א גרוייסע מציאה: אייס במדור חדש על פרסום בעולם החרדי - והשבוע על קפה טורקי עלית
אין ספק שאחד ממנועי הצמיחה הגדולים ביותר במשק הישראלי, הוא המגזר החרדי. אם פעם חשבו שמדובר בקהל צרכנים עני, היום כבר יודעות החברות כי המגזר צורך מותגים, מעריך אותם וגם מוכן לשלם עליהם.
נכון, מדובר בקהל יעד שיש לו גם דרישות מסוימות, לעיתים לא מובנות לספק או ליצרן שאינו חרדי, אבל "הלקוח תמיד צודק" זהו כלל נכון גם אם מדובר בלקוח חרדי - כך שאם הוא קונה ומוכן לשלם, אז אנחנו נתאים את המוצר או השירות לדרישותיו ונעשה אתו עסקים...
מידי שבוע נעלה באייס טור על הפרסום במגזר החרדי, נסקור קמפיין שנמצא באוויר, אם זה בעיתונות הכתובה, בתחנות הרדיו החרדיות או באתרי האינטרנט הייעודיים. ננסה ללמוד את הטרמינולוגיה, נסתכל בעין מקצועית על איך מוכרים לקהל הצרכנים החרדיים, מה עולה בעיתונות החרדית ומה לא, ואת ההבדל בין קמפיין מקביל שעולה במדיה הכללית לזו החרדית. בקיצור, ננסה ללמוד ואולי גם להבין.
זמן אלול שתיים סוכר
שנת הלימודים עומדת בפתחה כאשר תחילת שנת הלימודים בכל המוסדות מתחילה ב-1 בספטמבר. אבל כשכל ילדי ישראל עוד מחפשים פעילויות לסיומו של החופש הגדול, במוסדות החינוך החרדיים כבר התחילה השנה בראש חודש אלול (ולמתקשים - 16 באוגוסט). אם במוסדות האקדמיים תקופת לימודים נקראת סמסטר, הרי שבעולם הישיבות נקרא כל סמסטר "זמן", השנה מחולקת ל"זמן חורף" "זמן קיץ", ויש את "זמן אלול" - תקופת הלימודים שבין ראש חודש אלול לערב סוכות.
- הסינים גילו את החרדים - אבל אז נכנסה אסם לתמונה ויצאה במהלך מנצח
- המהלך של בנק הפועלים לחנוכה: חיים קליגר על מבצע ?'תקרא תצליח' למגזר החרדי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלול הוא גם חודש הרחמים והסליחות, אז בעולם הישיבות "זמן אלול" נתפס כתקופה מאד רוחנית, כשבכל ישיבה שתבקרו בה בימים אלו, תחושו אווירת ההתרוממות והרוחניות. תלמידי הישיבה שוקדים על תלמודם באווירה מאד מתוחה של הכנה לימי הדין - ראש השנה ויום הכיפורים. עד כאן הצד הרוחני, ואיך כל זה מתערבב לנו בכוס הקפה?
יצרנית הקפה עלית זיהתה מזה זמן את עולם הישיבות כצרכן פוטנציאלי לקפה השחור שלה - קפה טורקי, זה שנתפס כמעורר ומתאים מאד לבחורי ישיבה החפצים להמשיך וללמוד גם בשעות הלילה המאוחרות. הרי לגימה של כוס קפה שחור תשאיר את ההוגה בתורה ערני למשך שעות ארוכות בלילה. ללימוד בשעות הלילה יש "ארומה" מיוחדת שמשתלבת בארומה של הקפה השחור. בשנתיים-שלוש האחרונות, ניתן לראות שקפה עלית מכוון בפרסום שלו למגזר החרדי, לעבר עולם התורה, ויוצר דיאלוג מתמשך עם עולם זה.
