
תעשיית ה-TV הישראלית עובדת בקאן: הפורמטים שמוצגים במיפ - ומי כבר מכר
אלפי אנשי תעשייה הטלוויזיה מסתובבים מהבוקר (יום ב') במסדרונות המפותלים של הגרנד-פאלה (הארמון הגדול) על חוף ימה של עיר הקייט הצרפתית קאן, ומנסים לדוג את הליט הטלוויזיוני הבא, עם פתיחתו של יריד הטלוויזיה מיפ.
מדינת הנושא ביריד הנוכחי היא מקסיקו, חצי שנה לאחר שישראל הייתה מדינת הנושא, בשל הישגיה בתחום הפורמטים. בתערוכה, המתקיימת פעמיים בשנה, מתכנסים מעל 13 אלף מבקרים וקניינים מתחומי הטלוויזיה, המדיה הדיגיטלית, האינטרנט והטלוויזיה האינטראקטיבית, 4,600 חברות הפקה וכ-2,100 חברות המציגות תכנים.
גם השנה הציבו קשת, ארמוזה פורמטס ודורי מדיה ביתנים עצמאיים, לצד הפעם הראשונה שגיל הפקות עם ביתן, והביתן הלאומי של מכון היצוא, בו יתכנסו כ-20 חברות, בהן מטר הפקות, ארצה הפקות, אולפני הרצליה, האולפנים המאוחדים, מוכרי ערוצים ותכניות כגון הערוץ הבינ"ל i24news, הופ קטנטנים, מידל איסט ניוז, ענני תקשורת, ICQ מדיה וטלית הפקות, מפיצי דוקומנטריים כמו סינפיל-פיליפה ורות דיסקין, וקטגוריית דיבוב ותרגום אולפני אלרום.
שוק הפורמטים הישראלי זינק בשנים האחרונות מהכנסות של כ-50 מיליון שקלים, ועד ל-289 מיליון בשנת 2013, בתוכם יש לכלול - בנוסף למכירת הפורמטים עצמם - גם א הניו-מדיה והשירותים שחברות ישראליות מעניקות בתחום המדיה.
TV FORMAT FUND מציגה 4 פורמטים - וכבר מכרה אופציה
לראשונה השנה, תציג בביתן מכון היצוא גם קרן הפורמטים TV FORMAT FUND - הגוף הפיננסי הראשון בישראל שישקיע משאבים ביוצרים, בחברות ההפקה, במפיצים ובגופי שידור המכוונים לשוק הבינ"ל. הקרן תציג בתערוכה 4 פורמטים בהשקעה של כ-3 מיליון שקלים, בהם השעשועון '300', 'מחובר לאמא', ו-TUG.
בחברה מציינים כי אנדמול ספרד רכשה אופציה של השעשועון 300. אופציה כזאת אינה מצביעה על כך שהחברה תפיק את התכנית, אולם מדובר על הצהרת כוונות מצידה של השלוחה הספרדית של חברת הענק ההולנדית.
'מטר הפקות' תציג לראשונה את פורמט Fly With Me שפותח בשיתוף פעולה עם חברת ההפקה הבריטית zigzag, וכן פיתוחים עצמאיים בשלבים שונים, למשל השעשועון show me the money בשיתוף עם חברת ההפקה הבריטית spungold שנמצאת בהליך מכירת הפורמט לערוץ הבריטי סקיי.
אולפני הרצליה יציגו את שעשועון חדש Think, Don t Blink! שפותח בשיתוף עם הראל יוספסון, ואילו טלית הפקות תציג את התכנית המצליחה 'קופיקו' בדיבוב זר למכירה בחו"ל.
- 4.בני הדייג 15/10/2014 08:39הגב לתגובה זוtalpa רכשה את the big picture מאקאפלה הישראלית, תעלה אותו לשידור בתחילת 2015 בהולנד, ותפיץ אותו לכל העולם. השעשועון הזה הפך לספינת הדגל של טלפה ותפס את מקומם של דה וויס ואוטופיה בדוכן שלה השנה. והכל תוצרת ישראל.
- 3.שירן 14/10/2014 10:56הגב לתגובה זועם חטופים, הכוכב הבא, שירותים נוספים שהחברות בישראל מספקות, ניו מדיה, זה מאד הגיוני המספר הזה
- 2.לא מוכרים כלום,הכל על בסיס הצלחה. צום קל! (ל"ת)דנה מ"כאן" 14/10/2014 10:33הגב לתגובה זו
- 1.300 מיליון?חחחה.בחלום ועדין פחות מסטארטאפ אחד (ל"ת)הבלוף הידוע 14/10/2014 08:55הגב לתגובה זו