עטרה בילר עמוס רולידר
צילום: צילום מסך
ניתוח קמפיין

אף פעם לא מזיק לעשות צחוק מעצמנו: רולידר יצא גדול בפרסומת קליק החדשה

ההתנערות מרגשות אשם בסרטון קליק מומחזת לא רע בהגזמות נקלות ועקומות, ורולידר צוחק על עצמו, לא בלי לפרסם את מרכולתו. ערמומי אמרנו?
עטרה בילר |

בשורה התחתונה: כדי למתוח מותג ילדים לקהל של הורים צריך מותג כמו רולידר שמגדיר מחדש את 'איך להיות הורה בלי להרגיש אשם'. כדי למכור שוקולד להורים בלבד, תחת מותג שהיה שייך "פעם" לילדים צריך לרקום מזימות מרושעות ול'תחמן' את הילדים בדיוק בטכניקה שהם משתמשים כשהם 'מרמים' את הוריהם. ומי מוביל את זה? מחנך הדור, רולידר.

אף פעם לא מזיק לעשות צחוק מעצמינו. בואו נודה בכך, עמוס רולידר צוחק על עצמו ודמותו הציבורית טוב יותר ממה ש'ארץ נהדרת" היתה יכולה. רולידר, אושיה חינוכית קונצנזואלית, משתמש בדיאלקטיקה הרגילה, החינוכית שלו, כדי להעביר מסר שהוא שפל ואנטי חינוכי בעליל, רק כדי לאפשר להורים ליהנות מכמה טבליות של שוקולד, או למעשה, לאפשר למותג קליק Label לנסוק אל מעבר לדימוי הילדותי של עצמו ולהרחיב קהלי יעד.

כידוע, מאד מאד קשה למתוח מותג שנולד כמותג ילדים מעלה בגיל, או מותג שנולד זול - במחיר. מאד קשה לייקר מותג low cost ומאד קשה לבגר מותג נוער או ילדים. ההיפך אפשרי. קל לשווק הוניגמן לילדים או לפתוח חנויות אאוטלט של מותגי על או 'אמפוריו' של ארמאני.

לייצר טויוטה סופר פרימיום זה כמעט בלתי אפשרי, ובדיוק בגלל זה נולדה לקסוס. הדבר נכון לגבי גיל ומין. קל לייצר ורסיה נשית ממותג גברי, וקשה לייצר קו גברי ממותג נשי. קסטרו מן לא היה מהלך טריוויאלי, בעוד שליווייס לגזרה נשית היה קל מאד לשווק. וכמובן זה מביא אותנו לסוגיית החטיפים.

במבה נולד כחטיף תינוקות. בתחילת שנות ה-90 נעשה נסיון להציע את במבה לבני נוער וחיילים תוך הפיכת התינוק לאייקון תרבות חוצה גיל בדומה למיקי מאוס שאותו לגיטימי ללבוש בכל גיל. אבל המהלך היה לא פשוט והצריך "ביגור" של התינוק כמו למשל לגרום לו לרקוד ברייקדאנס יחד עם בחור צעיר, לקחת על עצמו תפקידים חינוכיים כגון עידוד לבטחון עצמי עד כדי שבירת כללי התנהגות, ויציקת אישיות פלפלית סמי - אנוכית ("לא נותן ולא מכבד כי אין אין אין תחליף") אשר מתכתבת עם תינוקיות אבל יכולה גם לעורר בכולנו הזדהות רוויה בהומור.

במבה - אסם

קליק נולד כחטיף ילדים, לרבות שמו שהונדס מבעוד מועד כמילה משפת בני הנעורים.. ורד הגליל שחיפש ומצא חטיף שאינו דומה לשום חטיף או שוקולד אחר בשוק, השיק אותו על צורותיו וטעמיו השונים והמגוונים כמותג 'מתבגר' עם אישיות שובבה קופצנית ותואמת שלב צר בחיים. אי אפשר לסטות ממיתוג זה, כלומר חייבים, גם אם פונים לקהל מבוגר חדש, להשאר נאמנים לרוח המותג ובכל זאת צריך לסמן את השוני.

כדי להרחיב את המותג למבוגרים ולתת להם לגיטימציה לאכול קליק כמו שקליק 'יודע להיות', צריך למצוא טוויסט שמצד אחד פותח את המותג למבוגרים ("הורים") ומצד שני לא שוכח מאיפה הגיע ולא מתכחש לבית הגידול שלו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

קליק - עכשיו למובגרים

אז הפתרון נמצא בדמות מחנך ילדים שהוא למעשה מאמן של הורים, אשר אמור לייצג ערכים חינוכיים נאותים, אך לצורך ענייננו מלגלג על עצמו ומציע להורים אסטרטגיה שפלה וחסרת כל אמות מוסר כדי להתחמק מילדיהם, במטרה שלא לחלוק איתם את החטיף. במילים אחרות - "להחריש" את הקליק לייבל ובעצם לשקר לילדים דרך הסוואה כזו או אחרת, כאשר גולת הכותרת היא הסתרת החטיף מאחורי "ספר חשוב" שאינו אחר מאשר הספר של רולידר עצמו "הורות ללא רגשות אשם".

בסופו של דבר המסר אומר - אפשר לקחת לעצמינו פסק זמן, סליחה, קליק משל עצמינו בלי להרגיש שאנחנו חייבים לחלוק כל ממתק עם הילדים שלנו. ההתנערות מרגשות אשם מומחזת לא רע בהגזמות נקלות ועקומות, ורולידר בעצמו די 'יוצא גדול' על חשבון עצמו, לא בלי לפרסם קצת את מרכולתו. שפל וערמומי כבר אמרנו?

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.