטינג ו-30 אלף צופים בלבד.
