א גרוייסע מציאה: אייס במדור חדש על פרסום בעולם החרדי - והשבוע על קפה טורקי עלית
אין ספק שאחד ממנועי הצמיחה הגדולים ביותר במשק הישראלי, הוא המגזר החרדי. אם פעם חשבו שמדובר בקהל צרכנים עני, היום כבר יודעות החברות כי המגזר צורך מותגים, מעריך אותם וגם מוכן לשלם עליהם.
נכון, מדובר בקהל יעד שיש לו גם דרישות מסוימות, לעיתים לא מובנות לספק או ליצרן שאינו חרדי, אבל "הלקוח תמיד צודק" זהו כלל נכון גם אם מדובר בלקוח חרדי - כך שאם הוא קונה ומוכן לשלם, אז אנחנו נתאים את המוצר או השירות לדרישותיו ונעשה אתו עסקים...
מידי שבוע נעלה באייס טור על הפרסום במגזר החרדי, נסקור קמפיין שנמצא באוויר, אם זה בעיתונות הכתובה, בתחנות הרדיו החרדיות או באתרי האינטרנט הייעודיים. ננסה ללמוד את הטרמינולוגיה, נסתכל בעין מקצועית על איך מוכרים לקהל הצרכנים החרדיים, מה עולה בעיתונות החרדית ומה לא, ואת ההבדל בין קמפיין מקביל שעולה במדיה הכללית לזו החרדית. בקיצור, ננסה ללמוד ואולי גם להבין.
זמן אלול שתיים סוכר
שנת הלימודים עומדת בפתחה כאשר תחילת שנת הלימודים בכל המוסדות מתחילה ב-1 בספטמבר. אבל כשכל ילדי ישראל עוד מחפשים פעילויות לסיומו של החופש הגדול, במוסדות החינוך החרדיים כבר התחילה השנה בראש חודש אלול (ולמתקשים - 16 באוגוסט). אם במוסדות האקדמיים תקופת לימודים נקראת סמסטר, הרי שבעולם הישיבות נקרא כל סמסטר "זמן", השנה מחולקת ל"זמן חורף" "זמן קיץ", ויש את "זמן אלול" - תקופת הלימודים שבין ראש חודש אלול לערב סוכות.
- הסינים גילו את החרדים - אבל אז נכנסה אסם לתמונה ויצאה במהלך מנצח
- המהלך של בנק הפועלים לחנוכה: חיים קליגר על מבצע ?'תקרא תצליח' למגזר החרדי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלול הוא גם חודש הרחמים והסליחות, אז בעולם הישיבות "זמן אלול" נתפס כתקופה מאד רוחנית, כשבכל ישיבה שתבקרו בה בימים אלו, תחושו אווירת ההתרוממות והרוחניות. תלמידי הישיבה שוקדים על תלמודם באווירה מאד מתוחה של הכנה לימי הדין - ראש השנה ויום הכיפורים. עד כאן הצד הרוחני, ואיך כל זה מתערבב לנו בכוס הקפה?
יצרנית הקפה עלית זיהתה מזה זמן את עולם הישיבות כצרכן פוטנציאלי לקפה השחור שלה - קפה טורקי, זה שנתפס כמעורר ומתאים מאד לבחורי ישיבה החפצים להמשיך וללמוד גם בשעות הלילה המאוחרות. הרי לגימה של כוס קפה שחור תשאיר את ההוגה בתורה ערני למשך שעות ארוכות בלילה. ללימוד בשעות הלילה יש "ארומה" מיוחדת שמשתלבת בארומה של הקפה השחור. בשנתיים-שלוש האחרונות, ניתן לראות שקפה עלית מכוון בפרסום שלו למגזר החרדי, לעבר עולם התורה, ויוצר דיאלוג מתמשך עם עולם זה.
כעת, עם תחילת "זמן אלול", עלה קמפיין נוסף המכווין לאותו קהל יעד - בחורי הישיבה. כל אם חרדית ממוצעת מכירה את הסיטואציה הזו של המזוודה אותה הכינה עבור בנה לקראת חזרתו לישיבה ואת ההתרגשות מהפרידה מהבן אחרי חופשת הקיץ. זהו אות וסימן שאוטוטו הילד חוזר לישיבה, ואת הרגע הזה, את התחושה שבני המשפחה חשים, הצליחו בעלית ללכוד. המזוודה מתמלאת בבגדים ובספרי הלימוד, ולצידם - מה מתאים יותר לקראת "זמן אלול" מאשר שקיקי קפה עלית טורקי שיעזרו לעלם החמודות להתעלות בתורה כי הם ישאירו אותו ערני בשעות הלילה המאוחרת ללמוד.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
הקמפיין הייעודי הזה הוא דוגמא מצוינת להבנה של חברה ומותג לליבו של הצרכן אליו היא פונה. המותג מדבר לליבו של והצרכן, הוא מתחבר לטיימינג נכון, הוא מדבר בשפה שלו, הוא נוגע בדיוק ב-DNA של המגזר ופונה אליו בדיוק בטרמינולוגיה שלו. אתם יודעים מה זה "שטייגען"? אני בטוח שגם מנכ"ל עלית לא בדיוק יודע מה פירוש המילה, אבל משרד הפרסום שלו בולטון פוטנציאל יודע גם יודע, והוא עושה לו שטייגען מצוין עם הקמפיין הזה... אגב, הפירוש של שטייגען הוא התעלות, השקעה בלימוד.
