אתר הארץ
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

לקראת שדרוג אתר 'הארץ': ייפתח לגלישה חינמית - בזכות חסות מסחרית

תמורת הגלישה החינמית למשך שבוע, ישלם מותג 'לנד-רובר' מאות אלפי ש'. בזכות המהלך צפויים להצטרף מנויים חדשים אל עשרות האלפים הקיימים
אלכסנדר כץ | (1)

אתר הארץ צפוי לעלות בשבועות הקרובים בגרסה חדשה, כשנתיים לאחר שהושק האתר החדש של העיתון. לאייס נודע כי במקביל נחתם הסכם מסחרי עם מותג הרכב לנד-רובר במסגרתו החל מהיום (יום א') ובשבוע הקרוב, ניתן יהיה לגלוש בו בחינם, ולצרוך את כלל התכנים באתר. ואולם השימוש באפליקציות של 'הארץ' לאייפון ולאנדרואיד וכן באפליקציות האייפד והטבלט של מוסף הארץ ומגזין TheMarker, יהיה חופשי למנויי הדיגיטל בלבד.

בחודש מארס 2013 עבר 'הארץ' למודל של חומת תשלום, במסגרתו ניתן לצרוך את רוב תכניו תמורת מנוי חודשי או שנתי. גולשים שאינם רוצים לרכוש מנוי בעלות של כ-40 שקלים לחודש, יכולים להירשם ולקרוא עד 10 כתבות בחודש חינם. מהלך זה הקטין בצורה משמעותית את הגלישה באתר, כך על פי נתוני הוועדה למדרוג באינטרנט בחודשים אלו, ואולם, מאז מצהירים ראשי 'הארץ' כי מספר הגולשים עלה ומספר רב של גולשים הפכו למנויים. בקבוצה מסרבים לשחרר את מספר מנויי הדיגיטל המדויק, אולם הטענה כי מדובר בעשרות אלפים.

הגרסה החדשה של האתר תתאים עצמה לגודל המסך שברשות הגולשים, שחלקם כבר יכולים לגלוש בגרסת הבטא על מנת לחוות את דעתם על העיצוב והשירותים. השת"פ עם 'לנד-רובר' אמור להגדיל משמעותית את מספר הגולשים הנחשפים לאתר, במטרה שלפחות חלקם יחליטו לרכוש מנוי לשירותי הדיגיטל של קבוצת 'הארץ-TheMarker'.

על פי הערכות, עבור חסות כזו תשלם חברת לנד-רובר סכום של כמה מאות אלפי שקלים. כמו כן, גולשים שהם כבר מנויים לשירות הדיגיטלי יזכו ל-5 ספרים דיגיטליים במתנה כפיצוי על שבוע החינם לו יזכו כלל הגולשים.

ליאור קודנר, סמנכ ל הדיגיטל של קבוצת הארץ, אישר את הפרטים בפני אייס. לדבריו, "בסופו של דבר, משימת העל שלנו היא לשכנע ישראלים לשלם על תוכן איכותי ברשת. השבוע, באמצעות חברת 'לנד רובר', הגולשים יוכלו לעיין במיטב התכנים של הארץ ובהמשך אנחנו מאמינים שרבים מהם יבחרו גם לרכוש מינוי דיגיטלי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ירדנה 10/11/2014 09:35
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על היוזמה. מי משרד הפרסום?
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.