דרור לוי TV FORMAT FUND
צילום: צילום: רמי זרניגר

מינוי ב-TV FORMAT FUND: דרור לוי יהיה מנהל תחום תוכן לא מתוסרט בקרן

אחרי שהשתתף בפיתוח פורמטים, בהם 'גולללסטאר' ו'חי בלה-לה-לנד', מגיע לוי לקרן הפורמטים שהצהירה כי תשקיע 55 מיליון ד' במימון ובפיתוח פורמטים
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה TV Format Fund דרור לוי

דרור לוי מונה למנהל תחום התוכן הלא מתוסרט בקרן הפורמטים TV FORMAT FUND. במסגרת תפקידו יהיה לוי אחראי על בחינת הצעות לפורמטים לא מתוסרטים וכן בחינת בתי הפקה בארץ ובעולם, זאת במטרה לבחור את אפיקי ההשקעה של הקרן בתחומים אלה.

לוי (47) היה שותף לפיתוח פורמטים רבים, בהם גולללסטאר, היחידה, בוליווד, חי בלה-לה-לנד והצילו, אני לא יודע לבשל, והיה איש הקריאייטיב של התוכנית האח הגדול ב-3 העונות הראשונות.

"התחושה שמהיום כל העולם פתוח בפני מרגשת עד מאד בכל הרמות - האישיות והמקצועיות", אמר לוי. "אני מרגיש שדברים גדולים לפנינו".

אלון דולב, מנכ"ל TV FORMAT FUND, מסר כי הוא שמח על הצטרפותו של דרור לוי: "הקרן שלנו נמצאת בתנופת עשייה והמעורבות שלנו בתעשיית הטלוויזיה המקומית והגלובלית הולכת וגדלה. אין מתאים מדרור לוי שמעורב ביצירה, פיתוח ומינוף פורמטים מובילים, בז'אנרים מגוונים כמו גם בפלטפורמות שונות כגון טלוויזיה רב ערוצית, טלוויזיה מסחרית וקהלים שונים. הוורסטיליות מבחינתנו היא יתרון. אנחנו פתוחים מאד בנישות אליהם אנחנו עומדים להיכנס כי קהל היעד שלנו הוא בינ"ל ורב תרבותי. מכירת האופציה מפורמט 300 לאנדמול הספרדית במיפ האחרון היא רק יריית הפתיחה שלנו".

TV FORMAT FUND של דולב ורוביקון ביזנס גרופ (אמיר ברמלי), הושקה בתחילת 2014 והצהירה כי תשקיע כ-55 מיליון דולר במימון ובפיתוח של פורמטים טלוויזיוניים חדשים. מדובר על הגוף הפיננסי הראשון בישראל שמשקיע משאבים ביוצרים, בחברות ההפקה, במפיצים ובגופי שידור המכוונים את מרכולתם בראש ובראשונה לשוק הבינ"ל.

ביריד מיפ האחרון הציגו אנשי הקרן 4 פורמטים למכירה: '300' בפיתוחם של עמי גלאם, עודד קרמר ואיתי הרמן והפקה והפצה של סטודיו גלאם; TUG שיצרו חברת יולי אוגוסט תקשורת והפקות וחברת Vivalet, בהפקת 'יולי אוגוסט תקשורת והפקות' והפצה של GLOBAL AGENCY; קשור לאמא בהפקת ארצה הפקות ובהפצתה של חברת ארמוזה פורמטס; ו-mission is posibole שפותח על ידי נבא הפקות של איציק נקש, עומר אביעד ואיתי ברקן, ובהפצתה של דורי מדיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.