ורגע לפני סיום, הנה הטיפ השבועי שלנו למפרסם לקהל הצרכנים החרדי: עוד רגע וחצי מגיעים החגים - התקופה החמה ביותר בכל הקשור לקניות במגזר החרדי, כמו גם במגזר הכללי, בכל מה שקשור לביגוד, הנעלה, מזון, משקאות, מתנות וכלי בית – זה המועד לפרסם.
ומשהו קצת יותר ייחודי, אם יש לכם מה למכור לטסים לחו"ל, זה הזמן. אתם יכולים להינות מרבבת הטסים לאומן לראש השנה, ולהציע – אם יש לכם לקוח כזה - כרטיסי חיוג בינ"ל למשל. מדובר בקהל יעד מעולה!
- 14.זה טור? דאס איז לוקשן מכובסים (ל"ת)אוי ווי 26/08/2015 18:55הגב לתגובה זו
- 13.אחלה טור, הצצה מאוד מעניינת לעולם הזה (ל"ת)זה אני 26/08/2015 13:28הגב לתגובה זו
- 12.יש'כוייחך (ל"ת)בלונדה עם ציצים 26/08/2015 09:25הגב לתגובה זו
- 11.שמיקס 26/08/2015 02:01הגב לתגובה זולי הפריע השמות האשכנזים בקמפיין, הלו יש גם ספרדים בעולם הישיבות, לפחות היו כותבים שמות נייטרלים כמו אהרן לב, או יוסי כהן או שרגא יזרעאל אבל למה גולדשטיין ולא שטרית פחחחחח
- 10.אדיר 26/08/2015 01:18הגב לתגובה זובלבלת אותנו כך אתה מסביר ללקוחות שלך?
- 9.תקציבאי בכיר 25/08/2015 20:33הגב לתגובה זולמה הודח מתפקידו בעיתון המבשר וכל הזמן? ל
- 8.כל מילה בסלע (ל"ת)חיים 25/08/2015 19:01הגב לתגובה זו
- 7.טור משובח (ל"ת)בעריש 25/08/2015 19:00הגב לתגובה זו
- 6.טחמאז'לו 25/08/2015 18:24הגב לתגובה זופשטייס ?
- 5.ערן 25/08/2015 17:57הגב לתגובה זואבל צריך למקד אותו עוד יותר
- 4.ספויילר - לא תמצאו כאן נשים במדור. (ל"ת)גדי 25/08/2015 17:16הגב לתגובה זו
- 3.אורן 25/08/2015 17:15הגב לתגובה זוחיימקה- הפיצוי הגיע בענק
- 2.מרוב ליקוקים הלך המסך (ל"ת)עופר 25/08/2015 17:01הגב לתגובה זו
- 1.הצופה 25/08/2015 15:58הגב לתגובה זומזל טוב להשקת הטור.

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.
פריים טיים
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית
הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות
שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.

הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו; במהדורות המרכזיות נרשמה יציבות, כשרשת משפרת קצת את הנתונים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-352 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבימים האחרונים, עם או בלי קשר לגל הפיטורין הצפוי, מצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.9% רייטינג ו-146 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, ששוב חזרה להיות בפער עצום מהמתחרים, עם 75 אלף צופים ו-3.5% רייטינג.
פריים טיים
גם אם נסתכל אחורה עשרות שנים, לא נמצא הרבה תכניות שמשודרות מעל 20 שנה, ובטח לא כאלה שהם להיט, אבל "ארץ נהדרת" היא אחת מהן וכך גם היה אתמול כשהיתה בראש לוח השידורים כולו, עם רייטינג של 17.5% רייטינג ו-415 אלף צופים והיה התכנית
הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.3% רייטינג ו-225 אלף צופים, ואילו ההיעדרות של ינון מגל ככל הנראה הובילה לירידה של הפטריוטים למקום השלישי מבחינת רייטינג עם 8.2%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. למרות
שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 6.6% רייטינג ו-39 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-73 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-45 אלף צופים, ואילו אחריו היהי שוויון עם "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 1.5% רייטינג, ו-32 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1.5% רייטינג ו-31 אלף צופים.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 היה בראש, עם 3.7% ו-95 אלף צופים, בעוד האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה במקום השני, עם 2.4% רייטינג ו-49 אלף צופים. את הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.5% רייטינג ו-32 אלף צופים בלבד.