כעת, עם תחילת "זמן אלול", עלה קמפיין נוסף המכווין לאותו קהל יעד - בחורי הישיבה. כל אם חרדית ממוצעת מכירה את הסיטואציה הזו של המזוודה אותה הכינה עבור בנה לקראת חזרתו לישיבה ואת ההתרגשות מהפרידה מהבן אחרי חופשת הקיץ. זהו אות וסימן שאוטוטו הילד חוזר לישיבה, ואת הרגע הזה, את התחושה שבני המשפחה חשים, הצליחו בעלית ללכוד. המזוודה מתמלאת בבגדים ובספרי הלימוד, ולצידם - מה מתאים יותר לקראת "זמן אלול" מאשר שקיקי קפה עלית טורקי שיעזרו לעלם החמודות להתעלות בתורה כי הם ישאירו אותו ערני בשעות הלילה המאוחרת ללמוד.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
הקמפיין הייעודי הזה הוא דוגמא מצוינת להבנה של חברה ומותג לליבו של הצרכן אליו היא פונה. המותג מדבר לליבו של והצרכן, הוא מתחבר לטיימינג נכון, הוא מדבר בשפה שלו, הוא נוגע בדיוק ב-DNA של המגזר ופונה אליו בדיוק בטרמינולוגיה שלו. אתם יודעים מה זה "שטייגען"? אני בטוח שגם מנכ"ל עלית לא בדיוק יודע מה פירוש המילה, אבל משרד הפרסום שלו בולטון פוטנציאל יודע גם יודע, והוא עושה לו שטייגען מצוין עם הקמפיין הזה... אגב, הפירוש של שטייגען הוא התעלות, השקעה בלימוד.
ורגע לפני סיום, הנה הטיפ השבועי שלנו למפרסם לקהל הצרכנים החרדי: עוד רגע וחצי מגיעים החגים - התקופה החמה ביותר בכל הקשור לקניות במגזר החרדי, כמו גם במגזר הכללי, בכל מה שקשור לביגוד, הנעלה, מזון, משקאות, מתנות וכלי בית – זה המועד לפרסם.
ומשהו קצת יותר ייחודי, אם יש לכם מה למכור לטסים לחו"ל, זה הזמן. אתם יכולים להינות מרבבת הטסים לאומן לראש השנה, ולהציע – אם יש לכם לקוח כזה - כרטיסי חיוג בינ"ל למשל. מדובר בקהל יעד מעולה!
- 14.זה טור? דאס איז לוקשן מכובסים (ל"ת)אוי ווי 26/08/2015 18:55הגב לתגובה זו
- 13.אחלה טור, הצצה מאוד מעניינת לעולם הזה (ל"ת)זה אני 26/08/2015 13:28הגב לתגובה זו
- 12.יש'כוייחך (ל"ת)בלונדה עם ציצים 26/08/2015 09:25הגב לתגובה זו
- 11.שמיקס 26/08/2015 02:01הגב לתגובה זולי הפריע השמות האשכנזים בקמפיין, הלו יש גם ספרדים בעולם הישיבות, לפחות היו כותבים שמות נייטרלים כמו אהרן לב, או יוסי כהן או שרגא יזרעאל אבל למה גולדשטיין ולא שטרית פחחחחח
- 10.אדיר 26/08/2015 01:18הגב לתגובה זובלבלת אותנו כך אתה מסביר ללקוחות שלך?
- 9.תקציבאי בכיר 25/08/2015 20:33הגב לתגובה זולמה הודח מתפקידו בעיתון המבשר וכל הזמן? ל
- 8.כל מילה בסלע (ל"ת)חיים 25/08/2015 19:01הגב לתגובה זו
- 7.טור משובח (ל"ת)בעריש 25/08/2015 19:00הגב לתגובה זו
- 6.טחמאז'לו 25/08/2015 18:24הגב לתגובה זופשטייס ?
- 5.ערן 25/08/2015 17:57הגב לתגובה זואבל צריך למקד אותו עוד יותר
- 4.ספויילר - לא תמצאו כאן נשים במדור. (ל"ת)גדי 25/08/2015 17:16הגב לתגובה זו
- 3.אורן 25/08/2015 17:15הגב לתגובה זוחיימקה- הפיצוי הגיע בענק
- 2.מרוב ליקוקים הלך המסך (ל"ת)עופר 25/08/2015 17:01הגב לתגובה זו
- 1.הצופה 25/08/2015 15:58הגב לתגובה זומזל טוב להשקת הטור.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
